שתי דוגמאות לעסקים קטנים באשדוד שקיבלו מעו"ף…

לקראת שבוע היזמות הבינלאומי, יצאנו לקבל הצצה מהעסקים הקטנים באשדוד ולשמוע מהם על האתגרים שבהקמת עסק ועל הדרך שלהם להצלחה. הגענו לשני עסקים שהצליחו להרים את הראש בזכות תמיכה וסיוע של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות מערך מעוף מרחב דרום
שתי דוגמאות לעסקים קטנים באשדוד שקיבלו מעו"ף...
צילום: פבל מלין

משרד הכלכלה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות מערך מעוף מרחב דרום, יובילו גם השנה את אירועי "שבוע היזמות הבינלאומי" באשדוד. עם פתיחת האירועים לציון שבוע היזמות, הנה שני סיפורי הצלחה של עסקים מהעיר, שבזכות חשיבה יצירתית וזיהוי צורכי שוק יחד עם ליווי ותמיכה מקצועית של מעוף, הצליחו לפתוח עסק ולהגשים את חלומם.

את Mama's Place פתחה אנה שמטקוב, בת 33, לפני כחודש וחצי בחוף הקשתות באשדוד. Mama's Place הוא חדר כושר המותאם אישית לאימהות. "לאחר שנים רבות בהן עבדתי כמדריכת כושר אישית, שמעתי במשך תקופה ארוכה גם נשים שהן בהריון וגם אימהות לילדים, שהן לא יכולות להתאמן. הנשים בהריון טענו שהן לא יכולות להתאמן כי האימונים הם תמיד בקבוצות גדולות' שלא מתאימות למצבן הגופני. הנשים שהן כבר אימהות, ובייחוד אלו שהיו בחופשת לידה, טענו שהאב חוזר מאוחר ואין להן מה לעשות עם הילד בזמן שהן הולכות למכון ולכן הן פשוט הפסיקו להתאמן", מספרת אנה.

לאחר ששמעה גם מחברות רבות שלה שהן הפסיקו להתאמן מהסיבות האלו, היא החליטה להקים חדר כושר שיענה בדיוק על הצרכים שלא סופקו לנשים האלו עד כה. אנה: "המקום שלנו מספק אימונים שמותאמים לקצב האישה בהריון – מפחיתים כאבים, מחזקים את הגוף ומכינים אותו ללידה ומעלים את המודעות של הנשים לגוף שלהן. לאימהות שנמצאות בחופשת לידה וילדו לא מזמן, אנו מציעים אימונים בשעות הבוקר, המשלבים פעילות יחד עם התינוק. האימונים מותאמים לגוף המותש והחלש לאחר הלידה ועובדים על רצפת האגן, חיזוק שרירי הגב ועוד. בערב אנחנו פותחים ג'ימבורי עם בייביסיטר, שם יכולות להשאיר האימהות את ילדיהן (עד גיל 8), ובזמן הזה להתאמן או להשתתף באחד החוגים. חדר הכושר שלנו נותן לכל האמהות הזדמנות לקבל קצת זמן לעצמן".

את חדר הכושר היא פתחה בעזרת מעו"ף סניף אשדוד, בעקבות המלצה שהיא קיבלה מחברים. עד שהיא הגיעה למעו"ף, רעיון חדר הכושר לאימהות היה רק בגדר רעיון והיא הייתה צריכה שמישהו יעזור לה לארגן את הרעיונות שלה ויעזור לה להוציא אותם לפועל. אנה: "מעו"ף סניף אשדוד נתנו לי את הכלים להיכנס בכלל לעולם הזה. עברתי קורס יזמות והוצמדה אלי יועצת עסקית שנתנה לי טיפים מאוד חשובים ועזרה לי לאורך כל הדרך ועדיין עוזרת. למרות שסיימתי את הליווי, אני עדיין נמצאת בקבוצות בהן נמצאים גם המרצים מהקורסים השונים, איתם אני יכולה להתייעץ ולשאול שאלות".

גם בגלישה
יוסי ברגר, בן 52, תושב אשדוד, פתח את מועדון הגלישה לפני כ-5 שנים. במועדון הגלישה שלו ניתן ללמוד גלישת גלים, חתירה בסאפ והוא גם מוכר ציוד לגלישה ולצלילה. המועדון מספק שירותים לגולשים עצמאיים, לחברות וארגונים, ימי הולדת ואף מציע קייטנות לילדים שרוצים ללמוד לגלוש ואוהבים את הים. ברגר מספר: "המועדון שלנו הוא הרבה יותר ממועדון, הוא כבר הפך לקהילה. אנחנו משתתפים בתחרויות רבות, ובדרך כלל אנחנו מגיעים למקום התחרות כבר לפני ומבלים את הערב יחד. החזרנו הרבה גולשים שהפסיקו לגלוש מסיבות כאלו ואחרות לים וכולם הפכו להיות חלק מהקהילה". בנוסף לשירותים שניתן למצוא במקום עצמו, מועדון בגלישה מספק גם טיולי גלישה וחתירה בסאפ בחו"ל. לא מזמן הם הוציאו טיול לתאילנד.

לאחרונה הוא נעזר במעוף סניף אשדוד על-מנת לפתוח אתר שהוא חנות גלישה אונליין. ברגר: "הגעתי למעו"ף בהמלצת חבר. במעו"ף הצמידו לי מלווה שמתמחה במסחר מקוון, וקיבלתי מהם מענק כספי שבזכותו יכולתי להקים את האתר. בנוסף, עשיתי דרך מעוף קורס מסחר מקוון באמאזון. קיבלתי מהם המון כלים מקצועיים והאתר תרם לי רבות לעסק".

אירועי שבוע היזמות באשדוד הם חלק משלל אירועים ברחבי העולם שנועדו לעודד בקרב צעירים ויזמים עשייה יזמית וחברתית. באירועי שבוע היזמות שהתקיימו לפני שנה, השתתפו למעלה מ- 10 מיליון איש בלמעלה מ-170 מדינות. השנה יתקיימו האירועים בסימן "מסחר מקוון", ויציעו לעסקים באזור מספר גדול של הרצאות מעוררות השראה עם בכירי המרצים בתחום השיווק והדיגיטל לעסקים.

אפי מחלב, מנהל מעוף מרחב דרום: "אנו במעוף גאים להיות חלק מפיתוח יזמות של עסקים קטנים ובינוניים באשדוד והסביבה לאורך כל השנה. העסקים הללו הם הגלגל המניע את התעשייה ומפתח אותה, ועל כן חשוב לתמוך בהם ולתת להם לצמוח. שבוע היזמות הבינלאומי הוא הזדמנות מצוינת לחשוף עוד יזמים בעלי חזון להצטרף למשפחת מעוף ולקבל מאיתנו את ההדרכה ואת הכלים לפיתוח העסק".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך