התערוכה "פרידה מזכרון" בפתיחה חגיגית

תערוכתו של האומן אבי (סימנה) שיאון שגר באשדוד, יוצאת בפתיחה חגיגית עם ביטוי רגשי ייחודי לאירועים דומיננטיים שהתרחשו בחייו
התערוכה "פרידה מזכרון" בפתיחה חגיגית
קרדיט: יח"צ

האומן האשדודי אבי (סימנה) שיאון מציג תערוכת צילומים מרגשת. שיאון הוא אמן צעיר שרק לפני כ- 3 שנים עם יציאתו לפנסיה מוקדמת, ופרישתו מחברת החשמל לאחר 38 שנה, החליט לדבריו לתת לעצמו מתנה. שיאון נרשם ללימודי אמנות במגמת צילום, במכללת "מנשר לאמנות" בתל אביב, וכיום הוא יוצא בתערוכה חדשה שנקראת 'פרידה מזיכרון'.

לדבריה של אוצרת התערוכה סיגל מאור: "התערוכה 'פרידה מזיכרון' מציגה למעשה את הנושא המרכזי בו התמקד אבי, במהלך שלוש שנות לימודיו. התהליך החל בפרויקט הסיום לשנה ב' במכללה, בו ניסה לבטא את הקשר שלו עם אימו המבוגרת, אשר נאלצה למורת רוחה, לעזוב את דירתה הצנועה ברחוב שבי ציון 26 באשדוד, (קומה רביעית ללא מעלית) בה חיה עם משפחתה למעלה מ-50 שנה. פינוי הדירה מהרהיטים והחפצים תועד בהדרגה ובמאות צילומים, במקביל לחוויה הרגשית שעבר. התערוכה התפתחה ונבנתה מסדרת הצילומים הללו ובעלת אופי מינימליסטי ואישי".

קרדיט: אבי שיאון

הפתיחה החגיגית של התערוכה תערך ביום רביעי ה- 10/10 בשעה 19:30 בגלריה העירונית לאומנות – 'דואט', בקניון עופר לב אשדוד.

סדרת צילומים נוספת התפתחה גם כן כתוצאה מנסיבות אישיות של שיאון, כאשר התגלתה מחלת הדמנציה אצל האם המבוגרת. מכורח הנסיבות שיאון נאלץ להתמודד עם אתגר גדול כגון: כיצד מבטאים נושא מופשט כדמנציה במדיית הצילום כשעיקר מהותה הוא לצלם את מה שרואים? כיצד אם כן מצלמים זיכרון, או יותר נכון אובדן זיכרון?

קרדיט: אבי שיאון

שיאון, שכבר מתחילת דרכו אימץ את עצתה של אחת מהמרצות המוערכות עליו: "לא לצלם את הנושא אלא לנסות לבטא אותו דרך מדיית הצילום", נענה לכך והלך בעקבות עצתה. יתרה מזאת, דרך חשיבה זו היא שהולידה את סדרת הצילומים המופשטים אשר מוצגים בתערוכה.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב עד 14.11.18,שעות פתיחת הגלריה: ימים ראשון-חמישי בין השעות 8:00-16:00, למידע נוסף: 08-8677353.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך