ביטוח לאומי – ערר על החלטות של ועדות רפואיות

טור אישי / עו"ד חני בן שמחון ממשרד עו"ד בלטר-בן שמחון
ביטוח לאומי - ערר על החלטות של ועדות רפואיות

תאונת עבודה היא תאונה אשר נגרמה במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה. ישנם שני סוגים של פגיעות בעבודה, ישנה פגיעה בעבודה עקב תאונת עבודה וכן ישנה פגיעה בעבודה עקב מחלת מקצוע. מחלת מקצוע הינה מחלה אשר נמצאת ברשימת מחלות ספציפיות המפורטות בתקנות הביטוח הלאומי. במידה והנפגע היה מעורב בתאונת עבודה הוא זכאי לעמוד מפני וועדה רפואית אשר תקבע את דרגת נכותו כתוצאה מהתאונה, ובהתאם לכך לקבל גמלה מהמוסד לביטוח לאומי.

משרדנו מייצג לקוחות רבים בתביעות אשר מוגשות ע"י המשרד כנגד המוסד לביטוח לאומי. לדוגמא בתיק שטופל ע"י משרדנו, המוסד לביטוח לאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה, אולם ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי קבעה כי לתובע נותרה נכות צמיתה נמוכה מהמגיע ללקוח בהתאם למצבו הרפואי אשר נגרם עקב תאונת העבודה.

הלקוח, עובד בחברת תרופות, נפגע בגב התחתון בתאונת עבודה כאשר נפל מסולם. כתוצאה מתאונת העבודה סבל הלקוח מבלטי דיסק עם לחצים וכאבים בגב.

התאונה הוכרה כתאונת עבודה ואולם וועדה הרפואית מדרג ראשון קבעה ללקוח 5% נכות צמיתה. בנוסף הוועדה הרפואית מדרג ראשון לא קבעה ללקוח נכויות זמניות, ולכן הלקוח לא קיבל גמלה מהמוסד לביטוח לאומי. משרדנו הגיש ערר על קביעת הוועדה הרפואית, הערר התקבל וועדה רפואית לעררים קבעה ללקוח נכויות זמניות למשך שנה ממועד התאונה, וגם קבעה כי ללקוח 10% נכות צמיתה. בגין כל האמור לעיל הלקוח קיבל מענק מהמוסד לביטוח לאומי בסך של 70,000 שקל, וזאת ללא קשר לתביעת חבויות אשר הגיש הלקוח כנגד המעסיק באמצעות משרדנו.

דוגמא נוספת היא בתיק אשר טופל ע"י משרדנו. לקוח המשרד עבד בחברת מלגזות ונפגע במהלך העבודה, במקרה זה ביטוח לאומי הכיר לנפגע נכות צמיתה של 19% אשר מזכה את הלקוח בגמלה חד פעמית, לאחר ערר אשר הוגש ע"י משרדנו הביטוח הלאומי הכיר לנפגע ב-28% נכות צמיתה אשר מזכה את הנפגע בנוסף לגמלה החד פעמית גם בקצבה חודשית קבועה, וזאת בנוסף לתביעת החבויות אשר הגיש הנפגע כנגד המעסיק באמצעות משרדנו.

לאור האמור ולאור מקרים רבים ונוספים, המלצה של משרדנו בתיקי תאונות עבודה היא תמיד להתייעץ עם רופא מומחה בתחום בו נפגע התובע על מנת לקבל יעוץ רפואי ומשפטי הולם שיסיע בקבלת ההחלטות הנכונות בכל הנוגע למשך ניהול התיק.

יובהר כי המידע המוצג בכתבה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית, כמו כן במקרים של תאונות עבודה מומלץ להיוועץ עם עו"ד מומחה בתחום נזקי הגוף.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך