כ-300 תושבי אשדוד מגיעים מידי בוקר לתחנת הרכבת עם האופניים

מחקר של רכבת ישראל מגלה: כ-5500 נוסעים מגיעים לתחנות הרכבת עם האופניים בכל בוקר, כאשר פחות מ-20 אחוזים עושים שימוש במתקנים הייעודיים לחניית אופניים. במשרד התחבורה ורכבת ישראל יציבו מתקני חנייה רובוטיים, במטרה להגדיל את מספר הרוכבים שיחנו את אופניהם בתחנה, ולהקטין את הצפיפות ברכבות
תושב אשדוד נוסע באופניים חשמליים
למצולם אין קשר לכתבה

מידי יום חול, בשעות העומס בבוקר, מגיעים כ-5,500 רוכבי אופניים לתחנות הרכבת, כאשר מרביתם (4,500) עולים איתם לרכבות, מה שיוצר צפיפות רבה בקרונות. כך עולה ממחקר שביצעה רכבת ישראל לקראת פרסום מכרז מתקני החנייה הרובוטיים שפורסם בשבוע שעבר. מתקו כזה יוצב גם בתחנת הרכבת "עד-הלום" באשדוד. המחקר כלל מיפוי שטחי התחנות והתוכניות העירוניות לסלילת שבילי אופניים, ואף תצפיות יומיות שנעשו במהלך השנה האחרונה במרבית תחנות הרכבת, בימי חול בין השעות 6:00-12:00.

על פי נתוני המחקר, קרוב ל-30 אחוזים מכלל רוכבי האופניים ברכבות מבקשים להגיע או לצאת מארבע תחנות תל אביב העמוסות. בתחנת תל אביב סבידור מרכז נמדדו בתצפיות כ-421 רוכבי אופניים, רובם ויתרו על חניית האופניים במתקנים היעודיים, ועלו עימם לרכבות. תחנת תל אביב השלום עמוסה מעט פחות, עם 409 רוכבי אופניים שעשו שימוש בתחנה, אך רק 53 מתוכם החנו את אופניהם לפני כניסתם.

בתחנות תל אביב האוניברסיטה ותל אביב ההגנה נמדדו 888 רוכבים אופניים שביקרו בשתי התחנות, רק 97 מהם החנו אותם לפני עלייתם לרכבות. תחנת הרצליה מדורגת אף היא גבוה בטבלה, עם 478 רוכבי אופניים, מתוכם 76 בלבד עשו שימוש במתקני החניה.
תחנת "עד-הלום" באשדוד אף היא מדורגת גבוה מבין התחנות אשר אליהן מגיעים בבוקר רוכבי אופניים. כ-300 רוכבים הגיעו לתחנה עם אופניהם, כ-90 מהם חנו את האופניים מחוץ לתחנה במתקן מיוחד שהוצב בחוץ, שאר הנוסעים עלו עימם לרכבת.

רכבת ישראל הציבה עשרות מתקני חנייה הולנדיים במרבית התחנות בארץ. מתקנים אלה מאפשרים קשירה נוחה וקלה של עשרות זוגות, בחינם. לצד זאת, יצאה באחרונה רכבת ישראל ב'קול קורא', אשר יאפשר לחברות השכרת אופניים שיתופיים את הצבתם בסמוך לתחנות נבחרות, והטבת מחיר ייעודית לנוסעי הרכבת.

לאחרונה פרסמו משרד התחבורה ורכבת ישראל מכרז להצבת מתקני חנייה רובוטיים מתקדמים, כחלק מפיילוט שיבוצע בחודשים הקרובים. חניונים אלה מאפשרים ניצול אופטימלי של שטח הקרקע, בטוחים מגניבות ונזקים, ומאפשרים שימוש מהיר וללא כוח אדם, באמצעות אפליקציה ייעודית. חניונים אלה יאפשרו אכסונם של יותר מ-200 זוגות בכל מתקן, והשירות יינתן חינם לנוסעי הרכבת, במשך 12 השעות הראשונות של השימוש, כאשר לאחר מכן תעמוד העלות על שקלים בודדים. שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ציין כי "המיזם נועד להנגיש את הרכבת גם לרוכבי האופניים. עם הצלחת הפיילוט, הוא יורחב לתחנות רכבת נוספות ברחבי הארץ".

"אנו מברכים על הצמיחה בכמות הנוסעים ברכבת, ובכלל זה גם רוכבי האופניים, ופועלים רבות להנגשת תחנות לרוכבי אופניים, כמו גם להצבת שירותים משלימים כגון מתקני ניפוח אוויר", מציין שחר שוורץ, מנהל אגף לוגיסטיקה ברכבת ישראל, אשר ביצע את המחקר ואחראי על התקנת השירותים לרוכבי אופניים בתחנות, "המתקנים הרובוטיים יוצבו בשלב הראשון בהתאם לזמינות הקרקע והתפלגות רוכבי האופניים בתחנות, כאשר בעתיד יורחבו לתחנות נוספות. אנו קוראים לרוכבי האופניים לעשות שימוש במתקנים ובשירותים המוצבים בתחנות, ולרכוב בזהירות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך