מדריך הנשנושים לסטודנט הרעב

מדריך הנשנושים לסטודנט הרעב, מומחי התזונה של חברת הרבלייף ממליצים.
שחר עוזיאל | יום רביעי - 17/10/18 - 3:40
צילום : שאטרסטוק

5 אופציות לנשנושי בריאות, דלי קלוריות ליום לימודים ארוך

מומחי התזונה של חברת הרבלייף

לאחר חודשים ארוכים בהם הסטודנטים ישבו בבית, נפשו ובילו בים, הגיע הרגע שלהם לחזור ולחרוש את ספסל הלימודים. יום לימודים שמתחיל לעתים כבר מ-8 בבוקר ונגמר אחר הצהריים הוא אתגר לא פשוט, והניסיון הנואש לשמור על ריכוז בכל השעות האלה למרות הרעב, גובל בקושי רב.

כאשר מבלים את היום בלימודים קל להזניח את התזונה וליפול לנשנושים מזדמנים או ארוחות שחיתות.
אז איך בכל זאת ניתן לעבור את היום בשלום ובקלות מבלי לחטוא באכילה אימפולסיבית של חטיף מתוק או מלוח.

לדברי סוזן באוורמן, דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף: "נשנושי הביניים הם ארוחות קטנות שתורמות לאיזון רמות הסוכר בדם, שומרות על תחושת ריכוז וערנות ומספקות לנו זריקת אנרגיה בשעות שאנחנו מרגישים צורך כמו אחר הצהרים או לפני אימון כושר".

מומחי התזונה של הרבלייף מעניקים 5 אופציות בריאות לנשנוש קליל ודל קלוריות לסטודנט השקדן:

שקדים ופירות – שקדים מספקים לגוף מנת שומן בריאה, הם ממתנים את עליית הסוכר בדם, מחזקים את מערכת העיכול ומכילים שפע של סידן, מגנזיום וחלבון. 7 שקדים מכילים כ-50 קלוריות. שלבו את השקדים עם מנת פרי לבחירתם. מומלץ לבחור בפירות בעלי ערך גליקמי נמוך המכילים סיבים תזונתיים רבים. לדוגמא, תפוח עץ בינוני – מכיל כ-80 קלוריות, 2 אפרסקים בינוניים שיעלו לכם כ-100 קלוריות או כוס דובדבנים שתעלה לכם כ-100 קלוריות.

ירקות חתוכים עם ממרח גבינה מתובל – שדרגו חצי גביע של גבינה לבנה בתבלינים לטעמכם כמו פפריקה מעושנת, בזיליקום או זעתר. 100 גרם של גבינה לבנה 5% יעלה לכם כ-100 קלוריות, כך שמדובר בנשנוש בריא, דל בקלוריות, עשיר בסיבים תזונתיים ובחלבון. הגישו לצד ירקות חתוכים כמו מללפון, גזר, גמבה וקולורבי.

חטיף F-1 EXPRESS של הרבלייף – מומלץ לדאוג שתמיד יהיה חטיף בתיק, כך שתוכלו לשלוף אותו בזמן שאתם עמוסים, נמצאים במשרד או אפילו בין נסיעות לפגישות. קיימים לא מעט חטיפי אנרגיה, המעניקים אנרגיה זמינה לגוף. חשוב שהחטיף יהיה עשיר בחלבוני סויה וסיבים תזונתיים התורמים לתחושת שובע לאורך זמן, דבר שללא ספק יפתור את תחושת הרעב.

יוגורט עם שיבולת שועל וקינמון – בין אם אתם בבית או בלימודים, זהו נשנוש קל לנשיאה, בריא, משביע וידידותי לגוף שלנו. ביוגורט 3% שומן יש כ-80 קלוריות לגביע, חיידקים פרוביוטיים המקלים על מערכת העיכול וסידן. 3 כפות של שיבולת שועל יוסיפו למנה עוד כ-90 קלוריות, יתרמו לתחושת שובע ויאזנו את רמות הסוכר בדם. הוסיפו כרבע כפית קינמון להמתקה עדינה. מחקרים מצאו שצריכת קינמון מדי יום, עשויה לתרום גם לירידה במשקל.

כריך סלמון ולחם עם דגנים מלאים – כארוחה קלה, ניתן להכין כריך. מומלץ לבחור בלחם מקמח מלא המכיל מרכיבים בריאים רבים. עלי חסה, עגבנייה ומלפפון חתוכים, וכן נתחי סלמון העשיר בחומצות שומן אומגה 3 ישמשו תוספות מצוינות לטוסטים.

אולי גם זה יעניין אותך