הלובי האשדודי: שורת מינויים של תושבי אשדוד בלשכות שרי הממשלה

עם תחילת עבודתה של הממשלה החדשה, התברר כי כמה וכמה דמויות אשדודיות, זכו לקבל תפקידי מפתח במשרדי הממשלה השונים, מה שעשוי מן הסתם לקדם את העשייה בעיר הנמל יותר ויותר

העיר אשדוד כבר הצמיחה לא מעט דמויות מפתח שמושכות בחוטים של הפוליטיקה הארצית, ובשבוע שעבר עם ההודעה על המינויים של השרים השונים, התברר כי גם הפעם הובטחה נציגות בכירה של תושבי העיר בלשכות השונות. שר הכלכלה הנכנס אריה דרעי הודיע על מינויו של ברק סרי לדוברו, כמו כן חברי מועצת העיר אבי אמסלם ויעקב טסלר מונו לתפקידים בכירים בלשכות שרי הבריאות והדתות.

יועץ התקשורת ברק סרי, הוא בן למשפחה מוכרת בעיר ואביו אבינועם, נחשב לדמות המקורבת ביותר לראש העיר לשעבר צבי צילקר. סרי שימש במספר תפקידים בעיתונות המקומית בעיר ובין השאר שימש כעורך המקומון הוותיק "כאן דרום". סרי שימש בעבר גם כיועץ התקשורת של שר הביטחון אהוד ברק, וכאמור עתה הוא ישמש בתפקיד דומה בלשכתו של דרעי.

במקביל, חבר מועצת העיר מטעם סיעת ש"ס אבי אמסלם, מונה לתפקיד בכיר במטה שר הדתות, תוך קבלת אחריות על נושא מינוי רבני ערים והקשר עם המועצות הדתיות ברחבי הארץ. אמסלם החל את דרכו בש"ס כעוזרו האישי של אריה דרעי, ובעבר החזיק בפעילות רווחה באשדוד באמצעות ארגון "מנה חמה". עם חזרתו של פטרונו הפוליטי דרעי לחיים הפוליטיים, קודם אמסלם לתפקיד חבר מועצת העיר והממונה על תחום המורשת. עכשיו יוכל אמסלם במסגרת תפקידו החדש, להדק את הקשרים עם המועצות הדתיות שפעילותן חשובה לש"ס בכל רחבי הארץ.

בנוסף, חבר מועצת העיר מטעם סיעת "אגודת ישראל" יעקב טסלר מונה כיועץ בלשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שמשמש בפועל כשר הבריאות. טסלר נחשב לכוח פוליטי עולה בקרב עסקני המפלגה האשכנזית, והוא משמש כחבר מועצת העיר זו הקדנציה השנייה. בעבר הוזכר שמו של טסלר כמועמד אפשרי לתפקיד חבר כנסת מטעמה של חסידות ויזני'ץ עליה הוא נמנה, אפשרות שירדה בסופו של דבר מהפרק, עם ההחלטה להשאיר את הנציג הנוכחי של החסידות, מנחם מוזס, בתפקידו כחבר כנסת.

לא רק בתחומי הכלכלה, הבריאות והדתות הצליחו בני אשדוד להשתלב. השבוע נודע כי עסקן חרדי נוסף מהעיר יהושע טננהויז, שהיה בעבר מועמד למועצת העיר מטעם סיעת "שלומי אמונים", מונה לתפקיד בכיר בלשכת סגן שר החינוך הרב מאיר פורוש, שנחשב לפטרונו הפוליטי של טננהויז, משום כך צפוי היה כי ישלב אותו בתפקיד בכיר בלשכתו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך