מהם סוגי המזון הגורמים לפצעונים?

מהם סוגי המזון הגורמים לפצעונים? והאם ייתכן שהתרופה נמצאת על הצלחת שלך?
מהם סוגי המזון הגורמים לפצעונים?
צילום: יח״צ

באדיבות ננסי ירחי – מנהלת קשרים רפואיים במותג הדרמו קוסמטיקה LA ROCHE–POSAY – לה רוש-פוזה.

 

1 . מוצרי חלב יכולים לגרום לפצעוניםֿ- נכון 

מחקרים שונים מדווחים על תוצאות שונות, אבל יש הוכחות שצריכה מוגברת של מוצרי חלב עלולה לעורר פצעונים. רופאים לא יודעים בדיוק מהי הסיבה, אבל הנחת העבודה היא שהורמונים המצויים בחלב עלולים להיות האשמים. נסו להפחית בצריכת מוצרי חלב (אל תפסיקו לחלוטין) ותראו איך העור שלכם מגיב. זכרו, שייקים של פרוטאין הם כמו חלב מגה-מרוכז! תתרחקו מהם אם אתם סובלים מפצעונים.

 

2. שוקולד גורם לפצעונים- לא נכון

כל אחד ואחת מגיבים אחרת. אם שוקולד גורם לכם להתפרצות של פצעונים, אל תאכלו שוקולד. אבל אין הוכחות מוצקות שלשוקולד יש קשר לפצעונים. זאת ועוד, בשוקולד מריר יש כמות גדולה של נוגדי חמצון המיטיבים עם העור 

 

3. ממתקים ועוגות יכולים לעורר התפרצויות פצעונים- נכון

מחקרים אחרונים מוכיחים שמזון בעל אינדקס גליקמי גבוה – גורם לעליה מהירה של רמות הסוכר בדם ועלול להחמיר את מצב הפצעונים. אנחנו יודעים שקל יותר להגיד מאשר לעשות, אבל כדי לשמור על העור שלכם בריא, הקפידו על מזון עשיר בסיבים כמו דגנים מלאים וקטניות במקום סוכרים וקמח לבן.

 

4. שתיה מרובה של מים מנקה פצעונים- לא נכון

לחות חיונית לבריאות כללית טובה בכלל ובפרט לבריאותו של העור. אולם, הליכה תכופה לקולר כדי לשתות לא תסייע בניקוי הנקבוביות שלכם (לו רק זה היה כל כך פשוט…).

 

5. שמן דגים מועיל לעור הפנים שלכם- נכון

דגים שמנוניים עשירים בחומצות שומן אומגה 3 מסייעות להילחם בדלקת בכל המערכות בגוף, כולל באיבר הגדול ביותר שלנו, העור. נסו לאכול סלמון או טונה פעמיים בשבוע. אם אתם לא אוהבים דגים, גם אגוזי מלך הם מקור נפלא.

 

6. ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה מסייעים לטיפול ברוב המקרים של פצעונים- לא נכון

הסיבות העיקריות לפצעונים הן בעיקרן הורמונליות ולא קשורות למחסור בויטמינים או במינרלים. אולם, דיאטה מאוזנת של פירות וירקות רבים תסייע להעניק לעור את אבות המזון להם הוא זקוק כדי לרפא פצעונים. "קשת של צבעים על הצלחת שלכם" היא כלל אצבע טוב, מאחר שפירות וירקות צבעוניים גדושים בנוגדי חמצון טבעיים, המסייעים לעור לשלוט בדלקת.

 

7. מזון שומני כמו פיצה וצ'יפס מעורר פצעונים- לא נכון

אגדה נפוצה בעניין הפצעונים היא ששמן בצלחת שלכם מתורגם לשומן נוסף בתוך הנקבוביות שלכם, אבל אין קשר ישיר בין השניים.
עם זאת, תזונה עשירה בשמן רווי עלולה לגרום לדלקת נמוכת עוצמה (מיקרו-דלקת) בכל אברי הגוף, כולל בעור. במילים אחרות, פיצה וצ'יפס לא גורמים לפצעונים, אבל מתינות היא המדיניות הטובה ביותר לבריאות כללית שלכם.

 

8. אלכוהול יכול לגרום להתפרצויות פצעונים- לא נכון

אין ראיות מספקות שלאלכוהול יש השפעה על פצעונים. אולם, אלכוהול ידוע כמחמיר את האדמומיות בפנים מאחר שהוא מרחיב את כלי הדם בעור. בנוסף הוא גם מייבש את העור, אז תמיד תשתו במתינות.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך