בעקבות הביקורת: גובשה תכנית לבטיחות רוכבי האופניים החשמליים

השר כץ הודיע כי תלמידים שלא מחזיקים רישיון נהיגה יחויבו בקורס מיוחד וכן יידחה מתן הרישיון למי שנתפס נוהג וגילו קטן מ-16. במקביל, תוחמר הענישה לנוהגים שלא כחוק.
בעקבות הביקורת: גובשה תכנית לבטיחות רוכבי האופניים החשמליים

שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע הערב (רביעי) כי משרדו גיבש תכנית חדשה להגברת בטיחות רוכבי האופניים החשמליים. זאת, ברקע הביקורת שפורסמה אתמול לאחר שנודע כי המפכ"ל התריע בפני השר כץ בנוגע לסכנה, אך זה סירב לדרישותיו.

על פי התכנית, בין היתר, החל מתחילת שנה הבאה יחויבו הלומדים תיאוריה במסגרת בתי הספר לעבור קורס קצר, ולאחר שייבחנו על החומר יוכלו לקבל אישור לרכיבה על אופניים חשמליים. נוסף על כך, יידחה מתן הרישיון למי שייתפס רוכב טרם הגיעו לגיל 16, ואופניו יוחרמו.

קנס דומה יוטל על  מי שימכור אופניים חשמליים באופן בלתי חוקי והרשויות המקומיות אף יוכלו לבטל את רישיון העסק של העושים זאת. כמו כן, השר כץ הורה לבחון את האפשרות להצמדת לוחית רישוי לאופניים חשמליים ולחייב הרוכבים להשתמש באפוד זוהר ופנס במהלך רכיבה בלילה.

 לפני כחודשיים ניסה המפכ"ל להתריע בפני השר כץ בנוגע לסכנת האופניים החשמליים, והמליץ לחייב את רוכביהם בנשיאת רישיון, אך זה סירב לדרישותיו. ביממה האחרונה התחייב כץ כי יתמוך בכל חקיקה שתבקש משטרת ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך