אם אתם מעשנים יש לנו בשורה רעה בשבילכם

ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה את הסעיף בנושא אי מכירת הסיגריות באופן בולט בחנויות הנוחות, הפיצוציות והדיוטי פרי
עישון סיגריה

ועדת הכלכלה אישרה סופית כי מוצרי עישון לא יוצגו למכירה באופן בולט, גם בדיוטי פרי ובחנויות הנוחות והפיצוציות.

הסעיף אושר בדיון שבו המשיכה הוועדה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת היו"ר כבל וחברי הכנסת גליק ובן ראובן להטיל הגבלות על שיווק סיגריות ולהטיל איסור על פרסומם.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, המשיכה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתקן את חוק הגבלת הפרסומות והשיווק של מוצרי טבק, על מנת לאסור פרסום מוצרי טבק ולהגביל את שיווקם.

היו"ר כבל התייחס כבר בפתיחת הישיבה לנושא הפיצוציות ואמר כי מדובר בהצעת חוק שמטרתה להפחית עישון ולא חוק הפיצוציות. הוא הוסיף כי אם הממשלה תרצה לסייע לבעלי הפיצוציות הוא האחרון שיתנגד. "בישראל יש מיליון מעשנים ו-8,000 איש מתים מדי שנה מעישון וזה בלתי מתקבל על הדעת. ההצעה תעשה היסטוריה בדאגה לעתיד ילדנו. הסתרת הסיגריות נועדה לשדר מסר ברור שסיגריות הורגות. אנחנו בפיגור של 20 שנה במאבק בעישון", לדבריו.

דודו מתתיהו, בעל שתי פיצוציות, אמר כי בעלי הפיצוציות לא נגד החוק, אבל הסעיף המדובר לטענתו, יגמור 11 אלף בעלי עסקים שמפרנסים 20 אלף בתי אב: "אין לנו לוביסטים. להוריד את הסיגריות מתחת למדף זה קבירת בעלי עסק. בעלי הפיצוציות הם לא אנשים רעים העיתונאים קיבלו מתנה ותוקפים את הפיצוציות".

הסעיף אושר ברוב של 11 חברי כנסת שהצביעו בעד, בהם היו"ר כבל, ח"כ גליק, ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא, ח"כ תמר זנדברג, ח"כ דב חנין, ח"כ יעל גרמן, ח"כ שולי מועלם רפאלי, ח"כ איילת נחמיאס ורבין, ח"כ דוד ביטן, ח"כ דוד אמסלם וח"כ רועי פולקמן, בעוד ח"כ לאה פדידה נמנעה. עם סיום הישיבה, הבהיר היו"ר כבל כי כבר בשבועות הקרובים יכנס את הוועדה לדיונים מרתוניים בנוגע להצעת החוק, על מנת, לסיים את החקיקה בהקדם האפשרי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך