טיפים לשמירה על העור בחורף

החורף אינו ידידותי לעור ועשוי לגרום ליובש, המתבטא בחספוס, קילופים, סדקים, גירוד והרגשה כללית של אי נוחות
טיפים לשמירה על העור בחורף
צילום- יח״צ

החורף אינו ידידותי לעור ועשוי לגרום ליובש, המתבטא בחספוס, קילופים, סדקים, גירוד והרגשה כללית של  אי נוחות.

התופעות שכיחות ביותר בכפות הרגליים, כפות הידיים, בזרועות ובגפיים התחתונות, אך יכולות להופיע גם בפנים ובכל אזורי הגוף.

יובש עור נובע ממקורות שונים, לרבות אסתמה של העור, הזדקנות העור, סוכרת, מגע עם חומרי ניקיון וכן מקרי יובש כתוצאה מגורמים אקלימיים, כגון רוח, שמש וקור. איבוד חומצות שומן החיוניות לגמישות העור והתאדות הלחות משכבת העור החיצונית גורמים לסדקים ויובש. להלן טיפים לשמירה על העור בחורף. נוכל להגן ולשמור על העור שלנו בעזרת כמה הרגלים בריאים.

ד"ר להבית אקרמן , מומחית לרפואת עור, ריכזה עבורנו את הטיפים השונים:

  1. הימנעות מחימום יתר

רצוי להימנע מחימום יתר של הבית או סביבת העבודה ולהשתמש במכשירי אדים להוספת לחות לאוויר או להניח כלי מים ליד מקור החימום על מנת להוסיף לחות לאוויר. ניתן להוסיף למים כמה טיפות של שמנים ארומטיים כמו שמן איקליפטוס היעיל לבעיות בדרכי הנשימה ולטיפול בשיעול, גרניום היעיל לטיפול ביובש, לבנדר לחיזוק מערכת החיסון, חיטוי התאים וחידושם.

  1. בחירת סבון מתאים

מומלץ לבחור בסבונים בעלי דרגת חומציות pH 5.5 הקרובה לזו של העור, שאינם גורמים ליובש ולגירויים. עדיף להשתמש בסבון היפו-אלרגני או בסבון המכיל גם לחות. כמו כן להימנע משטיפה מיותרת במים וסבון- אשר יכולים להחמיר יובש.

  1. הענקת לחות לעור באמצעות שמנים

מומלץ למרוח על הגוף מיד לאחר המקלחת קרם לחות קבוע בחורף. ניתן גם להוסיף לאמבט שמנים צמחיים אשר מעניקים לעור לחות, כגון שמן נבט חיטה המכיל ויטמין E שמאיץ את תהליך הריפוי של העור, מחדש את שכבות העור ותורם להעלאת רמת הלחות בו. כמו כן, ניתן להשתמש בשמנים המכילים ויטמין A לעידוד תהליך יצירת התאים בעור והתחדשותם. שימוש בקרם לחות קבוע בעיקר בעונות היבשות חשוב כטיפול מונע ומתחזק לעור.

  1. ניקוי העור והזנתו בחורף

חשוב להעניק לעור טיפול מיוחד על ידי שימוש בסבון ניקוי ייחודי לפנים (עדין), אשר מונע את התייבשותו. לעור פנים עם נטייה לקילופים מומלץ לבחור בקרם המכיל חומרים המעודדים את חלוקת תאי העור ומזרזים איחוי, כגון אלנטואין, אוריאה ושמן ציפורני חתול. חשוב להקפיד על שימוש יומיומי בתכשירי לחות ולהשתמש בתכשירים המכילים חומרים כמו קולגן, חומצה הילאורונית וויטמיןE . בחורף מומלץ להשתמש בקרם בעל מרקם שומני יותר מאשר בקיץ- כיוון שהיובש באוויר מגביר את היובש בעור בחורף.

  1. מקדמי הגנה גם בחורף

גם בחורף חשוב להגן על העור מהשמש ולהשתמש בקרם בעל מקדם הגנה 50-30 בכל יציאה בבוקר.

  1. אמבט להחזרת לחות

אין כמו אמבט מפנק התורם להחזרת הלחות והבריאות לעור ולשיפור המרקם שלו. ניתן להוסיף למים החמימים (אך לא חמים מדי) תמציות שמנים ארומטיים. מומלץ להשתמש בספוג רך ולא בספוג ליפה קשה, על מנת שלא לגרום לגירוי של העור הפגום. את קרם הלחות לפנים ולגוף מומלץ למרוח אחרי הרחצה כשהעור לח כדי לשמר את ספיגת הלחות בעור ולהגבירה.

תזונה נכונה להגנה על העור בחורף – מומלץ לצרוך מזונות המכילים ויטמינים מסוג A ,E ו-C, החיוניים ביותר לשיקום העור, משמשים כנוגדי חמצון ומייעלים את המערכת החיסונית.

הוויטמינים נמצאים, למשל, בירקות ירוקים, דגנים מלאים ואגוזים – לוויטמין E ; בירקות כתומים ותרד – לוויטמין A , פירות הדר וקיווי – לוויטמין C .

  1. שתייה

שתיית מים בכמות מספקת היא פעולה שחשוב להקפיד עליה. ניתן להחליף שתיית מים בשתיית תה ירוק, רצוי להמתיק בדבש ולא בסוכר.

המאמר נכתב על ידי ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך