האם מנחם גלילי הולך להיעצר בקרוב?

התחקירן יואב יצחק חושף באתר NEWS1 כי עו"ד רונאל פישר ומנחם גלילי ניסו "לתפור תיק" לראש עיריית אשדוד, ובכך להדיח אותו מתפקידו

עיתון "המגזין" חשף כבר לפני חודשים ארוכים את הקשר המטריד והמסוכן בין הבעלים של עיתון "השבוע באשדוד" מנחם גלילי לעו"ד רונאל פישר, בסדרת כתבות מקיפה. גם אחד התחקירנים הבכירים במדינה יואב יצחק, פרסם באתרו NEWS1, שורה של כתבות סביב הקשר המסוכן הזה והיום יצחק מפרסם כתבה שלא משאירה מקום לסימני שאלה – גלילי עשה הכל כדי להדיח את שנוא ליבו ד"ר יחיאל לסרי ומצא פרטנר מצוין מבחינתו, העורך דין המושחת רונאל פישר, שמסובך בכמה וכמה פרשיות מהחמורות שידעה המדינה.

גלילי, המציג את עצמו באופן קבוע כ"לוחם בשחיתות", מסובך בפרשה זו עד צוואר, ונשאלת השאלה האם אותו עיתונאי שמציג את עצמו לציבור בכובע אחד, הוא למעשה כוכב בפרשת שחיתות חמורה שעשויה להוביל למעצרים ולעונשי מאסר ממושכים.

יואב יצחק פרסם כי עו"ד רונאל פישר' יחד עם שותפו לפעולות, מנחם גלילי, שהוא כאמור הבעלים של  "השבוע באשדוד", ניסו לכאורה לסחוט את ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, כדי למנוע את היבחרו לראשות העיר אשדוד, ובמקביל – לפגוע כמעט בכל הזדמנות בשורה של גורמים הנמנים עם יריביו של גלילי, ובראשם איש העסקים ג'קי בן-זקן. פישר שימש בחלק מהתקופה כיועץ משפטי של השבועון, וכן ייצג באופן פרטי את ראש יאח"ה תת-ניצב אפרים ברכה בענייניו הפרטיים.

ניסיון סחיטה דומה תוך "תפירת תיק" ביצע פישר בעיריית חדרה. בסיועם של כמה גורמים במשטרה, ובראשם ערן מלכה, הצליח פישר להכשיל את בחירתו מחדש של חיים אביטן לראשות העיר חדרה ולהפלילו בחקירה מורכבת. פישר הצליח לגבות למעלה ממיליון ש"ח מכל הצדדים המעורבים: מגורמי אופוזיציה, משני קבלנים (מאחד גבה 480 אלף ש"ח ומהשני 250 אלף ש"ח), ואפילו מקורבנו, חיים אביטן (200 אלף ש"ח), לאחר שהדליף לו מידע מוקדם על חקירה סמויה נגדו (שתפר נגדו…) ועל התוכנית של חוקרי המשטרה להגיע בתוך מספר ימים לעוצרו.
גלילי ופישר "התבייתו" גם על ג'קי בן-זקן גם באמצעות פרסומים סדרתיים וכוזבים בעיתון "השבוע באשדוד", שילובו במידע מוכמן ומגמתי שהשיגו נגדו מחדרי החקירות. באחת השיחות (שהוקלטו) אותה קיים רונאל פישר עם אלון חסן, הוא גילה את צפונות ליבו בדבר יריבותו האישית עם בן-זקן, באומרו דברים ברוח זו: "מה שאני עושה בשבילך, לג'קי בן-זקן אני לא אעשה גם בשביל שני מיליון דולר".

פישר וגלילי "סימנו" את הגורמים באשדוד שיש לפגוע בהם, ובראשם יריביו של גלילי ואנשי סודו במערכת הפוליטית המקומית באשדוד, והשתמשו לשם כך, כאמור, בגורמי חקירה במשטרה. כמו-כן הם השתמשו בגורמי משטרה בכירים כדי לטרפד חקירות בתלונות שהגישו נגד גלילי:

חקירה נגד מנחם גלילי בחשד לסחיטה – חקירה נגד גלילי ובנו עו"ד שרון גלילי – בתלונה שהוגשה נגדם בחשד לאיומים על יחיאל לסרי ולניסיונות סחיטה, סוכלה, תוך מעורבות תנ"צ אפרים ברכה, שאף ניסה למנוע מהמתלוננים לקבל את המסמכים שנאספו בתיק לצורך הגשת ערר. רק לאחר החשיפה ב-News1  והתערבות הפרקליטות, נפתחה החקירה מחדש.

חקירה נגד מנחם גלילי בחשד לעבירות בנייה – חקירה נגד גלילי בחשד לעבירות בנייה חמורות, ולרכישת עשרות חלקות קבר בבית העלמין באשדוד, בניגוד לדין ובמחירים מגוחכים, תקועה במשך שנים.

פרשת החשדות בעיריית אשדוד – חקירה שבה פתחה היחידה הארצית לחקירות הונאה נגד סגן ראש עיריית אשדוד, עמרם כנפו, ושני קבלנים נוספים, בחשד למעורבות בפרשת שוחד גדולה והלבנת הון בתמורה לקידום תוכניות בנייה ואישורי בנייה, הודלפה לכמה גורמים עוד קודם שהפכה גלויה. דבר מעצרם המתוכנן של החשודים הודלף אישית על-ידי אפרים ברכה, שידע מכך מבעוד מועד מתוקף תפקידו כראש חטיבת המודיעין באגף החקירות במשטרה, דבר שאפשר לחלק מהחשודים להיערך לחקירה ולהשמיד מסמכים. ברכה אף דאג במקביל לסכל מעצרו של גורם בכיר בתיק זה.

פרשת החשדות בנמל אשדוד – המשטרה ביצעה חקירה בחשדות נגד כמה גורמים בנמל אשדוד, ובראשם אלון חסן. בוצעו כידוע מעצרים שהוצגו בתקשורת באופן סנסציוני. אלון חסן ידע מפיו של רונאל פישר על המעצר המתוכנן. מנחם גלילי קיבל מידע מוקדם על המעצרים שתוכננו מפיו של רונאל פישר (שידע מפיו של ערן מלכה – "חכו-חכו, ותראו", אמר). פישר וגלילי פעלו לסבך בחקירה זו גם את יריבו של מנחם גלילי, איש העסקים ג'קי בן-זקן, והביאו למעצרו – הנראה על-פניו כמעצר מיותר.

פרשת פואד בן-אליעזר – צוות החקירה ובראשו אפרים ברכה, שחקר את החשדות נגד בן-אליעזר בחשד לקבל שוחד, פעל לסבך את ג'קי בן-זקן בחשד למעורבות בפרשת השוחד. נעשה ניסיון לקשור בין שיחת טלפון שהתקיימה חודשים רבים קודם לכן בין עוזרתו של בן-אליעזר לבין ג'קי בן-זקן, להלוואה שקיבל בן-אליעזר תקופה ארוכה לאחר מכן, ובאופן אישי, מאיש העסקים אברהם נניקשווילי (שותפו בחלק מהעסקים) – למרות שבן-זקן לא ידע על ההלוואה לבן-אליעזר, ובאותן תקופות הוא דחה ואף הביע מורת רוח מכל סוג של קשר עם בן-אליעזר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך