מקווה הטהרה ברובע ט' עבר מתיחת פנים משמעותית

המקווה החדש זכה לשם "מעיינות רבקה", לעילוי נשמת רבקה ג'יזל מיימון ז"ל. המקווה עבר בחודשים האחרונים שיפוץ משמעותי ונפתח לציבור הרחב. יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, זכה לשבחים בטקס המרגש מראש העיר ד"ר לסרי ובני המשפחה התורמים
מקווה הטהרה ברובע ט' עבר מתיחת פנים משמעותית
המקווה המחודש ברובע ט'

בני משפחתה של המנוחה, שלא זכתה להקים משפחה, הנציחו את זכרה במקווה טהרה כאשר בנו מחדש את כל הכניסה למקווה עם חיפוי של דשא סינטטי, במקווה עצמו שופץ חדר ההמתנה ואובזר בכלים נאים בתאורה מיוחדת כשבקיר המרכזי נקבע במרכז ההנצחה עם תמונתה של המנוחה מרת רבקה ג'יזל מיימון, בצירוף מספר מילים על מפעל חייה שהיו רצופים באהבת תורה וגמילות חסדים, מלאים בערכים, ולימדה את כל הסובבים אותה דרך באמונה, אהבת ה' יתברך ומעלת כוחה של התפילה.

המעמד החל קודם לכן בשעות הצהריים בסיור בשטח המקווה, שם קיבלו סקירה רחבה על כל ההידורים הקיימים במקווה טהרה ואת התוספות המפארות את המקווה מבפנים ומבחוץ. המשתתפים הביעו את התפעלותם מהיופי וההדר הניכרים מכל פינה: המקווה מאובזר במיטב השכלולים ומתוחזק באסתטיקה והדר ברמה גבוהה במיוחד, לצד כלים סניטריים.

קודם הסרת הלוט נשא דברי ברכה הרב הראשי הרב יוסף שיינין ויו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה, בו ציינו את הזכות הגדולה של המנוחה שזכתה בהנצחה חשובה זו והזכירו את מעלותיה הגדולים. הרב דהן הביא את דברי ברכתו של הרב הראשי רבי חיים פינטו שנבצר ממנו להשתתף בטקס.

בשלב זה התקיים טקס הסרת הלוט מעל שער הכניסה הראשי למקווה, כאשר ברקע ידידים מבני המשפחה נגנו בכלי נגינה שירי רגש שגרמו לרבים מהנוכחים להזיל דמעה במעמד מרגש וטהור זה, בו הגיעו לרגע שמנציחים את האחות היקרה והאהובה. אחיה ובני משפחתה יחד הסירו את הלוט וגילו לעין כל את השלט בו נכתב: "מעיינות רבקה" לע"נ רבקה ג'יזל מיימון בת מחבובה ז"ל.

לאחר מכן ציבור המשתתפים התאסף לסעודת מצוה באולם שע"י בית הכנסת הרי"ף בסמוך. במהלך הסעודה נשאו דברי תורה וברכה הרב הראשי הרב שיינין, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן ונציג המשפחה מר רפאל הכהן.

בדבריהם העלו על נס את זכרה של המנוחה במעשיה הטובים של נתינה וחסד והארת פנים ובמשך שנים שעבדה עם ציבור הייתה למופת. למרות יסוריה תמיד הייתה חזקה במידה האמונה והביטחון בהקב"ה ואף הייתה מחזקת ומעודדת אחרים. הדוברים בירכו את בני המשפחה בעלי היוזמה החשובה שהשקיעו הנצחה מכובדת במנוחה ע"ה.
ראש העיר ד"ר לסרי בדברי ברכתו ציין לשבח את הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, ששירותי הדת ניכרים בכל פינה בעיר, העושה גדולות ונצורות ותמיד אני לימינך. בדבריו העלה על נס את זכרה של המנוחה מרת רבקה מיימון בעבודתה במשאבי אנוש, עזרה לאנשים, עזרה לנזקקים בסתר, כל כולה היה טוהר וצדיקות הייתה מנקה ומכבדת את בית הכנסת.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית הודה לדבריו החמים של ד"ר לסרי ועל עזרתו הרבה בהקמת המקוואות בעירנו למען התושבים. בירך את משפחת מיימון המורחבת על היוזמה החשובה בהנצחת בת המשפחה מרת רבקה במקווה טהרה שזו זכות גדולה עבורה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך