מכה קשה למשה בנימין: התביעה שהגיש נגד עיריית אשדוד נדחתה

ביה"ד האזורי לעבודה דחה את התביעה של משה בנימין נגד עיריית אשדוד, תוך שהוא קובע כי העובד שיתף פעולה באופן נלהב עם המתווכות למתן שירותי מין, ביה"ד בב"ש דחה את רוב תביעתו של בנימין, והשית עליו את הוצאות העירייה בסך 15,000 שקל
מכה קשה למשה בנימין: התביעה שהגיש נגד עיריית אשדוד נדחתה

משה בנימין, שפועל בלי הפסקה ברשתות החברתיות נגד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ספג מפלה משפטית כואבת מאוד. בית הדין האזורי לעבודה בב"ש, פרסם פסק דין אשר דחה את רוב תביעתו של בנימין בהיבטיה הכספיים, ודחה לחלוטין את תביעתו לביטול פיטוריו מהעירייה. בפסק דינו קבע ביה"ד בצורה חד משמעית כי בנימין לא השכיל להפעיל שיקול דעת מתאים בעבודתו כמנהל בעירייה, הן במסגרת יחסיו עם עובדים אחרים והן במסגרת שימוש לרעה בכוחו כעובד בכיר בעירייה והתנהגות בדרך שאיננה הולמת עובד ציבור.

ביה"ד אף התייחס בפס"ד לאירוע של תיווך לקבלת שירותי מין, שבנימין היה מעורב בו. בית הדין קבע כי מדובר באירוע שהיה יזום ע"י עובדת עירייה אחרת, אך גם אם מדובר באירוע שלא ניזום ע"י בנימין, הרי שעיון בתמליל השיחה מעלה כי בנימין שיתף פעולה עם המתווכות באופן נלהב מבלי שהביע כל הסתייגות ביחס לכך. בית הדין קבע כי התנהלות זו מצביעה על פגם בשיקול דעתו של בנימין כמנהל וכעובד עירייה בכיר.

ביה"ד דחה לחלוטין את הטענה של בנימין כאילו ופיטוריו הם על רקע פוליטי או נגועים בשיקולים זרים. בהקשר זה דחה ביה"ד הן את דרישתו של בנימין לבטל את פיטוריו, והן את תביעותיו הכספיות של בנימין בגין טענותיו על הליך הפיטורין.

זאת ועוד, ביה"ד דחה את הטענה כאילו בנימין חשף שחיתות בעירייה וקבע כי אין כל יסוד בטענה זו. בנסיבות אלה קבע ביה"ד במפורש כי אין יסוד לטענת בנימין שהעובדה שהצביעה על מהלכים בעייתיים בעירייה היוותה עילה לפיטוריו. באופן חריג ביותר חייב ביה"ד את בנימין בהוצאות העירייה בסך של 15,000 שקל.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "העירייה מברכת על החלטת ביה"ד אשר אישר את התנהלות העירייה ואת שיקול דעתה, ודחה את טענותיו המופרכות של מר בנימין. העירייה מבהירה כי תמשיך לפעול ללא לאות לביעור העירייה מעובדים פסולים כמו מר בנימין, העושים בתפקידם קרדום לחפור בו לצרכים אישיים תוך הפרת חובת אמונים לציבור".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך