הישג מדהים: 100% הצלחה בבחינות הבגרות במקיף ה' ובאולפנא לבנות

הישג בלתי רגיל לראש העיר ד"ר לסרי ולראש מינהל החינוך אריה מימון: 92% מתלמידי אשדוד, הגרים ולומדים במקיפים העירוניים, זכאים לבגרות בשנת הלימודים תשע"ד

זה לא חדש שנתוני בחינות הבגרות בכלל הארץ מבלבלים מאוד, מאחר ובכל פעם מוצגים נתונים ומספרים שונים. נדמה כי בסופו של דבר מה שמעניין יותר את תושבי אשדוד אלה הנתונים המתייחסים אך ורק לבתי הספר המקיפים בעיר הנמל, המצויים בפיקוח ובשליטה של מינהל החינוך. בנתונים הללו כל אחד מתושבי העיר יכול לחוש תחושת גאווה, ואשדוד מצויה בצמרת הגבוהה בארץ באחוזי ההצלחה בבחינות הבגרות.

בשורה התחתונה, 92% מתלמידי אשדוד, הגרים ולומדים במקיפים העירוניים, זכאים לבגרות בשנת הלימודים תשע"ד. הישג זה עולה מנתוני הבגרות של בתי הספר העירוניים והוא מצביע על הצלחה חסרת תקדים – עלייה של 7 אחוז בתוך 4 שנים. בתשע"ד ניגשו למבחני הבגרות 1,744 תלמידי שכבה י"ב, הלומדים במקיפים ובאולפנא,  מתוכם 1,605 זכאים לתעודת בגרות ומהווים כאמור 92%. הנתונים נמסרו ע"י מנהלי המקיפים למינהל החינוך.

ממוצע הזכאים בתשע"ג עמד על 87% ואילו בתשע"ד אחוז הזכאים עמד על 92%. "מדובר בעלייה של 5% במספר הזכאים מאשתקד, ובהשוואה לשנתיים קודם מדובר בשיפור מצטבר של 7%", אומרים במינהל בחינוך.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "התוצאות מצביעות על המשך המגמה החיובית בשנים האחרונות בבתי הספר העל יסודיים, הנמצאים בפיקוח וניהול מינהל החינוך בעיריית אשדוד. ההשקעות ותוכניות עבודה מסודרות, לצד הצוות המקצועי בבתי הספר  ושיתוף הפעולה ביחד עם ועד ההורים, הצליחו למצב את מערכת החינוך העירונית בצמרת הערים המובילות. ניתן לראות  את הצלחת התלמידים לא רק בתוצאות הבגרות, אלא גם במגוון רחב מאוד של תחומים: ספורט, חברה, באקדמיה, במדעים, פעילות קהילתיות וחברתית ועוד. ההשקעה והצמיחה בפיתוח מערכת החינוך יסייעו בשילוב מוצלח של ילדינו בצבא ובעולם האקדמי והתעסוקתי".

הממונה על החינוך בעירייה יהודה פרנקל, הוסיף: "אשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל, ממשיכה לשמור על מעמדה בראש צמרת החינוך הארצית. בנוסף לפרס החינוך הארצי, בו זכתה בשנה"ל תשע"ג, כעת מתפרסמות תוצאות מבחני הבגרות לשנת הלימודים תשע"ד, והממצאים שהתקבלו מבתי הספר מראים בבירור כי אחוז הזכאים לתעודת בגרות, בקרב התלמידים הלומדים באשדוד, במגמת עלייה".

הישגי הבגרות, למרות חשיבותם הרבה, אינם חזות הכל שכן במינהל החינוך מפעילים לא מעט תכניות חינוכיות, בכל מוסדות החינוך העירוניים מגן הילדים ועד לכיתות י"ב, והמשכם גם בעידוד צעירים להמשך לימודים גבוהים. בתוך כך, ניתן לראות מגמת עלייה במספר תלמידי התיכון שמשתתפים בתחרויות ארציות ובינלאומיות וזוכים במקומות הראשונים.

בחודש האחרון התבשרנו על שורה של הישגים מרשימים, בזירה הארצית והבינלאומית, לפיהם בני אשדוד מככבים בתחרויות הכי יוקרתיות וקוטפים פרסים ותעודות הוקרה. "ההישגים הללו הן תוצאה של תוכנית עבודה, השקעה והתמדה, כאשר הציבור רואה למעשה רק את סופה, את התוצאות, ואנו שמחים שהתוצאות הן כאלה המביאים כבוד לתלמידים, למוסדותיהם ולעיר", מציין ראש מינהל החינוך אריה מימון.

תוצאות בחינות הבגרות לשנת הלימודים תשע"ד, ע"פ דיווח המקיפים למינהל החינוך:

 

אולפנא לבנות – 100%

מקיף ה' – 100%

מקיף ד' – 98%

מקיף ט' – 97%

מקיף ג' – 94%

מקיף ז' – 92%

מקיף ח' – 89%

מקיף א' – 88%

מקיף ו'- 84%

מקיף י' – 76%

מקיף ב'- 52%

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך