צריכים להכריע: ממשיכים לצעוד קדימה עם עשייה או לחזור אחורה

182 אלף בעלי זכות הבחירה באשדוד מקבלים בעוד 11 ימים תפקיד מכריע המגיע פעם בחמש שנים. מדובר בתפקיד עם הרבה כבוד מצד אחד, כי בכל זאת יש לנו את היכולת להכריע מי יוביל את העיר שלנו בחמש השנים הקרובות, ומצד שני יש גם מימד בלתי מבוטל של אחריות.

אני תמיד אומר שבכל תחום צריכים בסופו של יום לקבל החלטה על פי מבחן התוצאה. תראו את מה שקורה באשדוד בעשור האחרון. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, החליף את קודמו שישב בכסא המרווח קרוב ל-40 שנה (צבי צילקר), ומה שזה לא הצליח לעשות במשך ארבעה עשורים, ד"ר לסרי הצליח לעשות בצורה מרשימה ביותר בזמן קצר ביותר. עם עובדות אי אפשר להתווכח, וגם מתנגדיו של לסרי רואים בעיניים את התוצאות: פתיחת בית החולים אסותא אשדוד, פתיחת היכל התרבות, הקמת פארק "אשדוד ים", מהפכה בתחום החינוך, השלמת בניית הטיילת, ניקיון העיר, קיום פסטיבלים ואירועי תרבות ועוד שלל דברים שהתרחשו בשתי הקדנציות.

ד"ר לסרי הוא לא קוסם ולא לחץ על כפתור מיוחד שהוביל לשינוי הדרמטי באשדוד. מדובר בדמות מלאת אמביציה שנכנסה ללשכת ראש העיר עם אנרגיות חדשות, עם תוכנית עבודה חדשה ולא מקובעת כפי שהייתה בעבר, ובסופו של תהליך תושבי העיר הם אלה שיצאו נשכרים. אם לאחר שנים ארוכות של הבטחות, בית החולים פתח את שעריו ומעניק פתרון רפואי הולם לתושבים ומציל חיים על בסיס יומי, זה שווה כל דבר אחר, וגובר על כל מלחמה פוליטית כזו או אחרת.

אמרו לא פעם על מנהיגים לאורך ההיסטוריה: "מי שלא מעז, לא עושה ואינו מטביע חותם". ד"ר לסרי עשה כאן מהלך שעוד ייכתב בספרי ההיסטוריה של עיר הנמל, כאחד השינויים הגדולים של העיר.

מצד שני, ניצבים להם שלושה מועמדים שלכל אחד מהם חסרונות זועקים לשמיים, כאלה שמגיעים בלי שום חדשנות אלא מנהלים מסע פרסום מכפיש ומכוער נגד ד"ר לסרי, כדי לקושש קולות. הם נהנים מהבאז שהיה סביב "מחאת השבת", כדי לגרום לרעש תקשורתי, אולם במבחן האלקטורלי, כל אחד מהם יספוג מכה פוליטית אנושה. תזכרו את מה שאני כותב…

השלושה עסוקים במלחמות פנימיות ומוכיחים שהעיר לא באמת מעניינת אותם. הם רוצים את הכסא, את השררה, את הכבוד וההדר. בגלל זה הם רצים בראשים נפרדים והופכים את המערכה הזו להרבה יותר קלה. תושבים רבים מאוכזבים מדרך ההתנהלות שלהם, ומרגישים סחף משמעותי לכיוון מטה הבחירות של ד"ר לסרי בשבוע האחרון, מה שעשוי להוביל לניצחון משמעותי מאוד של ראש העיר המכהן בדרך לקדנציה שלישית.

סניה, אלי והלן – תקנו אותי אם אני טועה, אבל יש לי תחושה שאין לכם הרבה מה לומר על התפתחותה של אשדוד בעשור האחרון (ואם יש לכם, אז זה רק מילים טובות…). ההחלטה שלכם להתמודד בבחירות הקרובות היא כנראה פחות פוליטית ויותר אמוציונאלית. למה יש לי תחושה שאם ד"ר לסרי היה מסכים להתכופף לדרישות שלכם בחמש השנים האחרונות, ומשלב אתכם בעשייה הציבורית, עם שכר ותנאים נלווים, הייתם מקבלים החלטה אחרת? הוא לא הסכים להתנהל תחת הדרישות המופרזות שלכם (הלן ואלי) והראה לכם את הדרך מחוץ לקואליציה לאחר זמן קצר מאוד.

מההחלטה שלכם להתמודד עולה בעיקר ריח של נקמה, סגירת חשבונות בפוליטיקאי שלא עושה לכם חשבון ומציג ביצועים מרשימים מאוד במבחן התוצאה. תושבי אשדוד רואים זאת בעיניים ואת התשובה שלהם נראה כולנו בקלפי בעוד 11 ימים…

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך