די ג'יי בן 9: "אני רוצה להיות כמו סקאזי"

מאור וקנין רק בן 9 וחצי, והוא כבר מבקש שתכנו אותו כדי ג'יי מאור וקנין. הוא עלה ממש עכשיו לכיתה ד', וכבר מתפקד כדי ג'יי לכל דבר, החל מאירועי כיתה בגיל צעיר ועד להפקות בר מצווה , עם שמיעה מוזיקלית מרהיבה, נגינה באורגן ובדרבוקה, מאור הוא ללא ספק כישרון מבטיח. סיפורו של הילד שחולם בגדול ומייחל להיות הסקאזי החדש
די ג'יי בן 9: "אני רוצה להיות כמו סקאזי"

אם גם אתם צפיתם במשדר הפתיחה של רדיו "אשדוד אונליין", כנראה שגיליתם יחד איתנו את הילד המוסיקלי המוכשר מאור וקנין. ואם תכנו אותו רק כך, הוא יבקש לתקן אתכם ולכנות אותו כ- די ג'יי מאור וקנין… עבורו ועבור משפחתו וקנין הוא כבר מותג, הוא רק בן 9 ורגע לפני שעלה לכיתה ד', הגיע לעמדת השידור לרגל השקת הרדיו החדש והראשון של אשדוד. מאור, אשר מגיע פעמים רבות לעיר, הגיע בעקבות הופעה שנערכה באזור ועלה לעמדת השידור לספר על עבודתו כדי ג'יי.

את מאור אני פוגשת ביחד עם הוריו בביתו בסמוך לעמדת הדי ג'יי שלו בחצר. בין כל המכשירים תוכלו למצוא מחשב של DELL, אורות צבעוניים, מיקרופון וקונטרולר שאותם הוא מתפעל. במקרה שהמילה קונטרולר לא אומרת לכם הרבה, אז מדובר בלוח בקרה שמתחבר למחשב ועליו מעין שני דיסקים. הקונטרולר משמש את התקליטנים ליצירת רמיקסים, אפקטים שונים ועוד… מאור מתפעל אותו כתקליטן של ממש. "יש קונטרולרים יותר חדשים שמתחברים למחשב, הם באים עם מסך ומתחברים למיקסר של האפקטים, את מחברת את זה לבוקסה וזהו יש לך מוסיקה", הוא מסביר במקצועיות.

אם גם אתם נדהמים מהידע המרהיב של ילד הפלא שנמצא רק בבית ספר יסודי, זה רק מתחיל. בחצר ביתו תוכלו גם למצוא כלי נגינה שונים כגון: גיטרה, אורגן ודרבוקה, עליו הוא למד לנגן בעצמו…
יעקב וקנין, אביו של מאור, מספר כי הם נדהמים מילדם ומתאר כי בכל פעם הם מופתעים ממנו מחדש. כך וקנין האב סיפר כאשר הוא הבין שמאור לימד את עצמו לנגן על כלי ההקשה: "מאור לא למד דרבוקה מעולם, יום אחד הוא החזיק את הדרבוקה ואמר לי – תראה אבא איך מתופפים.

אני לא יודע לנגן אבל רציתי להראות לו סתם, אז אני מחרטט ואומר לו ככה עושים, ואז מאור צועק לי – לא, אני אראה לך איך מנגנים. פתאום הילד התחיל לעשות לי מקצבים". יעקב מספר ומדגיש בשנית כי מאור מעולם לא למד על כלי ההקשה, הוא נדהם כאשר הילד ניגן וממשיך לספר: "אמרתי לו מאיפה אתה יודע את המקצבים האלה? מאיפה למדת את זה? ואז הוא אמר לי, פתחתי ביוטיוב שרית חדד מתופפת ושם היא הסבירה את המקצבים. משם הוא לימד את עצמו".

נוסף על כך, ולמרות הבנתו האינטליגנטית ביצירות הנגינה והמקצבים השונים, אשר הוא יוצר בסיוע תוכנות הדי ג'יי, הוריו של מאור מספרים כי מגיל קטן היה לו חיבור למוסיקה. "ממתי שהוא מכיר את עצמו הוא במוסיקה, פעם בכלל חשבתי שהוא יהיה מתופף", מספרת ציפי אמו. יעקב אביו מוסיף: "כל אירוע שהיינו לוקחים אותו, הוא היה מצטרף לעמדת הדי ג'יי ומחפש להגיע למעלה, לעמדה. הוא התחיל לבקש כל מיני דברים וכבר בגיל ארבע הוא ביקש בוקסה (מערכת קריוקי קטנה) וקניתי לו. ואז הגיע מבצע 'צוק איתן', שם הפעלתי מועדונית במקלט לארבעים ילדים ושם הכל התחיל".

יעקב מספר כי במהלך המבצע הוא הפעיל במקום מגוריהם, קריית מלאכי, מועדונית בשיתוף מחלקת התרבות ושם מאור התגלה כדי ג'יי לראשונה. הוא ממשיך ומתאר: "בזמן המבצע הופיעו שם כל מיני אומנים בין לבין, ומאור בין השאר היה מפעיל את עמדת הדי ג'יי, במערכת קצת יותר קטנה מהיום. הוא היה מרקיד את הילדים ונכנס לזה".

מאז המבצע מספר יעקב, שמאור המשיך עם הנושא וכשהוא חגג יום הולדת חמש בלבד, מאור מוסיף: "ואז זה קרה". האב יעקב מספר כי ליום ההולדת מאור רצה אורגן, והוא קנה לו אורגן צעצוע, מאור בתגובה ביקש ללכת וללמוד. וקנין מספר: "הוא למד אורגן משהו כמו שנה ואז הוא אמר לי – קח אותי לחנות מוזיקה באשדוד והוא ביקש קונטרולר ומחשב. רציתי לקנות לו מחשב נייח, העליתי אותו לאוטו והוא רצה לשבור אותו, אמרתי לו למה מאור? והוא אמר לי לא, המחשב הזה לא מתאים לי למוזיקה". יעקב מספר כי הם חזרו לחנות ומאור הצביע על מחשב מקצועי ויקר של חברת DELL.

כשאני שואלת את מאור מאיפה הוא ידע אילו מכשירים הוא צריך, מאור עונה לי: "המון שנים של ניסיון…". אין ספק כי מדובר בילד שכולו כשרון ואם חשבתם שזה נגמר רק בהפעלת מועדונית, אז שימו לב כי וקנין, לדברי הוריו, מתקלט באירועים רבים ואף הציל את המצב במהלך מסיבת הפורים בשנה שעברה שכללה כ-100 ילדים. "היה הפנינג פורים, ואז בת השירות של בית הספר פנתה למנהלת וביקשה ממנה ציוד להפעיל את הילדים, לא היה אפשר להשתמש בציוד של בית הספר משום שזה היה מיועד לפעילות חיצונית ואז היא הפנתה אותה אל 'די ג'יי מאור וקנין'. התקשרו אליי וביקשו שמאור יגיע לתקלט", מספר יעקב. כששאלתי את מאור איך הוא הרגיש לתקלט לכל כך הרבה ילדים, מאור משיב: "התרגשתי, היה ענק מאוד, אלוהים ישמור. זה כאילו עכשיו אתה מופיע בחתונה או בר מצווה".

הסגנון המוזיקלי אליו מתחבר הדי ג'יי הצעיר הוא שירים רגילים ושירים במזרחית ובמרוקאית. אבל סגנון המוזיקה בו הוא מתמחה הוא טרנסים, לדבריו של בן ה-9. כשאני שואלת אותו מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול, הוא מספר שדי ג'יי כמובן, אבל ענה תשובה מעניינת לגבי אחד הדי ג'יים הבולטים בענף: "כל התקליטנים בישראל אני שם אצלי במחשב, המחשב שלי מפוצץ. אבל את מכירה את סקאזי? אשר סוויסה, אני רוצה להיות כמו סקאזי, הוא אחלה של די ג'יי".

מאור מספר לי על ההתרגשות כאשר התארח אצלנו בהשקת הרדיו, וכאשר הציג את עצמו כדי ג'יי ברדיו פעם ראשונה בחייו הצעירים. כששאלתי מדוע הוא כל כך התרגש, הוא ענה: "כי זה רדיו מול כל ישראל ומול כל אשדוד, מרוב התרגשות שכחתי מה לומר". על העיר אשדוד מאור והוריו מספרים כי הוא מגיע פעמים רבות והרוב זה בשביל הבילוי והמוסיקה. אביו של מאור מתאר כי כבר מכירים אותו בחנות מוסיקה בולטת בעיר וכי עבור מאור אשדוד זה הבית השני למוסיקה, בה הם קונים את רוב הציוד שלו. מאור מצדו מדבר על העיר כעיר יפה וצעירה. הוא ממשיך ומתאר את חלומו לעמוד על הבמות הגדולות של הקיץ: "הייתי רוצה לעשות משהו יפה באשדוד, דרבוקה או די ג'יי למשל על הבמה שהייתה בקיץ של ההופעות".

אין ספק כי כאשר מדברים על מאור, מדובר בילד עם כישרון ויכולת מוסיקלית, ובמסגרת גילו הצעיר ניתן רק לשים לב לדור החדש והמתפתח של ילדי המחשבים ומוצרי האלקטרוניקה, הווידאו והארט. דור שנולד לתוך עידן הטכנולוגיה, אשר משחק תפקיד משמעותי עבור שכבת גילאי הילדים הצעירים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך