החברים לא שכחו את סלבה

לפני שלוש וחצי שנים נפטר במפתיע סלבה חרסונסקי משפעת, כשהוא בן 14 בלבד. אמו הוזמנה אל טקס הסיום של חבריו לשכבה במקיף ד' שיתקיים מחר בערב. "כולנו חושבים עליך, אפילו הקדשנו לך שיר"

"התלבטתי מאוד אם לכתוב לך, ואם עכשיו זה הזמן הנכון לעשות את זה", כתבה בפייסבוק קארין יוספשווילי, תלמידת י"ב במקיף ד', וראש מועצת נוער עירונית לשעבר. בפוסט מרגש היא פונה אל בן שכבתה שנפטר בנסיבות טרגיות לפני שלוש וחצי שנים, כאשר היה תלמיד כיתה ט' בן 14 וחצי.

סלבה חרסונסקי ז"ל חי חיים רגילים והיה בריא. בתאריך 3.12.11, מוצאי שבת, החל לחוש ברע וסבל מחום ומהקאות. הוא טופל בתרופות להורדת החום וביום ראשון נשאר בביתו ולא הלך לבית הספר. ביום שני, מצבו החמיר והוא הלך לסניף קופת חולים בעירו. הרופאים זיהו אצלו דלקת ריאות וטיפלו בו באמצעות טיפול אנטיביוטי לווריד. אולם אז, תוך כדי הטיפול, הידרדר מצבו והוא הובהל למחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים קפלן.

"הצוות הבכיר של בית החולים הוזעק למחלקה", סיפר אז ד"ר גיל אגמון, סגן מנהל בית החולים. "ביצענו כל בדיקה אפשרית, אך לצערנו, מצבו המשיך להחמיר". שעתיים אחרי שהגיע לבית החולים פיתח סלבה הפרעת קצב לב קטלנית. הרופאים נלחמו על חייו וניסו להחיות אותו במכות חשמל, אולם לשווא: סלבה מת מכשל בפעולת הלב והריאות. סלבה, שהיה בן יחיד, הותיר את משפחתו וחבריו המומים וכואבים.

החברים שהבטיחו לא לשכוח את סלבה, קיימו את הבטחתם, והזמינו את האם למסיבת סיום י"ב, שתתקיים מחר, יום חמישי. אתמול בערב פרסמה קארין את הדברים הבאים:

"בעוד פחות מ-48 שעות נעלה על הבמה למסיבת הסיום שלנו, לפני שנהפוך לבוגרים ונשמע את שריקת הפתיחה ליציאה לחיים האמיתיים. כולנו נהיה שם, מחויכים, נראים טוב, מתרגשים. כולנו נהיה שם- חוץ ממך. אתה סלבה, לנצח תישאר בן 14 וחצי. הנער הבלונדיני תכול העיניים עם הלב הענק. כבר לא תסיים תיכון, לא תעשה צבא, וגם לא תלמד את התואר במחשבים שכל כך רצית לעשות. אנחנו נלמד, ואתה… כבר לא תספיק. בחזרות, כולנו חושבים עליך. אפילו הקדשנו לך שיר. אבל כשנגיע לרגע הזה, כשהחברים לשכבה יעלו לבמה, ידברו עליך ועל מי שהיית וישירו לך שיר- משהו בכולנו ישבר. פתאום נזכר ברגע בו המנהלת נכנסה בוכייה לכיתה בהפתעה והודיעה שאתה איננו. ביום הנורא הזה. בכיסא הריק שנותר בכיתה חודשים רבים לאחר מכן… בהלוויה, הבטחנו לאימא שלך המדהימה שלא נשכח אותך. אנחנו עומדים בהבטחתנו. מאחלת לך המון שלווה שם במרומים, שמור עלינו מלמעלה".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך