זהבה אלימלך: "20 נשים נרצחו מתחילת השנה, חייבים לעצור את זה"

המשרד לקידום מעמד האישה, בשיתוף נעמת, עורך הרצאה מרתקת באשדוד, ומיצג מרשים בנושא מניעת אלימות כלפי נשים. ההרצאה תעסוק בנושא דרך סיפורה העצוב של ענת אלימלך ז"ל, שנרצחה ע"י בן זוגה. האירוע ייערך בסימן יום המאבק הבינלאומי בסוף החודש, בנושא האלימות כלפי נשים
אישה מבוגרת מכסה את הפנים
. (צילום אילוסטרציה)

ב-25/11 יציינו ברחבי העולם את יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים. העיר אשדוד מצטרפת למאבק ומארחת במרכז הורות ברובע י"ב, הרצאה בנושא מניעת האלימות כלפי נשים, דרך סיפור חייה ומותה של ענת אלימלך ז"ל. ההרצאה שמוצגת ברחבי הארץ והעולם תערך ביום ראשון ה-18/11 בין השעות 18:30-22:00 ברחוב ניסן 11.

יו"ר נעמת במרחב אשדוד זהבה אלימלך, ממארגנות האירוע בנושא האלימות, מקיימת בכל שנה אירועים מסוג זה. אלימלך: "אלימות כלפי נשים זו בעיה של כולנו ובעיה חברתית, אנחנו כרגע בעיצומו של שינוי חברתי, ואי אפשר להתעלם מקול הנשים ומתנועת ה-ME TOO". כמו כן, אלימלך מספרת על תחושותיה האישיות בנושא ומציגה את החיבור האישי אליו, לדבריה: "באופן אישי לי יש רגישות גדולה בנושא אלימות כלפי נשים, משום שבכל השנים שאני בנעמת מה שמרגיז אותי הוא שהבושה היא אצל הנפגעת ולא אצל הגבר הפוגע. ניתן לראות את זה גם בשיח וגם בתרבות שלנו, זה לחטוא פעמיים כלפי האישה. אלימות לעבר נשים זו עבירה סמויה שחוצה את כל החברה".

כמו כן, השנה אלימלך ושותפתה לעשייה בנושא, אהובה עמרם, יועצת ראש העיר למעמד האישה, החליטו להביא להרצאה את ניר אלימלך, אחיה של ענת אלימלך ז"ל. ענת הייתה דוגמנית ושחקנית ישראלית שנרצחה ע"י בן זוגה. ניר, יזם ואיש שיווק שמרצה בארץ ובעולם, מתמחה בנושא מניעת אלימות במשפחה. ההרצאה נקראת "חייה בתוכי", ושמה לה למטרה להנציח את ענת ולהעלות את המודעות בנושא. כמו כן, ההרצאה תעביר כלים לקיים ערכים של מכוונות מטרה, אקטיביות ודיוק לצד ערכי קבלה, הכלה וחמלה תוך שאיפה ליצור איזון של אורח חיים הרמוני ביו נשים וגברים. יתרה מזאת, בלובי המרכז יתקיים המיצג "איננה עוד", שכולל 11 בגדים של נרצחות בארץ. יוצרת המיצג היא קרן גולדשטיין והמיצג הינו וויזואלי ווקאלי.

אלימות נגד נשים זו מכת מדינה
אהובה עמרם מציגה את חשיבות האירוע ומבהירה: "אלימות נגד נשים זו מכת מדינה, הנושא הוא פועל יוצא של חוסר חינוך ומודעות לוקה בחסר בנוגע לכך. העלאת המודעות למצב האישה ולגבר האלים תהווה פתרון לבעיה. האירוע נועד על מנת להבהיר שגבר אלים יכול להפוך לרוצח, ברקע סיפורה של ענת אלימלך ז"ל. בנוסף, האירוע נועד להציג גם את הנקודות האדומות שיכולות לעורר חשד לאלימות אצל גבר ולהציע פתרונות ודרכי סיוע". עמרם מתארת כי החינוך הוא בראש ובראשונה מקור פתרון לנושא, ומציגה לאחר מכן גם את הדיון על קידום מעמד האישה והשוויון. יתרה מזאת, היא שבה ומציינת כי העלאת המודעות לנושא יכולה לצמצם משמעותית את התופעה.

זהבה אלימלך מרגישה כי זו הזדמנות לשנות ולהעלות את המודעות, בדומה לאהובה, ומעבירה מסר תומך לנשים, ופונה לקהילה: "הגיעה העת לעשות שינוי, 20 נשים נרצחו מתחילת השנה, כתוצאה מאלימות שהופנתה כלפיהם, אני רוצה להשתמש בהזדמנות ולקרוא למרחב הציבורי להגיד, די לאלימות כלפי נשים". אלימלך ממשיכה ומוסיפה: "הפעילות פתוחה גם לגברים, אני קוראת לגברים ולנשים להגיע כאחד, זוהי בעיה של כולנו, כל אדם שיגיע מעצם המודעות יוכל להשפיע. ההשפעה תוכל להיות על שכנה, חברה או אחות. זה יכול לעזור, לתווך את אותה האישה שצריכה עזרה ולסייע לה לקבל אותה. המציאות כיום היא שגבר מרים יד ואישה מרימה ידיים. אם גם הבעל וגם האישה יקבלו טיפול זה יחסוך הרבה, צריך לתפוס את זה בתחילת הדרך".

הכרטיסים לאירוע מותנים ברישום מוקדם במשרדי המחלקה לקידום מעמד האישה ונעמת. הכרטיסים בעלות 20 שקל לאדם. לפרטים נוספים: המשרד לקידום מעמד האישה – 08-8545084/240, monashim@ashdod.muni.il. נעמת – 08-8527626/08-8534456 danak@naamat.org.il

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך