סקר מתנדבי עמותת אור ירוק- איזה ציון העניקו תושבי אשדוד והסביבה לתחבורה הציבורית?

עמותת אור ירוק: "התחבורה הציבורית בישראל מוזנחת כבר שנים רבות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להשקיע לייעול התחבורה הציבורית, זה ישרת את כל האזרחים במדינה. אם תהיה בישראל תחבורה ציבורית נוחה ויעילה רבים יבחרו להעדיף אותה על פני כלי הרכב הפרטיים ". מתנדבי עמותת "אור ירוק" ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT וFIDF יצאו לרחובות הערים ובדקו את יעילות התחבורה …
שחר עוזיאל | יום חמישי - 11/10/18 - 9:43
צילום: אור ירוק

עמותת אור ירוק: "התחבורה הציבורית בישראל מוזנחת כבר שנים רבות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להשקיע לייעול התחבורה הציבורית, זה ישרת את כל האזרחים במדינה. אם תהיה בישראל תחבורה ציבורית נוחה ויעילה רבים יבחרו להעדיף אותה על פני כלי הרכב הפרטיים ".

מתנדבי עמותת "אור ירוק" ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT וFIDF יצאו לרחובות הערים ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה. המתנדבים ביקרו בלמעלה מ-400 תחנות אוטובוס שונות ב-131 יישובים ברחבי הארץ. בנוסף במסגרת הסקר שביצעו המתנדבים נשאלו קרוב ל-2,000 בני אדם באשר לדעתם לגבי איכות ויעילות התחבורה הציבורית.

במסגרת התצפית בדקו המתנדבים מספר נתונים:

  • תשתית תחנת האוטובוס – הצללה, מקומות ישיבה, דפי מידע, מרחק התחנה מהבית ומפגעי בטיחות סמוך לתחנה (פסולת, שברי זכוכית וכדומה)
  • נגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס –  הימצאות שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים.
  •  סקר דעת הציבור – הנוסעים נשאלו מה דעתם על עלויות התחבורה הציבורית ומהי שביעות רצונם הכללית ממנה.

בין הישובים בהם נערכה התצפית: גן יבנה, אשדוד, בני עי"ש, באר טוביה וחבל יבנה.

תוצאות התצפית באשדוד:

  • מספר התחנות שנבדקו – 13 תחנות.
  • הימצאות הצללה – בכל התחנות קיימת הצללה.
  • הימצאות דפי מידע –  בשלוש תחנות אין דפי מידע, בשתיים נוספות דפי המידע אינם תקינים.
  • מקומות ישיבה – באחת התחנות לא קיימים ארבעה מקומות ישיבה.
  • הימצאות מפגעי בטיחות בסביבת התחנה – סמוך לאחת התחנות נמצאו מפגעי בטיחות.
  • נגישות לבעלי מוגבלויות – בארבע מהתחנות לא קיימות מדבקות גדולות עם מספר התחנה. בתשע מהתחנות אין שלטים בכתב ברייל, בתחנה נוספת ישנו שלט אך הוא אינו תקין. בארבע תחנות אין מקום לכסא גלגלים.

תוצאות סקר שביעות רצון מהתחבורה הציבורית באשדוד:

  • מהי שביעות רצונך מהתחבורה הציבורית? הנשאלים מאשדוד העניקו את הציון הממוצע 6 מתוך 10.
  • מרחק התחנה מהבית – מגיעים אל התחנה בתוך 5-15 דקות בממוצע.
  • האם האוטובוס מאחר? רוב הנשאלים השיבו כי האוטובוס נוהג לאחר.
  • האם האוטובוס עמוס? מרבית הנשאלים השיבו כי האוטובוס אינו עמוס.
  • האם מחיר הנסיעה הוגן? רוב הנשאלים השיבו כי מחיר הנסיעה גבוה מדי.
  • מה רמת תחושת הבטיחות בנסיעה? 6.25 (מתוך 10).

תוצאות התצפית בבאר טוביה:

  • מספר התחנות שנבדקו – שתי תחנות.
  • הימצאות הצללה – בשתי התחנות קיימת הצללה.
  • הימצאות דפי מידע –  בשתי התחנות שנבדקו אין דפי מידע.
  • מקומות ישיבה – בשתי התחנות קיימים ארבעה מקומות ישיבה.
  • הימצאות מפגעי בטיחות בסביבת התחנה –סמוך לשתי התחנות נמצאו מפגעי בטיחות.
  • נגישות לבעלי מוגבלויות – בשתי התחנות אין מדבקות גדולות עם מספר התחנה. בשתי התחנות אין שלטים בכתב ברייל, בשתי התחנות יש מקום לכסא גלגלים.

תוצאות סקר שביעות רצון מהתחבורה הציבורית בבאר טוביה:

  • מהי שביעות רצונך מהתחבורה הציבורית? הנשאלים מבאר טוביה העניקו את הציון הממוצע 8 מתוך 10.
  • מרחק התחנה מהבית – מגיעים אל התחנה בתוך 0-10 דקות בממוצע.
  • האם האוטובוס מאחר? רובם הגדול של הנשאלים השיבו כי האוטובוס לא נוהג לאחר.
  • האם האוטובוס עמוס? מרבית הנשאלים השיבו כי האוטובוס אינו עמוס.
  • האם מחיר הנסיעה הוגן? רוב הנשאלים השיבו כי מחיר הנסיעה הוגן.
  • מה רמת תחושת הבטיחות בנסיעה? 8.3 (מתוך 10).

תוצאות התצפית בבני עי"ש:

  • מספר התחנות שנבדקו – שתי תחנות.
  • הימצאות הצללה – בשתי התחנות קיימת הצללה.
  • הימצאות דפי מידע –  בשתי התחנות אין דפי מידע.
  • מקומות ישיבה – בשתי התחנות קיימים ארבעה מקומות ישיבה.
  • נגישות לבעלי מוגבלויות – בשתי התחנות לא קיימות מדבקות גדולות עם מספר התחנה. בשתי התחנות אין שלטים בכתב ברייל. בשתי התחנות יש מקוםלכסא גלגלים.

תוצאות סקר שביעות רצון מהתחבורה הציבורית בבני עי"ש:

  • מהי שביעות רצונך מהתחבורה הציבורית? הנשאלים מבני עי"ש העניקו את הציון הממוצע 8 מתוך 10.
  • מרחק התחנה מהבית – מגיעים אל התחנה בתוך 0-5 דקות בממוצע.
  • האם האוטובוס מאחר? רוב הנשאלים השיבו כי האוטובוס לא מאחר.
  • האם האוטובוס עמוס? מרבית הנשאלים השיבו כי האוטובוס אינו עמוס.
  • האם מחיר הנסיעה הוגן? רוב הנשאלים השיבו כי מחיר הנסיעה הוגן.
  • מה רמת תחושת הבטיחות בנסיעה? 8.25 (מתוך 10).

תוצאות התצפית בגן יבנה:

  • מספר התחנות שנבדקו – ארבע תחנות.
  • הימצאות הצללה – בכל התחנות קיימת הצללה.
  • הימצאות דפי מידע –  בכל התחנות יש דפי מידע.
  • מקומות ישיבה – בכל התחנות קיימים ארבעה מקומות ישיבה.
  • הימצאות מפגעי בטיחות בסביבת התחנה – סמוך לאחת התחנות נמצאו מפגעי בטיחות.
  • נגישות לבעלי מוגבלויות – בשלוש מהתחנות לא קיימות מדבקות גדולות עם מספר התחנה, בתחנה הרביעים קיימות מדבקות אך הן אינן תקינות. בכל התחנות אין שלטים בכתב ברייל. בכל התחנות יש מקום לכסא גלגלים.

תוצאות סקר שביעות רצון מהתחבורה הציבורית בגן יבנה:

  • מהי שביעות רצונך מהתחבורה הציבורית? הנשאלים מגן יבנה העניקו את הציון הממוצע 5.9 מתוך 10.
  • מרחק התחנה מהבית – מגיעים אל התחנה בתוך 0-10 דקות בממוצע.
  • האם האוטובוס מאחר? רוב הנשאלים השיבו כי האוטובוס נוהג לאחר.
  • האם האוטובוס עמוס? מרבית הנשאלים השיבו כי האוטובוס עמוס.
  • האם מחיר הנסיעה הוגן? כל הנשאלים השיבו כי מחיר הנסיעה הוגן.
  • מה רמת תחושת הבטיחות בנסיעה? 5.6 (מתוך 10).

תוצאות התצפית בחבל יבנה:

  • מספר התחנות שנבדקו – ארבע תחנות.
  • הימצאות הצללה – בכל התחנות קיימת הצללה.
  • הימצאות דפי מידע –  בשתי תחנות אין דפי מידע.
  • מקומות ישיבה – בכל התחנות קיימים ארבעה מקומות ישיבה.
  • נגישות לבעלי מוגבלויות – בכל התחנות לא קיימות מדבקות גדולות עם מספר התחנה. בכל התחנות אין שלטים בכתב ברייל. בשלוש מהתחנות אין מקוםלכסא גלגלים.

תוצאות סקר שביעות רצון מהתחבורה הציבורית בחבל יבנה:

  • מהי שביעות רצונך מהתחבורה הציבורית? הנשאלים מחבל יבנה העניקו את הציון הממוצע 5.9 מתוך 10.
  • מרחק התחנה מהבית – מגיעים אל התחנה בתוך 5-15 דקות בממוצע.
  • האם האוטובוס מאחר? כל הנשאלים השיבו כי האוטובוס נוהג לאחר.
  • האם האוטובוס עמוס? מרבית הנשאלים השיבו כי האוטובוס אינו עמוס.
  • האם מחיר הנסיעה הוגן? מחצית מהנשאלים השיבו כי מחיר הנסיעה גבוה מדי.
  • מה רמת תחושת הבטיחות בנסיעה? 6.2 (מתוך 10).

עמותת אור ירוק: "התחבורה הציבורית בישראל מוזנחת כבר שנים רבות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להשקיע לייעול התחבורה הציבורית, זה ישרת את כל האזרחים במדינה. אם תהיה בישראל תחבורה ציבורית נוחה ויעילה רבים יבחרו להעדיף אותה על פני כלי הרכב הפרטיים. תחבורה ציבורית איכותית יכולה לסייע בצמצום עומסי התנועה, לקרב את הפריפריה למרכז, להפחית את מספר כלי הרכב על הכביש ובהתאם להוביל לסיכון מופחת לתאונות ולנפגעים. לשם כך עליה להגיע במהירות מנקודה לנקודה, מבלי לאלץ את המשתמשים בה להחליף שלושה אוטובוסים בדרך ליעדם ובעלת פריסה גדולה ברחבי הארץ".

מסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", עולה כי בשנת 2017 נרשמה ירידה בשימוש היומיומי באוטובוס ומנגד עליה בשימוש ברכב הפרטי בהשוואה לסקר דומה שנערך בשנת 2016.

על פי משרד התחבורה, עד ה- 1 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן.

אולי גם זה יעניין אותך

X