קחו אחריות!

אני קורא לכל המתמודדים לראשות העיר לחתום על אמנת שיח ציבורי מכבד ושמירה על כבודם של כלל האוכלוסיות בעיר.

אני קורא לכל המתמודדים לראשות העיר לחתום על אמנת שיח ציבורי מכבד ושמירה על כבודם של כלל האוכלוסיות בעיר

אין כמו ערב ראש השנה החדשה, ורגע לפני יום הכיפורים, לנצל את הבמה החשובה שיש לי ולנסות להוביל מהלך משמעותי בעיר הנהדרת שלנו. הבחירות לראשות העיר, שיתקיימו בעוד חודש וחצי לערך, העמיקו והעצימו את הקיטוב והשנאה שיש בין חלק מהאוכלוסיות בעיר. זה לא הגיע מחלל ריק, ובאופן כללי כבר הוכחנו שאנחנו יודעים להסתדר היטב אחד עם השני, ולא משנה אם מדובר בחובש כיפה, חרדי, חילוני או עולה חדש. אשדוד היא אחת הערים הכי מורכבות במדינה שלנו, עם קהלים גדולים של אוכלוסיות, שכל אחד מהם מסמל ניגודיות בהרבה מאוד אספקטים.

החוכמה היא לדעת להתגבר על הפערים האידיאולוגיים שיש מן הסתם בין חברה לחברה, ולתת לכל אחד לחיות על פי דרכו וצו מצפונו.

כפי שציינתי, ברוב ימות השנה אין שום בעיה ולא נרשמים עימותים או תקריות מכוערות. הבעיה מתחדדת לה בעיקר פעם בחמש שנים, לקראת הבחירות המוניציפאליות, כאשר כל צד מעלה את רף הביקורת ובעידן של הרשתות החבריות, מספיק אידיוט אחד שיזרוק לחלל האוויר פוסט למדורה, ומשם האש הולכת ומתלבה. זה קורה ממש כל יום, בכמה חזיתות ואין מבוגר אחראי שיעצור את הקרבות המילוליים המכוערים הללו.

לפני כשבועיים חנכנו את רדיו "אשדוד אונליין LIVE", שהפך במהירות לכלי משפיע מאוד על השיח האשדודי, בעיקר בתוכנית הבוקר המשודרת כל יום בעשר בבוקר. אני קורא לכל המתמודדים לראשות העיר להגיע לאולפן שלנו, לא כדי לערוך עימות פוליטי או כדי לקושש קול ועוד קול, את זה תשאירו להזדמנות אחרת. הפעם תגיעו כדי לחתום על אמנת שיח ציבורי מכבד ושמירה על כבודם של כלל האוכלוסיות בעיר. מהלך כזה נעשה בבחירות החולפות במספר ערים גדולות בארץ, אומנם בשלב מוקדם יותר לפני קיום הבחירות (ולא חודש וחצי לפני הצעידה לקלפיות), אבל תמיד עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא…

מתמודדים יקרים, בואו תראו לציבור הרחב במה אתם טובים, מה אתם תעשו למען העיר שלנו, איזה פרויקטים תקדמו, מהי האג'נדה שלכם, מיהם המועמדים ברשימה שלכם. תוותרו על ההכפשות, על דברי הגזענות, על ההסתה ועל הרוע שלעיתים בולט מאוד מבעד עיניכם.

הבחירות יסתיימו ב-30 באוקטובר בחצות הלילה. לא משנה מי יהיה המנצח, למחרת 250 אלף התושבים חוזרים לשגרה, לעוד חמש שנים של חיים לצד השכנים שלהם, לצד אלה שאולי הם אינם מאמינים בדרכם, אבל בכל זאת הם רואים אותם כמעט על בסיס יומי.
זה המבחן האמיתי שלכם.

שבת שלום
וחג שמח!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך