לא תאמינו מה הסיבה בגללה מת הדולפין שנפלט לחוף הים באשדוד

דולפין צעיר ממין זכר צף אמשכשהוא מת בחוף יא' בעיר, בדיקה מקיפה כולל נתיחה של עמותת חמל"י הצביעה על סיבת מותו המצערת
לא תאמינו מה הסיבה בגללה מת הדולפין שנפלט לחוף הים באשדוד

גופת דולפין נפלטה אמש אל חוף הים ברובע יא' בעיר, לאחר שמתרחצים שנכנסו למים הבחינו בו צף על שפת הים, תחילה סברו המתרחצים שהדולפין מת כתוצאה מאשפה שאכל, אך נתיחה שבוצעה בדולפין המת הוכיחה אחרת.

את הנתיחה ביצעו אנשי עמותת מחמל"י הדואגים ליונקים ימיים, הם ביצעו אותה יחד עם חוקרים מאוניברסיטת חיפה לאחריה התברר כי סיבת המוות היא הסתבכותו של הדולפין עם חבל אבטחה של רשת מכמורתן, וסימני השפשוף על גופו וצווארו מעידים על כך.

רשתות הדייגים הפרוסות לאורך החוף, והניסיון של הדולפין לאכול מאותם דגים הנתפסים ברשתות הם אלה שככל הנרטה גרמו לו להיתפס בהם, ולמצא את מותו מול חופי הים של אשדוד.

מעמותת חמל"י נמסר "אתמול בצהרים הגיעה פניה למרכז הדולפין והים באשדוד בדבר דולפין מת שנפלט אל חוף רובע יא'. בנתיחה _שקיימו חוקרי מחמל"י בשיתוף עם חוקרי אוניברסיטת חיפה נמצא כי סיבת המוות היא טביעה תוך כדי הסתבכות בחבל האבטחה של רשת של סירת דייגים. הדולפין נלכד מתחת למים ולא יכל לעלות לנשום אויר ולכן נחנק מחוסר חמצן".

עוד הסיפו בעמותה כי "החוקרים מעריכים כי הדולפין מת יום לפני.וכי ניזון מהדגמים ברשת לפני לכידת בנתיחה נמצא ו בקיבתו דגים. בממוצע ידוע לחוקרים על 2-3 מקרים כאלה. אזור הימי רצועת החוף בישראל ידוע במיעוט הדגה שבו, הקמת שמורות ימיות יהווה פתרון לתופעה כזו מאחר ותיאר בו פעילות דיג. עמותת מחמל"י הציגה תכנית לשימור היונקים בישראל, בין היתר מומלץ הקמת שמורות ימיות לאורך החופים בארץ".

צילום: אבישג פריש

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך