כך עושות כולן…

עיבוד עכשווי ומקורי לאופרה "כך עושות כולן" בבימוי מלא של הבמאי ארי טפרברג. עיבוד עכשווי לאופרה שמפנה זרקור אל הסודות המפותלים שקיימים מאחורי הקלעים של הצגה הנקראת זוגיות, אהבה ותשוקה. הדמויות ניצבות אל מול כל מה שחשבו שהוא יציב ואיתן, רק כדי לגלות שהוא הפכפך ונתון לשינויים.
כך עושות כולן...
צילום : יאיר מיוחס

האופרה הירושלמית מעלה עיבוד עכשווי ומקורי של האופרה כך עושות כולן מאת וולפגאנג אמדאוס מוצרט, בבימוי מלא של הבמאי ארי טפרברג, בשיתוף התזמורת הסימפונית אשדוד, תחת שרביטו של מאסטרו עומר אריאלי. ובהשתתפות זמרי האופרה הירושלמית וביניהם: אלינור זון, אלכסנדרה קוגלביץ, אושרי שגב, גבריאלה ריביס, דניס סדוב ומימה מילוא. המופע יתקיים בשני מועדים בתיאטרון ירושלים, מוצאי שבת ב- 15/12 ולמחרת ב- 16/12, המופע השלישי יתקיים במרכז לאומנויות הבמה באשדוד ב- 19/12.

"ההפקה הקרובה של האופרה הירושלמית הינה עיבוד עכשווי לאופרה הפיוטית והנוקבת, אשר מפנה את המבט אל מאחורי הקלעים של התיאטרון, שם נחשפים גם הסודות המפותלים המסתתרים מאחורי ההצגה שנקראת זוגיות, אהבה ותשוקה." מספר הבמאי ארי טפרברג על ההפקה הקרובה ומוסיף, "ב'כך עושות כולן', הדמויות מוצאות את עצמן ניצבות אל מול כל מה שחשבו שהוא יציב ואיתן, רק כדי לגלות שהוא הפכפך ונתון לשינויים כמו המים, הרוח והלב".

האופרה מספרת על שני מעריצים נלהבים שניגשים בסוף הצגת אופרה אל מאחורי הקלעים כדי לברך את בנות זוגם – הסולניות המפורסמות. בדרך הם פוגשים את במאי האופרה שמזהה את אהבתם התמימה והעיוורת, ומחליט ללמד אותם שיעור על אהבה ונאמנות.
בעזרת המלבישה הם מביימים עוד אופרה, סוערת לא פחות, אבל הפעם – במציאות.
״איך ייתכן שהלב יכול לשנות את טבעו ביום תמים אחד?״

האופרה הירושלמית נוסדה בשנת 2011 במטרה להקים בירושלים אופרה איכותית, לקדם אמנים ירושלמים, לטפח את כשרונותיהם, לשפר את יכולותיהם וליצור גרעין אמנותי ירושלמי
לאופרה. האמנים הצעירים נהנים מהדרכה קבועה של אמני מוסיקה, שירה ובמה ברמה בינלאומית, ומופיעים בהפקות השנתיות לצד אמנים ותיקים ומנוסים. עד כה הוצגו במסגרת האופרה מספר הפקות גדולות: הנזל וגרטל (2018), חליל הקסם (2017), הספר מסביליה (2016), מאדאם באטרפליי (2015), נישואי פיגרו (2014) ודון ג'ובאני (2013), לצד מספר הפקות קטנות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך