התלונן על בעיית גישה וזכה למענה מהיר

תושב העיר, נכה מרותק לכסא גלגלים, התלונן באמצעות האפליקציה העירונית "אשדודית", על בעיה בדרך גישה ל"בית הרופאים" שליד קניון לב-אשדוד, וזכה למענה מהיר
צוות האתר | יום שלישי - 27/11/18 - 2:25

כשעמק עמרמי, נכה מרותק לכסא גלגלים, נמצא במרחב הציבורי, הוא פוקח עיניים לראות שהמרחב מציע נגישות לקהילת האוכלוסיות המיוחדות ובעלי המוגבלויות. אחרי הכל הוא נזקק לזה ופועל להנגשת המרחב הציבורי. כך קרה גם הפעם, כאשר עשה דרכו ל"בית הרופאים" שליד קניון לב-אשדוד, במטרה להגיע למעבדה של קופ"ח מאוחדת. עמרמי, אשר זיהה כי הרמפה שבורה ולא יוכל לעבור דרכה, נחלץ מיד לפעולה, שלף את הסמרטפון שלו, נכנס לאפליקציה 'אשדודית' ושלח פנייה בצירוף תמונה המדברת בעד עצמה. בפנייה שהעלה ל'אשדודית' הוא כותב כך: "אני מרותק לכיסא גלגלים. על מנת להגיע לבית הרופאים, בעיקר למעבדה של קופ"ח מאוחדת, אני חונה ברח' אבות ישורון מאחורה כי החניה מקדימה תפוסה. הבעיה שלא ניתן לעלות משם למדרכה כי הרמפה שבורה ועקומה ומסוכנת לעלייה עם כסא גלגלים".

בדיווח של עמית וולפמן, מנהלת משאבי קהילה ונגישות ורכזת קהילה נגישה וגלגלים באשדוד, אל המנהלת שלה עו"ס אורנה טוביאס, מנהלת מחלקת שיקום מוגבלויות היא מציינת כי "מר עמרמי 'שכח' מהמקרה אך כעבור כמה ימים כאשר הוא עבר שם שוב, הוא הופתע לגלות שהנושא טופל ונבנתה במקום רמפה חדשה המאפשרת נגישות למדרכה". עמרמי כל כך התרשם מהמקרה עד שמיהר לפרגן ולהביע תודה לצוות המוקד העירוני אשר טיפל בנושא ללא דיחוי ואיפשר הנגשה במקום.

במוקד העירוני מציינים לשבח את האפליקציה "אשדודית" אשר מייצרת נתיב קשר נוסף בין הציבור לשירות העירוני בהקלקה אחת וללא סרבול. "אשדודית מציעה שורה של יישומים המקלים על המשתמש בקשר מול העירייה וכן מעניקה לו מידע והטבות על הנעשה באשדוד", אומרים במוקד ומציינים כי "אשדודית מציעה מניפת שירותים ובהן 'פניה 106' באמצעותו ניתן לפנות למוקד העירוני, כמו שעשה מר עמרמי".

אולי גם זה יעניין אותך

X