דיון סוער בכנסת בעקבות המעצר האלים של תלמיד ממוצא אתיופי בביה"ס באשדוד

בעקבות מחאת העדה האתיופית שהתפתחה עד כדי הפגנה, הגיעו כל הנוגעים בסיפור לועדת החינוך של הכנסת, על מנת לדון במקרה, ח"כ פנינה תמנו שטה שיזמה את הדיון: "הילדים שלנו הם לא שק החבטות של החברה הישראלית"
דיון סוער בכנסת בעקבות המעצר האלים של תלמיד ממוצא אתיופי בביה"ס באשדוד

בעקבות אירוע בו נראו בלשי משטרה מכים תלמיד ממוצא אתיופי בתוך כתלי בית הספר בו הוא לומד, דורשת ועדת החינוך ממשרד החינוך למצות את הדין עם מנהל בית הספר שהפקיר את תלמידיו וכשל בתפקידו

חברי ועדת החינוך דורשים ממשרד החינוך לדווח בתוך כשבועיים אילו אמצעים ננקטו נגד מנהל בית ספר מפתן חרמון באשדוד. הדיון בוועדת החינוך התקיים בעקבות כתבה של אוריה אלקיים (כאן), בה נראים בלשי משטרה נוהגים באלימות בתלמיד בן 15 בן לעדה האתיופית. משפחתו של הנער שהוכה טוענת כי בלשי המשטרה נכנסו באישור מנהל בית הספר למתחם בית הספר כדי לעצור את הנער ולהביאו לתשאול בתחנת המשטרה, תוך שהם נוהגים בו באלימות מול כל התלמידים.

נציגת משרד הרווחה: "הייתי בין הבוחנים שישבו במכרז של המנהל ובחרו בו לתפקיד הנוכחי. טעינו לגביו". עוד אמרה כי מאז המקרה המנהל לא נמצא בבית הספר.

בדיון שהתקיים הבוקר בוועדת החינוך, התרבות והספורט, בעקבות כתבה של אוריה אלקיים (כאן) בה נראים בלשי משטרה נוהגים באלימות נגד תלמיד בן 15 בן לעדה האתיופית, קראו חברי הכנסת למשרד החינוך למצות את הדין עם מנהל בית הספר שלדבריהם כשל בתפקידו. עוד קראו חברי הכנסת למפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה נגד השוטרים המכים.

אמו של התלמיד הופיעה בוועדה וסיפרה שלא ידעה שהבן שלה הובל לתחנת משטרה ושהוכה בתוך מוסד החינוך על ילדי בלשי המשטרה. "הבת שלי הראתה לי את הסרטון. אף אחד לא עדכן אותי ולא היה איתי בקשר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך