"בוחרים בחיים" בביה"ח אסותא אשדוד

ד"ר איתי זוארץ, מנהל יחידת הטראומה ודליה בידר, מתאמת הטראומה בבית החולים, מובילים את פרויקט ״בוחרים בחיים״, שבו תלמידי כיתות י״א ו-י״ב מבקרים באסותא אשדוד, במטרה לעודד מודעות להתנהלות נכונה בדרכים. מתנדב מד"א מתן פרידמן, פצוע תאונת דרכים שעובר שיקום מאז שאושפז בבית החולים לפני כשמונה חודשים, סיפר על מה שעבר מאז התאונה, ד"ר זוארץ: " אנחנו מקווים להגביר את המודעות לסכנות הטמונות בעולם זה, ולהקטין ככל האפשר את מספר תאונות הדרכים"
שלט על בניין אסותא אשדוד
אסותא אשדוד.

בביה"ח אסותא אשדוד החליטו לפתוח בפרויקט חדש וחשוב, שהמטרה שלו העלאת המודעות ומניעת תאונות הדרכים כמה שניתן. קהל היעד הוא דור העתיד, נוער צעיר שהופכים להיות הנהגים הבאים.

בשנת פעילות בית החולים נחשפנו לשיעור גבוה של תאונות דרכים בהם מעורבים בני נוער כהולכי רגל, כרוכבי אופנים וכנהגים צעירים. מתוך תחושת שליחות ורצון להשפיע, יזמו ד״ר איתי זוארץ, מנהל יחידת הטראומה ודליה בידר, מתאמת הטראומה בבית החולים, את פרויקט ״בוחרים בחיים״, שבו תלמידי כיתות י״א ו-י״ב מבקרים באסותא אשדוד במטרה לעודד מודעות להתנהלות נכונה בדרכים.

הפרויקט נפתח ביום ראשון האחרון, כשתלמידי תיכון מאשדוד סיירו בחדר הטראומה ובחדר מיון, שמעו הרצאה של ד״ר זוארץ ועדות אישית של מתן פרידמן, פצוע תאונת דרכים שעובר שיקום מאז שאושפז בבית החולים לפני כשמונה חודשים. ד״ר זוארץ סיכם את הפעילות ואמר: "אנחנו מקווים להגביר את המודעות לסכנות הטמונות בעולם זה, ולהקטין ככל האפשר את מספר תאונות הדרכים״.

כזכור, מתן פרידמן נפגע בתאונת דרכים באזור גשר עד הלום, כשהוא רכוב על אופנוע ההצלה של מד"א והיה בין חיים למוות. לאחר התאונה פרסם פרידמן פוסט מרגש, ועתה הוא מיישם את מה שכתב בכך שמעביר הלאה את חשיבות השמירה על החיים.

כך כתב פרידמן כחודש לאחר התאונה הקשה: "אז אחרי קצת יותר מחודש של אשפוז לאחר התאונה הקשה, הפציעה וסכנת חיים שהתגברנו עליה, יוצא לשלב הבא בדרך להחלמה. אני רוצה להודות מכל הלב לכולם. החל מהמשפחה המדהימה שלי והחברים ועד לאנשים שכלל איני מכיר אשר התפללו, תמכו ודאגו. לאלה שהגיעו לחזק ואפילו רק כדי להיות שם, ולרופאים והצוותים שנלחמו וטיפלו במסירות עד שהצליחו. מקווה שנזכה להחזיר רק בשמחות. אין ספק שהתפילות והחיזוקים נתנו כוח להתגבר ולעמוד מול הסכנה, וכעת ממשיכים עם הפנים קדימה. תעריכו את החיים חברים, תחשבו חיובי ותיהנו מכל הרגעים, ובעיקר שמרו על עצמכם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך