חבורת צעירים נמרצים חידשה וריהטה בית של קשישה ערירית בת 80

קשישה המתגוררת ברובע ב', שסבלה מחיים קשים ומורכבים, זכתה למתנת חג מפתיעה. עובדים בחברת נובל אנרג'י/חברתGI , בשיתוף עם המחלקה לרווחת הזקן הוותיק במינהל לשירותים חברתיים, דאגו להאיר את ביתה באור חדש, ולאחר שבילו בו יום שלם והשקיעו בו עבודה אינטנסיבית, יכלו להביט על פני הקשישה המאושרת ולראות את הבעת התודה בעיניה.
חבורת צעירים נמרצים חידשה וריהטה בית של קשישה ערירית בת 80

יש סיפורים שגורמים לכולנו להתרגש, אחד כזה התרחש ימים ספורים לפני ערב חג הסוכות. המחלקת לרווחת הזקן הוותיק, בניהולה של אירית אסרף, מבצעת לא מעט משימות מיוחדות במהלך שנת הפעילות, אך דומה כי המחווה יוצאת הדופן בה היו שותפים בפרויקט הבא, היה מיוחד ומעורר התרגשות יותר מכולם. על כך ניתן ללמוד ממכתב התודה והערכה החם שהוציאה מנהלת המחלקה לטל לפידות מחברת נובל אנרג'י/ חברת GI באשדוד. "הענקתם מתנה נפלאה לקראת שנה חדשה לאישה גמלאית בודדה, שעלייתה לארץ הייתה כרוכה בייסורים וחייה קשים. צבעתם לה את החיים בוורוד", כותבת אירית ומודה ל-19 איש, עובדי החברה, אשר נטלו חלק במיזם המרגש.

מדובר בפעילות שהמחלקה מבצעת מעת לעת, כאשר מובא לידיעתה מידע אודות אנשים או משפחות קשות יום החיים בתנאים פיזיים לא קלים, אך אין ביכולתם לשפר את מצבם. במקרה האמור מדובר בקשישה חולת לב, בשנות ה-80 לחייה המסתייעת במטפלת ומתגוררת לבדה בדירה מוזנחת. שני בניה גרים בצפון הארץ וכמעט שלא מבקרים אותה, והיא עצמה אינה יכולה לטפל בתחזוקת הבית.

מירי תמם מהמחלקה לרווחת האזרח הוותיק, לאחר שביקרה בבית הקשישה ולאחר התייעצות עם העובדת הסוציאלית, תיאמה את מבצע בדק הבית עם טל לפידות מנובל אנרג'י, וזה העמיד את צוות העובדים לביצוע המיזם, במסגרת פעילות קשרי הקהילה של החברה.

חבורת העובדים הגיעו מוקדם בבוקר לבית הקשישה ובעבודה מאומצת, מתואמת ומתוכננת, דאגו לבצע תיקונים, לצבוע את קירות הבית, את החלונות והמשקופים, לתקן נזילות וחלונות פגומים, לצייד את המטבחון בטוסטר אובן ומאוורר, להתקין וילונות חדשים ולהציב ארון בגדים חדש, לשפץ את האמבטיה ואת חדר השירותים ולהתקין מזגן חדש בסלון הבית.

בכל שעות העבודה, ישבה הקשישה נרגשת, מביטה על המלאכים בסרבלים כשהם מבצעים את עבודתם במסירות ובאהבה רבה, ולא פסקה מלומר תודה. התרגשות הקשישה הגיעה לשיאה, כאשר תמונות שנתלו ברישול על קירות הבית, זכו למסגרת נאה ונתלו אחר כבוד על קירות הסלון.

אירית אסרף ביקשה להודות באופן אישי לכל מי שנטל חלק בעבודות השיפוץ: איציק סרדינס, שגיא חן, ארגה אטנאו, אלן סורמונט, פולינה אולכין, עומר טגיה, בנימין גדג׳, מאיה טקלה, רז פרי, דניאל אברהם, אבי שילון, מיכאל חוחושוילי, יובל פרנק, יגאל אובצרנקו, גדי ברקולין, רוני פלדמן, פלג שוסף, טל לפידות , בנג'י ליבנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך