כיום אין בשוק פוליסה ייעודית מקיפה לבעלי אופניים חשמליים, והם חשופים, לצד פגיעה בגוף, לפגיעה אפשרית בכיס – אם בגלל נזק שנגרם להם או שהם גרמו לצד ג' (הולכי רגל, רוכבים אחרים או נהגים).
עיתון ידיעות אחרונות חשף כי שומרה ואיילון השיקו פוליסות שאף אושרו ברשות שוק ההון, אך הפסיקו את מכירתן. כעת נכנסת לתחום מגדל של שלמה אליהו. בכנס סוכנים אתמול הודיעה החברה שבנתה פוליסת ביטוח לרוכבי אופניים חשמליים מעל גיל 16, הטעונה עדיין אישור מהרשות.
ע"פ הפרסום בידיעות הפוליסה מכסה נזק פיזי לאופניים, לחבות הרוכב על נזקי גוף ורכוש לצד ג' ולנזקי מוות או נכות שלו. עם זאת, המחיר עלול להפוך אותה ללא כדאית. במגדל מעריכים שהוא יהיה כ־1,000 שקל בשנה – שנחשב גבוה במיוחד עבור רוכבים, בטח אם מדובר בבני נוער.
לדברי ליאור רביב, מנהל חטיבת לקוחות ומשנה למנכ"ל מגדל, "אנחנו רואים בביטוח הזה שירות ולא מוצר. הביקוש לנושא עצום, וחובה לאפשר ללקוחות להגן על עצמם עם כיסוי מתאים, כי אירועים כאלו קורים לצערנו כל הזמן. אנחנו חייבים להציע ללקוחות שלנו מוצר שייתן מענה ביטוחי ראוי ויגן עליהם, וגם על אחרים".