"בניינים בתמ"א 38 לא יחוברו לחשמל בגלל שלא נבנו בהם חדרי שנאים"

מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה שלומי בן עזרי, מתריע בפני תופעה חדשה: "לאחרונה נתקלנו בתופעה שיזמים וקבלנים חדשים, שפרחו בזכות תמ"א 38, תופסים טרמפ על שנאים שבנו קבלנים וותיקים, והם מתעלמים מדרישת חברת החשמל. התוצאה היא שהנטל הכלכלי נופל על היזם האחראי ואילו היזמים החדשים נהנים מכך מבלי שיישאו בעלויות הכרוכות בכך"
בנין בהקמה באשדוד

בניינים בתמ"א 38 באשדוד לא יחוברו לחשמל בגלל ש'יזמים חדשים' מתעלמים מדרישת חברת החשמל להקים חדרי שנאים. האחריות רובצת על היזמים אבל אני מציע לדיירים, ועדי הבתים ולעורכי הדין שמייצגים אותם, לא להתנהג כבת יענה". כך מזהיר שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה מאחר שלדבריו, באשדוד הדבר הזה הפך לתופעה.

שלומי בן עזרי הוסיף ואמר: "רמת צריכת החשמל פר דייר עולה כל שנה והעלייה בצריכה עולה עוד יותר בבניינים בהם מתבצעת תמ"א 38, הכרוכה בהוספת דירות חדשות ובנייה נוספת לכל דירה קיימת. לכן, חברת החשמל מבקשת לאחרונה כמעט אוטומטית מכל קבלן או יזם לבנות חדר שנאים בכל בניין בו מתבצעת תמ"א 38, שיתאים להגדלת צריכת החשמל הצפויה.

מה שקורה הוא שלא תמיד צריכים שבכל פרויקט כזה ייבנה חדר שנאים אם באותו רחוב נבנים פרויקטים דומים שכבר הקימו חדר שנאים. לאחרונה נתקלנו בתופעה שיזמים וקבלנים חדשים, שפרחו בזכות תמ"א 38, תופסים טרמפ על שנאים שבנו קבלנים וותיקים, רשומים ואחראים והם מתעלמים מדרישת חברת החשמל. התוצאה היא שהנטל הכלכלי נופל על היזם האחראי ואילו היזמים החדשים נהנים מכך מבלי שיישאו בעלויות הכרוכות בכך".

המנכ"ל בן עזרי מזהיר שהוא לא יאפשר ניצול של היזמים הוותיקים ע"י אותם יזמים שלא יבנו חדרי שנאים. "בניינים שנדרשו לבנות חדר שנאים והנחיה זו לא תבוצע באופן חד צדדי, לא יחובר חשמל לדירות החדשות עד שאותם קבלנים חמקניים, לא יגיעו להסדר כספי עם הקבלנים האחראים ביניהם לגבי מימון השנאים", הוא אומר.

בן עזרי: "דיירים בבניינים שלא הקימו חדרי שנאים או שיזמים או הקבלנים שלהם לא השתתפו בהוצאות להקמתם בבניינים סמוכים, לא יקבלו טופס 4 ולא יחוברו לחשמל. זה נכון לרכשי דירות חדשות בבנייני תמ"א 38 וזה נכון גם לחיבור לחשמל לתוספות הבנייה כמו מרפסת או ממ"ד לדירות הישנות בפרויקטים של תמ"א 38".
לדברי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד, אי מתן טופס 4 ואי חיבור לחשמל יובילו לעיכובים בבנייה, לכן חשוב שהדיירים, ועדי הבתים ועורכי הדין שמייצגים אותם, יבדקו אם חברת החשמל דורש הקמת חדר שנאים ואם הקבלן אכן בונה אותם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך