בריאות טובה במחשבה תחילה

טור אישי של דגנית סימן-טוב טל - מנחה ומטפלת בגישת NLP,. בוגרת "מכללתNLP לשם שינוי", בהסמכה של ד"ר ריצ'רד בנדלר יוצר שיטת ה-NLP.
בריאות טובה במחשבה תחילה

אתמול בערב הרגשתי כי התקררתי. אתם יודעים, כל ההרגשה של אף מנוזל, כאב גרון, ראש ועוד… בעבר שהתחלתי להרגיש כך, הייתי לוקחת את ההרגשה של החולי ומתמכרת אליה בכל חלק בגופי, ומאפשרת להרגשה לזרום בתוכי ולהתעצם עוד ועוד.

ששאלו אותי מה נשמע? אהבתי לומר במסכנות: "אני לא מרגישה טוב" או " אני על הפנים", להיכנס למיטה ולא לצאת ממנה יום שלם. אני ממש זוכרת איך נהניתי מהתחושה ובעיקר מתשומת הלב שסביבי, זה היה הרווח שלי. השדר שהעברתי לגופי דרך הלא מודע שלי היה: "תישארי כמה שיותר ימים במצב הזה כי יש פה רווח… מסכנות משרתת אותך".

היום שאני נמצאת בשליטה רבה על התת מודע שלי אני שוברת מידי יום דפוסים ישנים, דרכי חשיבה ופעולה ומנתבת בכל עת את חיי לחיוב. השליטה באושר שלי, בהרגשה שלי, במחשבה שלי ובפעולה שלי נתונה בידיי ורק בידיי. אף גורם שהוא לא אני אינו יכול להשפיע על התחושות שלי, על ההרגשה שלי ועל מידת האושר שלי. הצעד הראשון בהשגת האושר שלי היה הדיבור החיובי. ברגע שסיגלתי לעצמי דיבור שהוא שיח חיובי עם עצמי, הכל החל להשתנות. נקודת המוצא היא שמגיע לי טוב ומגיע לי להיות מאושרת ועל כן סיגלתי לעצמי לומר מידי יום "אני מאושרת", "טוב לי", "אני בריאה" ועוד ועוד היגדים חיוביים שכאלו.

הלא מודע קולט היטב מסרים שנאמרים בזמן הווה, מסרים שיש בהם הוויה עכשווית. באמצעות מחשבות חיוביות ודיבור חיובי לעצמנו, נוכל להגיע לעולם של אפשרויות עם כוח ועוצמה רבים. אני מאמינה בעקבות השינוי שאני עברתי כי ניתן לשנות כל דבר בעזרת המחשבה שלנו. מחשבה חיובית יוצרת מציאות חדשה ומולידה אמונה מעצימה. בואו נחזור למצב שלי של ההתקררות. הגוף כעת מאותת שיש בו וירוס כלשהוא, אני מיד התחלתי לשנן כי אני בריאה, הכל בסדר, אני מרגישה טוב. אני מודעת כי כעת הגוף שלי בהשפעת וירוס מסוים, ויחד עם זאת לוקחת את המושכות ואת השליטה בהרגשה לעצמי.

בדקות אלו שאני כותבת, אני שותה תה ומקנחת את אפי כי זוהי המציאות העכשווית האובייקטיבית של גופי. בין לגימת התה לקינוח האף, אני לוקחת נשימה עמוקה ואומרת לעצמי היגד חיובי. מרבית תהליכי ה-nlp משולבים עם דמיון מודרך. לדמיון יש יכולת ליצור רעיון או תמונה חדשה במוח. תת המודע אינו יודע להבחין בין אירוע המתרחש בדמיון לבין אירוע מהמציאות, ועל כן גם כשמדובר בשיפור הבריאות כדאי להשתמש בטכניקה זו. דרך הדמיון המודרך האדם יכול להיות מעורב בתהליך הריפוי של עצמו ולהגיע לתחושה של שליטה והעצמה כעוזרים ראשיים של ריפוי של עצמנו.

שלכם!
דגנית סימן טוב טל
052-7456069

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך