"אבא של שבת" למאור מאיר ז"ל

השבוע הייתה סגירת מעגל בגן הממלכתי-דתי "רננים". מאור בן שמעון ז"ל למד לפני כ-20 שנה בגן "רננים" ברובע ה' בהנהלת הגננת אורנה גואטה והסייעת איילה בן חמו. אביו שמעון בן שמעון, שמנהל גמ"ח על שמו, ערך בשישי שעבר קבלת שבת ו"אבא של שבת", לזכרו של בנו, בגן שבו למד, שעדיין מנוהל ע"י אותה גננת. אורנה גואטה: "אני זוכרת את מאור מאיר ז"ל מגיע יומיום לגן עם חיוך חצי מבויש ומיד מוקף בחבריו"
"אבא של שבת" למאור מאיר ז"ל

זה באמת לא קורה כל יום, או נכון יותר כל 20 שנה, או בכלל. אחרי 20 שנה נערך טקס "אבא של שבת" בגן הילדים "רננים" והוא נערך לזכרו של מאור מאיר ז"ל.

בגן הילדים בו למד מאור מאיר ז"ל, שנהרג בגיל 16 בתאונת דרכים, לא שכחו אותו. הגננת אורנה גואטה, שהייתה גם הגננת של מאור, פגשה את שמעון בן שמעון, אביו של מאור, שהקים גמ"ח לזכר בנו, וביקשה ממנו שיעשה לילדי הגן "קבלת שבת". בן שמעון, שעוזר לרבים בפעילות הגמ"ח, לא חשב פעמיים והבין שהוא סוגר מעגל לזכרו של בנו. הוא החליט לערוך מיד את אחת מקבלות השבת הכי גדולות שערך.

על מה שהיה, מספרת הגננת אורנה גואטה: "את שמעון אביו היקר פגשתי רבות בהגיעי למתי"א (מרכז תמיכה ישובי) במסגרת תפקידי כגננת. בכל פעם קידם את פני בחיוך ובשאלות מה נשמע ואיך את מרגישה. לאחרונה שאל אותי אם אני מכירה את הפעילות של הגמ"ח, עניתי שוודאי. שמעתי רבות על החסדים הרבים שנעשים בעיר בזכותו ובזכות התורמים כמובן, ואף את עלון השבת אני קוראה בקפידה מידי שבת. שמעון דיבר איתי על קבלת השבת בגנים, והציע לעשות אירוע מרגש שכזה בגן עם פרסים לילדים החמודים. קבעתי איתו תאריך, ואכן ביום שישי האחרון פרשת וישלח, שמעון הגיע לגן בלוויית עוזרו בנימין, עם ארגזים מלאי ציוד, הפתעות ומשחקים, כיפות לבנות, מטפחות וסינרים לבנים. האווירה הייתה מרגשת ומלהיבה כאחת".

הגננת עדיין זוכרת את מאור מאיר וסיפרה עליו: "אני זוכרתי את מאור מאיר ז"ל מגיע יומיום לגן עם חיוך חצי מבויש, ומיד מוקף בחבריו שביקשו ממנו להצטרף אליהם למשחק, ובחצר הגן הוביל את חבריו במשחק כדורגל וניהל אותו כמאמן מדופלם. יחסיו עם החברים היו כבר אז בוגרים, מתחשבים ומכילים. פה אחד ניתן לומר שהיה ילד נהדר".
שמעון סיפר לילדים על בנו מאור שלמד בגן הזה, על מעשיו הטובים ועל הסיפורים שנתבשרו על ידי אנשים שונים שסיפרו על מעשי החסד של מאור עוד בהיותו נער כבן 12. הילדים הקשיבו בשקיקה והצוות הזיל דמעה והתרגש עד עמקי הלב. שמעון הגדיל לעשות כשביקש מהילדים לספר אף הם על מעשה טוב שעשו, והעביר להם את המסר על החשיבות של גמילות חסדים כפי שבנו נהג, ובזכותו בעצם נרתם אביו לעשות את כל הפעילות של גמ"ח הנושא את שמו.

שמעון חש כי יש כאן סגירת מעגל עבורו, ולילדים הסביר כי הוא מתרגש במיוחד כי בנו למד בגן הזה והוא ישמח להקים בגן פינה לזכרו, שתכיל בתוכה משחקים ואביזרי לימוד למען הילדים שבגן. מבחינתו הוא חגג לבנו שוב לאחר 20 שנה… "אבא של שבת".

גמ"ח מאיר מאור ז"ל יערוך אירועים מיוחדים לקראת החנוכה. השבוע הגיעו 2 כיתות של החינוך המיוחד עם המורות של מקיף ד' וארזו את הכוסות עם שפע הממתקים שיחלקו במסיבת חנוכה שתערך באודיטוריום נעים, ב-4.12 בחינם לילדים (למי שרוצה לקחת חלק 08-8555478). לפני כן תצא תהלוכת לפידים ממתנ"ס טנא בשעה 16.30, שתסתיים באודיטוריום נעים. בנוסף תערך חלוקת ממתקים וסופגניות בבתי חולים לילדים המאושפזים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך