לזכותם של תושבי העיר: הרב הראשי רבי חיים פינטו קיים מצווה נדירה של "פדיון פטר חמור"

המונים השתתפו בערב ראש השנה במעמד המצווה הנדירה של "פדיון פטר חמור" ע"י הרב הראשי רבי חיים פינטו. המעמד התקיים ברחבה הגדולה של בית הכנסת "ישמח משה" ברובע ה', שם התאספו קהל המונים שהגיעו כדי להשתתף ולחזות במצווה נדירה ויקרה זו ולשמוע על מעלתה.
אשדוד מבט על
צילום: טל אקוקה

גם השנה רב העיר הרב חיים פינטו, המשיך במסורת וקיים את מצוות "פדיון פטר חמור" באשדוד. את הזכות לקיום מצווה נדירה זו זכו משפחת סלוקי ולע"נ ולזכרו של החייל בן-יצחק וענונו הי"ד שנהרג בפיצוץ הנגמ"ש בעזה ב"צוק איתן".
הרב פינטו ציין כי ביקש לערוך את המצווה הנדירה ולזכות בה את כל תושבי העיר דווקא בערב ראש השנה, כדי שמצווה זו תהיה כפדיון לעוונות כפי שמוזכר בתהילים: "והוא יפדה את ישראל…".

קודם המצווה קהל רב גדש את היכל בית הכנסת הגדול "ישמח משה", שם נשאו דברים הרב יוסף שיינין רב העיר, הרב שמואל אוחנה רב בית הכנסת, וראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, שדברו במעלת מצווה יקרה זו והודו לרב הראשי הרב פינטו על שזיכה מצווה יקרה זו לכל תושבי העיר.

את המשא המרכזי נשא הרב הראשי רבי חיים פינטו, שציין כי "במעמד זה מציינים אנו את הילולתו ה-174 של מאורן של ישראל הקדוש רבי חיים פינטו הגדול זיע"א ממוגאדור".

בדבריו הביא פירוש על מצוה יקרה זו ואמר שדווקא ביקש לקיים מצוה זו בערב ראש השנה שמצוה יקרה זו תהיה פדיון על תושבי העיר כמאמר הכתוב בתהילים "והוא יפדה את ישראל…". והזכיר בשם גדולי הפוסקים כי זו מצווה חביבה ונדירה, ואף משביתים לימוד התורה כדי לקיים מצווה נכבדה זו. הרב פינטו נשא דברי התעוררות על מעלת ימים אלו ימי הרחמים והסליחות. בסיום הדרשות, יצאו הקהל ובראשם הרבנים לרחבה הגדולה, שם על גבי במה רחבה התקיים מעמד הפדיון לצידם של החמור והשה.

קודם המצווה הרב פינטו זיכה את בני העיר במצווה יקרה זו. לאחר הברכה הקהל ענה בקול רם 'אמן' ומיד העביר את השה לכהן הרב עזרא טראב רב שכונה בת"א. לאחר מכן הכהן הפודה ערך ברכת כהנים לבעלי זכות המצווה הנדירה ולכל הקהל.

בסיום המצווה לאחר הפדיון, רבי חיים פינטו ציין את הזכות של מעלת המצווה, והעתיר בתפילה: "כפי שזכינו לקיים את המצווה הזו של פדיון פטר חמור, כן הקב"ה גם יפדה אותנו. כמו שנאמר: 'והוא יפדה את ישראל מכל עוונותיו…'. שנזכה לכתיבה וחתימה טובה ולביאת משיח צדקנו במהרה בימינו". בסיום הקהל הרב לקבל את סימני הברכה לראש השנה עם דבש מבורך ע"י הרב חיים פינטו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך