הצעת חוק: הורים שלא יחסנו את ילדיהם יקנסו

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בראשון, בהצעתם של חברי הכנסת שולי מועלם רפאלי ויואל חסון המגדירה לראשונה מדיניות לאומית בנושא החיסונים. על פי הצעת החוק הורה שלא יחסן יהיה חשוף לסנקציה כלכלית בדמות שלילת נקודת זיכוי במס הכנסה בשווי של עד 2,000 ₪.
תינוק חולה באשדוד

ימים בודדים לאחר שפעוטה נפטרה בחשד להדבקות בחצבת, עולה היום, ראשון, הצעת "חוק החיסונים" של יו״ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון ויו״ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם רפאלי, לוועדת שרים לחקיקה.

הצעת החוק, שנוסחה בסיוע עמותת "מדעת" ונתמכת על ידי ההסתדרות הרפואית ואיגוד רופאי הילדים, מגדירה לראשונה מדיניות לאומית בנושא החיסונים וקובעת דרכי טיפול ב"סרבני החיסונים".

לפי ההצעה, משרד הבריאות יחויב לנהל מעקב אחרי ילדים שלא חוסנו, להתריע על כך בכתב בפני הוריהם, ואם ההתראה לא תעזור – ההורים יזומנו למפגש הסברה מיוחד שבסיומו יתבקשו לחתום על טופס סירוב. הורה שיתעלם מכך יהיה חשוף לסנקציה כלכלית בדמות שלילת נקודת זיכוי במס הכנסה בשווי של עד 2,000 ₪.

בנוסף ההצעה נותנת כלים בידי משרד הבריאות להרחיק ילדים לא מחוסנים ממוסדות חינוך בעת חשש להתפרצות מחלות, ויפורסם דו"ח שנתי על שיעורי ההתחסנות בארץ לפי יישובים ומוסדות חינוך.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך