הצלחה גדולה במבצע בדיקות תפילין ומזוזות חינם שנערך ע"י המועצה הדתית

יו"ר המועצה הדתית באשדוד הרב עובדיה, דהן קורא שוב באמצעות עיתון "המגזין": "כשניגשים לרכוש תפילין ומזוזות, יש לרכוש אך ורק ממקום מורשה עם תעודה מוסמכת"
הצלחה גדולה במבצע בדיקות תפילין ומזוזות חינם שנערך ע"י המועצה הדתית

מאז הודעתה של המועצה הדתית בחודש האחרון לציבור הרחב, על מבצע בדיקת תפילין ומזוזות חינם לתושבי העיר, מגיעים למועצה מידי יום ביומו, תושבים רבים מאזורי העיר השונים לבדיקות מזוזות ותפילין, ביניהם אנשי משטרה, מנהלי בתי ספר, נציגי מפעלים בכירים, עובדי עיריית אשדוד ועוד.

ציבור התושבים נחשף לראשונה על תוכנן של התפילין והמזוזות, ועל העבודה והאחריות הרבה הרובצת על העוסקים בכך. כמו כן התושב מקבל הסבר מפורט ומדויק על מצב התפילין או המזוזה.
במהלך בדיקות אלו מתגלים פסולין שונים כמו אותיות שהתפוררו כתוצאה מחום חזק, שלאחר בירור קצר התברר שהתפילין היו מונחים מול שמשת הרכב, מה שגרם לקרני השמש הלוהטות "לבשל" את התפילין, שכידוע עשויות מעור בהמה וחום זה הדבר המסוכן ביותר עבור התפילין שנפסלו מיידית.

 

בשיחה עם יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, יחד עם הרב חיים בן חמו, המרכז את המבצע של הבדיקות, עולה כי יש מקרים חריגים יותר בהם נמצאו פסולים חמורים ואפילו בתי המזוזות היו… ריקים לחלוטין.
במקרה אחר שהתקבל השבוע מאדם חשוב בעיר, התגלה כי הייתה חסרה אות שלמה בפרשיית התפילין ועקב הבדיקה המקצועית, מעתה יוכל להניח ולברך כראוי על התפילין.
בעקבות מקרים מצערים אלו, יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, קורא שוב באמצעות עיתון "המגזין": "כשניגשים לרכוש תפילין ומזוזות, יש לרכוש אך ורק ממקום מורשה עם תעודה מוסמכת בהכשר הרבנים, ולא להתפתות ולקנות מאנשים לא ראויים במחירים מצחיקים ומוזרים וכך ננצל מתופעות חמורות כמו אלו".

במועצה הדתית מבקשים להתריע כי מי שהתגלו על בתי התפילין שלו, מבחוץ, סימני התנפחות בצבע או קילוף ניכר, ראוי שיבדוק את התפילין, משום שאלו סימנים "מחשידים", המעידים או על רטיבות או על עמידה ממושכת בתנאי חום ושמש קיצוניים. כך גם מי שירש תפילין, חייב בבדיקה, וכן מי שתפיליו לא היו בשימוש יומיומי, כי יתכן שבהיותם בארון התעפשו. כדי לשמור על התפילן צריך להיזהר מכל מגע עם מים לתפילין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך