כך הפכה המעצבת האשדודית לסטארית עם שמלות בגמר "דה וויס" אנגליה

כך הפכה המעצבת הצעירה טל מדינה לסטארית בתחום עם שמלות בגמר "דה וויס" אנגליה ובמגזין "ווג" איטליה. מי לא מכיר וזוכר את ההתרסקות הכלכלית של "חתונה לבנה" ואת הקשיים הלא פשוטים שעברה מיכל מדינה? עכשיו הכל היסטוריה, והבת טל מדינה, רק בת 25, וכבר הפכה לכוכבת בינלאומית בעיצוב שמלות ערב. טל מעצבת של מותג מצליח בפני עצמה, מותג האופנה "MËDINA" של שמלות הכלה והערב, ומופיעה בבוטיקים הנחשבים בעולם
כך הפכה המעצבת האשדודית לסטארית עם שמלות בגמר "דה וויס" אנגליה

מי לא מכיר וזוכר את ההתרסקות הכלכלית של "חתונה לבנה" ואת הקשיים הלא פשוטים שעברה מיכל מדינה? * עכשיו הכל היסטוריה, והבת טל מדינה, רק בת 25, וכבר הפכה לכוכבת בינלאומית בעיצוב שמלות ערב * טל מעצבת של מותג מצליח בפני עצמה, מותג האופנה "MËDINA" של שמלות הכלה והערב, ומופיעה בבוטיקים הנחשבים בעולם, * טל ממשיכה להגשים את החלום: "ההשראה שלי זה כמה מטורף, כמה חדש וכמה אחר שזה יכול להיות. הלקוחה הישראלית תמיד רוצה לחדש ומחפשת מי שיביא את הבשורה וזה כיף, המעצב מגיע לשיאים חדשים עם הלקוח"

טל מדינה, בת 25 סטודנטית מצטיינת בשנה הרביעית והאחרונה ללימודי עיצוב אופנה בשנקר, היא ללא ספק הדבר הבא. בית האופנה המצליח של שמלות הכלה והערב פרץ את גבולות ישראל ומככב בבוטיקים הנחשבים בארצות האופנה בעולם. ביניהם, ניו יורק, איטליה, פריז וגם הבוטיק היוקרתי "צ'רנאיה" במיאמי, של לא אחרת מבתו של מיכאל צ'רנוי, איש עסקים אשר ידוע גם כבן זוגה של ניקול ראידמן. את הסטודיו שלה היא פתחה בגיל 22, קצת לפני שעלתה לשנה ב' בשנקר, לגמרי במקרה וזה קרה בזכות האחות של החברה הכי טובה שלה. "היה לה נשף 'פרום', והחברה התקשרה ואמרה לי – אחותי, את חייבת לעזור לה, אנחנו לא מוצאים שמלה, כל השמלות מבוגרות. ואז באמת הלכנו חיפשנו, ראינו שאין כלום". טל לטענתה לא חשבה בכלל שתוכל לעצב לה שמלה בגלל הלימודים האינטנסיביים ושיא תקופת המבחנים ומוסיפה: "אמרתי לה, אין בעיה, אני עושה לך שמלה אבל לא לדבר איתי, אני בשיא המבחנים וההגשות של שנקר, סוף שנה א'. השמלה תהיה מוכנה יומיים לפני הנשף ולא לבכות".

אם שאלתם האם הכל הלך כשורה, אז מדינה לא חשבה שמאותו היום שבו תפרה את השמלה ל'פרום' הידוע, היא תהפוך לשם חם בשמלות הערב. "זה היה משהו לא הגיוני, בערב של הפרום לא ידעתי שהיא פרסמה את השמלה בסנאפצ'ט ותייגה. יום למחרת זה היה לא נורמלי, מיליון הודעות ומיליון טלפונים של מה נסגר? מי את? מה את? כמה עולה? מתי אפשר לבוא לראות? כשאין כלום. ואמא שלי אמרה תגידי להם אין בעיה תבואו", היא משחזרת.

הדגם אותו תפרה הפך להיות מוכר כמעט בכל בוטיק של שמלות ערב והבד המנצנץ שמקשר את טל למרוקו לדבריה, נועד בכלל להגשת פרויקט בשנקר, אבל הפך אותה לשם דבר בעולם שמלות הערב. "קניתי את הבד לעיצוב של שמלה בשנקר וצחקו עליי שאני הולכת לעשות מזה שמלה, אמרו לי מה עובר לך בראש, מי בשנות ה-2000 תלבש נצנצים. היום כל המעצבות בארץ מציגות את אותו דגם והבד הזה נקרא בחנויות בדים טל מדינה".

טל לטענתה, בחיים לא חשבה שתלך לתחום של בגדי אופנה וערב, אך אם נחזור קצת אחורה, היא לא חשבה על ללמוד אופנה כלל. אם חשבתם על סיפור ילדות מרגש שמתאר את החלום הגדול כמעצבת מגיל קטן, אז אצל טל זה ממש לא הסיפור. חלומה הגדול לפני מספר שנים היה בכלל להיות רופאה. טל מוסיפה ואומרת: "הייתי חנונית, עשיתי 5 יחידות בכימיה, ביולוגיה, פיזיקה ומתמטיקה. הייתי בטוחה שאני הולכת להיות רופאה, לא תכננתי ללכת לתחום העיצוב בכלל, זה היה כל כך בבית וכל כך נגיש שלא חשבתי על ללכת וללמוד את זה".

העיצוב זורם בגנים…

טל היא דור 3 למעצבות אופנה, והיא מרגישה שהעיצוב לחלוטין זורם לה בגנים. סבתה תפרה לה בגדים מיוחדים לברביות עוד כשהייתה ילדה ולימדה אותה מה זה "קוטור". ואמה מיכל מדינה כבר מעל לשלושים שנה בתחום, הייתה מבעלות של סלון כלות נחשב בעיר אשדוד שנסגר עקב חילוקי דעות עסקיים, אך המשיכה לעסוק באופנה ועיצבה שמלות כלה לבוטיקים בחו"ל. כיום הן עובדות יחד בבוטיק ואיחדו כוחות למותג שנקרא "מדינה". אך בשביל טל אמה היא המנטורית שלה. כמו כן, היא טוענת שאלמלא אמה לא בטוח שהייתה הולכת לאופנה. "ייאמר לזכות אמא שלי שהיא היחידה בעולם שאמרה לי סטופ, הוכחת לכולם שאת יכולה, יש לך תעודה מעולה, קחי שנה אחרי הצבא, קחי חוג ציור, תחזרי למקורות שלך, את לא נכנסת עכשיו למרתון של לימודי רפואה, תעצרי. אם בסוף השנה הזאת אחרי שלקחת את הזמן לעצמך תחליטי שאת רוצה ללכת לרפואה, בכיף אבל תעצרי את המירוץ. ובפעם הראשונה שישבתי אצל המורה לציור זה פשוט זרם לי והבנתי שזה מה שאני רוצה".

טל מספרת כי תמיד ראתה באופנה כבית: "גדלתי בבית עם מגזינים של 'ווג', אבל בחיים לא חשבתי שאני יכולה להתקבל לשנקר, תמיד זה היה נראה חלום רחוק, נורא תל אביבי". ואז כשהחליטה שזהו מסלול חייה וניסתה להתקבל לפקולטה לעיצוב בשנקר, זה קרה. "ביום שהתקשרו אליי שהתקבלתי לשנקר, הייתי במשמרת בפסקדו כמלצרית. בכיתי, התרגשתי עד עמקי נשמתי ושם זה היה גושפנקא של – זה מה שאת צריכה לעשות בחיים, אם יש משהו שעד כדי כך אני בוכה ממנו אז זה מה שאני צריכה לעסוק בו".

כיום היא מתגוררת ברמת גן אבל הבוטיק שלה ממוקם באשדוד. היא נולדה וגדלה בעיר ומעריכה את המקום ממנו באה. המותג שלה מעסיק לפחות 20 אנשים שמתגוררים באשדוד, וגם כעסק בתחילת דרכו מדינה משיבה על היות המותג בעל ייצור כחול לבן ומציינת: " זה יקר מאוד אבל זה מתגמל, התוצרים הם 100 אחוז ואנשים אמינים ונשארים איתך לאורך שנים". כששאלתי האם עסק במרכז הוא לא משהו שיכול לקדם אותה יותר, היא מצדה ממש לא מסכימה: "אשדוד זה חלק ממני, אומרים לי אשדוד וזה מה שדיזינגוף הייתה פעם, יש בה תרבות אירועים ומעצבים מדהימים, אשדוד הפכה לזירת אירועים ארצית".

"תמיד חלמתי בגדול"

בעקבות הביקוש הרב טל, ממעצבת מצליחה של מותג העוסק רק בשמלות ערב, כיום מעצבת גם לכלות. הקולקציה הראשונה תחת המותג מדינה התחילה רק ביולי האחרון, ונקראת ""MËDINA Summer Spring 2018-2019. כשנשאלה למה כלות מדינה ענתה תשובה מעניינת: "הכלות היו מגיעות אלי לסטודיו עם המלוות שלהן, ופשוט מקנאות ורוצות גם שמלות כמו של המלוות. היו מבקשות שאעצב להן גם, הבנתי שחייבים להקליל את תחום שמלות הכלה ולתת מענה אופנתי נועז ומיוחד לפריט לבוש הכי קלאסי בתחום. הלקוחות שלי ועכשיו גם הכלות שלי, הן הקנדל ג׳אנר והג׳יגי חדיד המקומיות, הן לא מתביישות, נועזות, לוקחות סיכונים אבל הכי בסטייל. הן מובילות אופנה ויודעות בדיוק מה הן רוצות".

מדינה, שמרגישה תמיד את הצורך לחדש וסולדת מהמילה נדוש, מציינת כי עולם הכלות הוא בד"כ תחום קלאסי שלא מנסה לשנות יותר מדי, אך מצידה גם בעולם הכלות אפשר להביא את הבשורה. "אפשר להיות כלה הכי מדהימה וצנועה ולא משהו פרובוקטיבי אבל כן חדשנית וכן נועזת וכן לעשות שילובים שלא חשבו עליהם. כן אפשר לעשות אופנה בתחום הכלות, בשנקר כלות זה קללה". אם תשאלו לדעתה לגבי איך כלה צריכה להראות אז בעיניה: "כלה צריכה להיות משהו מדהים, משהו מטורף, לא כי אני צריכה לעשות שמלה לבנה, מי הטביע את זה שכל הכלות צריכות להיות תאומה אחת של השנייה". בעלה יובל, שלכל אורך הריאיון מתצפת עליה מהצד במבטי הערצה, מצטרף לשיחתנו ואומר: "כלה שרוצה שידברו עליה – שתגיע למדינה". וטל מתקנת "כלה שרוצה ללבוש אופנה שתלבש מדינה".

קולקציית הכלות הראשונה למותג MËDINA בעיצובה היא נועזת, חדשנית, לא מתחנפת ולא מתפשרת על אף פרט. טל, בתה של מיכל מדינה המעצבת האייקונית נולדה ונשמה קוטור, חוזרת למקורות, שואבת השראה ממרוקו הססגונית ומתבלת אותה באטייטוד ייחודי מלא בסטייל. נסיכת ״מרוקו״ המודרנית מביאה בשורה חדשה לעולם הכלות וכן היא אוהבת שעושים את זה טוטאלית. "ההשראה שלי זה כמה מטורף וכמה חדש וכמה אחר שזה יכול להיות. הלקוחה הישראלית תמיד רוצה לחדש ומחפשת מי שיביא את הבשורה וזה כיף, המעצב מגיע לשיאים חדשים עם הלקוח". בדמיון שלה הלקוחות שלה אלו ג'יג'י חדיד וקנדל: "הבנות שלא מתנצלות, לא רוצות להיעלם בשטח, שרוצות שידעו מה הן לובשות ולא יתביישו לסובב מבטים אחריהם".

מבחינת הנושא של מידות גדולות אותו אני מעלה בפני טל, היא משיבה: "בסטודיו יש מענה מטורף של תפירה אישית, אני לא מסכימה ללקוחות לבוא עם תמונה מראש, אני נותנת להן לבחור איזה דגם שהן רוצות מהקולקציה שלי ולפי הדגם שהן רוצות, ביחד איתן אני מתאימה אותו לגוף שלהן ולא רק מידות גדולות, בסטודיו עושים תפירה אישית גם ללקוחות צנועות. כל לקוחה שמגיעה אליי צריכה לצאת הכי מדהים והכי יפה מהסטודיו אני לא אוהבת שמסמנים סתם וי, כל מי שיוצאת מהסטודיו צריכה להרגיש פרפקט".

עם סגנון נוצץ, מוגזם ומאוד אופנתי טל מדינה לגמרי מספקת את העבודה, אך אל תתנו לסגנון הנועז לבלבל אתכם. מדינה כאישיות לגמרי עם רגליים על הקרקע. בעולם שבו כל אחד רוצה להיות כוכב, את טל מדינה זה בכלל לא מעניין, לדעתה מעצב צריך לחיות את הסטודיו ואת הלקוחות מאשר את ההשקות והסלב. כאחת שכבר הספיקה לצבור קילומטראז יפה לאמצע העשור השני בחייה, כשהיא עוד לא סיימה את לימודי התואר בעיצוב, נותר לשאול רק מהן החלומות. ואם ציפיתם לתשובה גדולה ומפוצצת, כנראה שהצלחתם לקלוט את הוייב של המעצבת, בעלת החזון החדשני: "החלום שלי זה להיות ידועה בזכות העיצובים שלי ולא בזכות הפנים שלי. מהרגע שהגעתי לשנקר תמיד חלמתי בגדול, תמיד כיוונתי לקוטור, החלום שלי שיהיה בית אופנה שנקרא MËDINA ומי שיראה את הדגם ידע שזה של מדינה, זו תהיה החותמת".

תיאום פגישה בסטודיו באשדוד 073-3744066
אינסטגרם @talmedinaa @medina.studio

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך