השר גלנט: "תהיה מערכה נוספת בעזה"

השר גלנט במליאת הכנסת - תהיה מערכה רחבה נוספת בעזה ואנחנו נקבע את העיתוי והתנאים שלה

חבר הקבינט השר יואב גלנט התייחס במליאת הכנסת למבצע שבו פתח צה"ל הבוקר, ולחלק מהביקורות שנמתחו על התנהלות הקבינט בתקופה האחרונה.

השר גלנט: "בואו נסתכל על החודש האחרון ונשאל את עצמינו מה היה בסיס הנתונים של שחקנים רבים שהתלהמו בתקשורת, אל מול מה שקרה באמת ומה שהיה ידוע למי שנושא באחריות.

אני אתן דוגמאות קצרות ממה שהתפרסם כי באופן טבעי אינני יכול להתייחס למה שלא התפרסם. לפני שלושה שבועות התבשר עם ישראל באופן מקרי כתוצאה מתקלה שכוחות צה"ל פועלים בלב עזה בצורה שאיש לא העלה בדעתו, וזה בזמן שאנשים נותנים ציונים על מידת הנועזות והנחישות של צה"ל. הבוקר התעורר הציבור והתברר לו שצה"ל פועל על מנת לסכל מנהרות התקפיות של חיזבאללה, ואנחנו נשלול את הכלי הזה מהם. יש עוד דברים שאינני יכול להרחיב בהם.

כאשר לוקחים את נושא הביטחוני ושמים אותו ככלי פוליטי אנחנו כולנו יוצאים נפסדים.

אני מבין היטב את כל מי שחושב שהחובה שלנו לפעול ברפלקס מותנה ברגע שמישהו נוגע בנו אנחנו ניתן לו מכה ברצועת עזה. אנחנו צריכים לקבל החלטות באופן אחראי ומפוקח במסגרת התהליך הכולל. אנחנו נגיע למערכה רחבה בעזה, אנחנו נקבע את העיתוי ואת התנאים. תהיה מערכה נוספת בעזה, מפני שאין דבר שירסן את הרוח הרצחנית של חמאס שזכות קיומו נעוצה בהתנגדות לישראל. אלה שמפגינים על הגדר לא אומרים הבו לנו יחסים טובים יותר או תנאים משופרים בג'בלייה, הם אומרים שהם רוצים את ירושלים, יפו ותל אביב ואת זה הם לא יקבלו. היות וזה המצב תהיה מערכה נוספת ומי שיקבע את התנאים והעיתוי תהיה מדינת ישראל ולא החמאס.

ראוי שלא ניקח את תהליך ההגנה על ביטחון ישראל ונהפוך אותו לכלי פוליטי. כל ההתנהלות הזו היא נפסדת. קצת צניעות, קצת דרך ארץ, קצת כבוד לממשלת ישראל ולקבינט ופחות התלהמות וצעקנות על דברים לא נכונים."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך