הסרטון של אלי נכט גרם להאשמות קשות בין הרב הראשי ליאיר לפיד

לאחר שהיה נדמה כי חלפה לה הסערה סביב הסרטון המכוער שהפיץ אלי נכט המועמד למועצת העיר נגד החרדים, הרב הראשי לישראל דוד לאו ויאיר לפיד האשימו זה את זה סביב הסרטון

למרות שעברו מס' שבועות מאז פרסומו של הסרטון הפרובוקטיבי של המועמד למועצת העיר אשדוד אלי נכט מטעם סיעת 'עתיד אשדוד' הסיפור עדיין ממשיך להעסיק את התקשורת הארצית, ואף גרם אמש לסכסוך מתוקשר בין יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, לבין הרב הראשי לישראל דוד לאו.

אתמול התקיים טקס השבעת חברי מועצת הרבנות הראשית בבית הנשיא, שם נאם הרב לאו ואמר "בשבועות האחרונים אנו רואים ביטויי שנאה וסרטוני איבה שמסתובבים ברחבי הארץ בתל אביב, בחולון, ברמת גן ובאשדוד. ואני שואל: האם בעיני ראש הסיעה זה העתיד שהוא רואה לעם ישראל?"

הרב הראשי לישראל מתח ביקורת על יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד ואמר כי "כאשר אחד מראשי הערים בסיעתו רק נחשד במשהו – מיד הוא הורחק מהמפלגה, וכאן אנחנו לא שומעים כל התייחסות. אותם חברי כנסת, אשר פונים בכל עת לרבני ישראל ואומרים להם 'תהיו מקבלים, תהיו מכילים' – האם הם מוכנים להכיל את גילויי השנאה וההסתה הזו?"

באתר ynet פרסמו כי בעקבות הדברים שאמר הרב הראשי לישראל, שיגר אמש ח"כ יאיר לפיד מכתב מחאה לרב לאו. "הופתעתי לשמוע כי האשמת את מפלגתי בהפצת הסרטון המכוער באשדוד", כתב.

לפיד הוסיף ואמר "הסרטון המדובר הוא חלק מהקמפיין של סיעת 'עתיד לאשדוד' שאינה קשורה בשום אופן למפלגת 'יש עתיד' ואינה נתמכת על ידיה. ועל כך אני דורש ממך להתנצל". הוא הוסיף: "נדמה לי שהאירוע הזה מוכיח מדוע עדיף שהרבנות תרחיק ידיה מן הפוליטיקה".

יאיר לפיד לא התייחס במכתבו לסרטונים המסיתים מטעם סיעתו שהוזכרו בהקשר לערים אחרות, כגון חולון ותל אביב, אלא בחר להתמקד רק באשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך