האם תושבי אשדוד וסביבתה שומרים על לחץ אוויר בצמיגים?

במהלך חודש נובמבר הגיעו מתנדבי עמותת אור ירוק ומלגאי תכנית המלגות IMPACT של FIDF לכ-70 תחנות דלק בכל רחבי הארץ במטרה לבדוק את לחץ האוויר בצמיגי הרכבים ולוודא כי הנהגים נוסעים באופן בטוח וכי כלי הרכב שלהם מוכנים לחורף שבפתח.
האם תושבי אשדוד וסביבתה שומרים על לחץ אוויר בצמיגים?
צילומים: אור ירוק

המתנדבים בדקו למעלה משלושת אלפים כלי רכב ברחבי הארץ, כאשר ב-1,309 כלי רכב, שהם מהווים 40% מכלל הרכבים שנבדקו נמצא לחץ אוויר נמוך ולא תקין. נוסף על הבדיקה, חילקו המתנדבים חומרי הסברה ובהם מספר טיפים לנהיגה בטוחה. פעילות המתנדבים נעשתה בשיתוף עם חברת "דור אלון", שבתחנות הדלק שלה התמקמו המתנדבים.

בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים גם גן יבנה, אשדוד, יבנה וגדרה:

· באשדוד נבדקו 147 כלי רכב בארבע תחנות דלק ונמצא כי ב – 53 מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין, הם מהווים 36% מסך הרכבים שנבדקו בעיר.

· בגן יבנה נבדקו 30 כלי רכב ונמצא כי בתשעה מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין, הם מהווים 30% מסך הרכבים שנבדקו באזור.

· בגדרה נבדקו 30 כלי רכב ונמצא כי ב-12 מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין, הם מהווים 40% מסך הרכבים שנבדקו באזור.

· ביבנה נבדקו 32 כלי רכב ונמצא כי בחמישה מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין, הם מהווים 16% מסך הרכבים שנבדקו באזור.

עמותת אור ירוק: "החורף מתקרב והגשם כבר כאן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב כבר עכשיו להגביר את המודעות בקרב הנהגים לחשיבות תקינות הצמיגים בחורף. חשוב לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים באופן שוטף ובפרט לקראת החורץ כאשר נהיגה בכביש רטוב או בוצי מקשה על אחיזת הכביש. הצמיגים מהווים את החיבור בין הרכב לכביש ותקינותם יכולה להגביר את יציבות הרכב, להציל חיים ולמנוע תאונות מיותרות".

במהלך הבדיקה הדגישו המתנדבים בפני הנהגים את חשיבות בדיקת לחץ האוויר בגלגלים ובדיקת תקינותם לעיתים תכופות. המתנדבים הסבירו לנהגים את הסכנות הכרוכות בהזנחת בדיקת הגלגלים וכן נתנו להם דגשים אליהם יש לשים לב במהלך הבדיקה, כמו התאמת לחץ האוויר להוראות יצרן הרכב, שנת ייצור הגלגלים, דגשים בנושא החלפת צמיגים ועוד.

לחץ אוויר לא תקין גורם גם לשחיקת הצמיג, ובנוסף עשוי לגרום לצריכת דלק גדולה יותר, ומעמיד את נוסעי הרכב בסכנה אמתית. המתנדבים הסבירו כי יש לערוך בדיקת צמיגים אחת לחודש, משום שלחץ האוויר יורד באופן תמידי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך