מכה למשטרת ישראל: בית המשפט קיבל החלטה בנוגע לאמינות מצלמות המהירות

22 נהגים שצולמו על ידי מצלמות המהירות השנויות במחלוקת א-3 זוכו על ידי בית המשפט לתעבורה בעכו שקבע שההליך בו נבדקה רמת האמינות של המצלמות - לא היה תקין. רק בשבוע שעבר אמרו במשטרה שבבדיקה שערכו עלה שהמצלמות אמינות וכי דוחות התנועה יחזרו בקרוב

בית המשפט לתעבורה בעכו זיכה ביום חמישי, 22 נהגים מדוחות תנועה שקיבלו לאחר שתועדו על ידי מצלמות המהירות.

בפסק הדין ביקר בית המשפט בחריפות את התביעה ואת העד המומחה מטעמה: "המומחה, שעל חוות דעתו ועדותו נשענה המאשימה, חזר בו מגרסתו והתוודה כי כלל לא נכח בניסויים שלכאורה בוצעו, אותם ניסויים קריטיים ונחוצים שבגינם ניתן בסופו של יום תו התקן".

בית המשפט טען שלפיכך "ניתן לקבוע באופן חד וברור כי הבדיקות שנטען ע"י המאשימה שבוצעו לצורך תקינת המערכת הינן בגדר 'עדות שמועה' על כל המשתמע מכך. כאמור, הוכח שהמומחה לא נכח בבדיקות, אלא הסתמך על גורמים חיצוניים שאף הם לא הובאו להעיד מטעם המאשימה".

בשבוע שעבר הודיעה המשטרה, כי בניגוד לפרסומים בשבועות האחרונים, אמינותן של מצלמות המהירות בכבישים גבוהה מאוד, והדוחות שהוגשו לנהגים בעקבות התיעוד שעלה מהן לא יבוטלו. ממצאים אלו עלו בעקבות שורת בדיקות שנערכו על ידי מהנדסי הטכניון.

ההערכה המתגבשת עתה היא שהדוחות שנרשמו בתקופת הביניים – מאז שהמשטרה חדלה לחלק דוחות אך המשיכה בפעולות האכיפה – ישלחו רק לנהגים שנתפסו או תועדו במהירויות גבוהות במיוחד או לנהגים שמוגדרים עבריינים מועדים ולחובתם מספר גדול של עבירות והרשעות על מהירות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך