בנט, העם איתך

חיילי צה"ל אכן פוחדים יותר מהפצ"ר או אם נדייק מהסתבכות משפטית, כשהם יוצאים לשדה הקרב. השר נפתלי בנט אמר בקול רם מה שכל אחד מאתנו זועק. במקום לכעוס על בנט, שיבדקו בפרקליטות הצבאית את עצמם
סידי

שבו, שבו כבר בשקט. שבו כבר שבו, לא יכול לשמוע את רעשי הרקע שלכם, כמה רעש עשיתם. כל תחנת רדיו, טלוויזיה, אינטרנט וכל מי שרוצה מעט פופוליזם וקפץ על כל מיקרופון רענן, יצא נגד השר נפתלי בנט. שבו בשקט. מה שהוא אמר, הוא בדיוק מה שרובנו הגדול חושב… הכוונה רובנו השפוי.

למי שלא היה פה השבוע, רק נזכיר כי בנט אמר במסיבת עיתונאים: "חיילי צה"ל חוששים מהפצ"ר (הפרקליט הצבאי הראשי), יותר מאשר מיחיא סינוואר (מנהיג חמאס בעזה)". מיד כל המנותקים, שיושבים להם במקומות רחוקים מאוד מהחזית או מגבולות ישראל, שזה אותו הדבר לצערי מאז ומעולם, קפצו נגד השר ואמרו שהוא כזה, ועוד קצת מזה והרבה מאוד בלה בלה בלה… הרבה מילים של תוכחה שהם רגילים לדקלם בכל פעם שמשהו שקשור לאנטי שונאינו עולה. בקיצור היו הראשונים לקפוץ נגדו. שבו בשקט. אבל שבו.

הוא צודק. כן, בנט צודק. נוצר מצב היום שחיילי צה"ל מפחדים להיות ה"אלאור עזריה" הבא. מפחדים להסתבך. חלק מהם מעדיפים לחטוף, בכבוד שלהם ושלנו כמדינה ריבונית, והעיקר לחזור הביתה בשלום ולא להיפגע… משלטונות צה"ל ובראשם הפרקליטות, יותר מאשר מאנשי האויב האמיתי וסינוואר כנציגם. כן, הם חוששים לא לחזור מהחזית לכלא. עצוב… ולא יעזור כלום, היה נראה כאילו הפצ"ר שרון אפק, עושה הכל להרשיע את עזריה על הפגיעה במחבל שרגע לפני רצה לרצוח את כולם. אפק אפילו גייס למילואים פרקליט אזרחי בכיר, את נדב וייסמן, רק בכדי להשיג הרשעה. בכדי להשיג הרשעה בכל הכח. מה הוא חשב שהוא עשה את זה בואקום? שהחיילים לא רואים את זה, שאנחנו לא רואים את זה, או שאסור לנו גם להגיד את זה כי אז אנחנו נחשדים באהדה יתרה לישראל?. בנט צודק, באבו אבו אבו אבוה צודק…

אין לי כח לטענה המגוחכת ששמעתי מכל מי ששמר על כבודו של הפצ"ר אפק, שבעצם הפעולות של אפק מונעות מהחיילים שלנו להגיע לבית המשפט לפשעים בינלאומיים בהאג. תגידו, אתם מקשיבים לעצמכם? מה שאתם אומרים גרוע ממה שאמר בנט. למעשה אתם אומרים שחיילי צה"ל הם פושעי מלחמה שאם לא היו ממתנים אותם הם היו מה? רוצחים על ימין ועל שמאל? תגידו יא מבלבלי אזור בגוף, באזור המפשעה, יש צבא מוסרי מאיתנו? תסתכלו צפונה, דרומה ומזרחה, יש באזור שלנו עוד צבא שמודיע לאויב שלו שהוא הולך לתקוף? שלא נכנס לבית כי יש שם ילדים גם אם מסתתר מאחוריהם בכח טרוריסט צמא דם (והם כאלה תרתי משמע)? צבא שמסרב לתקוף (מכתב הטייסים) שכונות שורצות מחבלים מחשש לחיי אדם? שבמקום להוריד פצצה אחת על שטחים בנויים מלאי מחבלי חמאס, מכניסים חיילים רגלית ומסכנים את חייהם, לפעמים לצערי משלמים בחייהם? וזו רק רשימה חלקית. תגידו, אתם השתגעתם? גרוע מזה, אתם התבלבלתם מי הוא האויב. בעיניי בנט צודק ויותר מכך, הגיע הזמן שהפצ"ר הזה ילך הביתה.

כי הוא לא באמת דואג בעיניי לביטחוני. לזה הוא צריך לשאוף. יענה לי הפצ"ר, אם יחליט לא להיעלב או לתבוע, מדוע אינו שוקד בכל הכח לדרוש עונש מוות למחבלים רוצחים בני רוצחים, בני מוות, אם בספר החוקים הצה"לי העונש מופיע? מדוע הוא לא מערער ודורש, נניח, עונש מוות לרוצחי משפחת פוגל מאיתמר חכים מאזן עוואד, ואמג'ד מוחמד עוואד, שחבל עבה על בשרם חסר הערך היה הולם אותם (הייתי מוכן להיות זה שימשוך את אותו החבל ויראה את פרפורי גסיסתם לצד קריאת עוד פרק בהלכות הוצאה להורג). הם הודו ואפילו היו מאושרים וגאים בכך. לא שמעתי את הפרקליטות הצבאית דורשת מוות. הם היו ראויים לכך, הם אפילו תכננו זאת בדם קר, כולל תצפית לפני כן על האזור, בכדי ללמוד את מערכת האבטחה. דמם של יואב בן ה-11, אלעד בן ה-4, הדס בת השלושה חודשים! האב אהוד והאם רות זועק מן האדמה. כולם נרצחו בדם קר בדקירות סכין וחניקה. כולם! ואנחנו מתעסקים בחיילי צה"ל? בנט צודק! ווואלה תתבע אותי.

כן, כי מי שאומר מילה נגד הפצ"ר ודומיו מיד נחשב לפשיסט, לאנטי דמוקרט. כי הפצ"ר ודומיו, בבצלם ובשוברים שתיקה ובשאר הארגונים שונאי ישראל, בטוחים שיש רק צבע אחד וצד אחד לדמוקרטיה. כי מי שמתבטא נגדם הוא מיד צריך לשתוק. אז זהו שלא. באמת עם כל הכבוד ואין לי כבוד אליך, לך, תפרוש. אתה רואה שאתה מהווה אי הסכמה לאומית, תהיה גדול ותלך. חבל שגדי אייזנקוט, אחד מהרמטכ"לים הפחות מוערכים בישראל אזרחית (ואת זה קשה מאוד להשיג ברחוב הישראלי), לא הבין שאפק לא מחובר להוויה הישראלית.
כן, זו האמת. בנט צודק. הפצ"ר ודומיו לא מחוברים. יושבים במגדל שן, מסתערים על המחשבים, בזמן שחיילים מסתערים על המון חיות אדם, שרוצה לשסע את בשרם ולטרוף אותם בחיים, בזמן שהפצ"ר ישן שנת ישרים בביתו המרווח. הייתי שולח את הפצ"ר ליום אחד לגבול רצועת עזה לדוגמא לפזר הפגנה של "בני טובים", "חפים משפע", שיש להם "זכויות אדם" יותר מחיילי צה"ל. תאמינו לי, למחרת הוא היה דוחף את בנט מהמיקרופון במסיבת העיתונאים ומודיע… "הוא צודק".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך