בדרך לחקיקה: לראשונה הכנסת דנה בהכנסת מצלמות למעונות ילדים

דיון סוער התקיים בכנסת כאשר הדרישה הרווחת הייתה על שידור של המתרחש בגן, אך יושבת ראש הוועדה התנגדה ואמרה "לא נהפוך את המעונות לבית האח הגדול ואין בכוונתנו לבלוש אחרי הגננות. אנחנו באים למנוע התעללות ופגיעה"
גן ילדים באשדוד

הוועדה לזכויות הילד של הכנסת בראשות חה"כ יפעת שאשא ביטון, החלה היום בהקראת הצעת חוק של יו"ר הוועדה וח"כים נוספים להתקנת מצלמות לשם פיקוח והגנה על קטינים חסרי ישע. ישיבת הוועדה היא הראשונה בנוסח הצעת החוק לאחר שהוא הוסכם בין יוזמת הצעת החוק ויו"ר הוועדה לזכויות הילד, חה"כ יפעת שאשא ביטון למשרדי המשפטים והרווחה.

יו"ר הוועדה, חה"כ יפעת שאשא ביטון אמרה בפתח הישיבה כי אמנם החוק במתכונתו אינו מחייב וגורף, אך אנו נפעל להפוך אותו לכזה בתוך פרק זמן קצר, ע"פ סיכומים שייעשו עם הממשלה. לדבריה, "הגנת הפרטיות היא חשובה ביותר, אך כאשר היום אנחנו כבר ממילא מצולמים ועל כף המאזנים מונחים שלומם וביטחונם של הילדים, באמצעות המצלמות נוכל למנוע התעללויות ומאידך גם להגן על הגננות מפני תלונות שווא או סתם חרדות של הורים. ככה נשיב את האמון למערכות".

יו"ר הוועדה ציינה כי אין מדובר על שידור און ליין, לא להורים ולא לצוות המעון – אלא על תיעוד במעגל סגור כאשר החומרים המוקלטים יישלפו רק במקרה של חשד סביר לביצוע עבירה וייחשפו רק לגורם אכיפה או חקירה מוסמך. עוד הוסיפה כי "המקרה של הפעוטה יסמין וינטה שמתה לאחר שסייעת בפעוטון שבו שהתה חשודה כי חנקה אותה למוות, שינה משהו בתודעה של כולנו וגרם לרבים להבין שעלינו לפעול לשינוי המציאות. אם לא היו פותחים שם את המצלמות, זה היה מוגדר כעוד מוות בעריסה והחשודה הייתה גם ממשיכה להיות גננת. אעמוד על כך שבהמשך זה יהפוך מוולונטרי לחובה וזה יהיה חלק מתנאי הרישוי. אנחנו צריכים לכוון את זה למשהו שיחייב. בזמן שהחוק לא יהיה חובה, קרי בתקופת הביניים, יינתנו תמריצים למעונות שיבקשו להתקין מצלמות בשטחיהם. לא נהפוך את המעונות לבית האח הגדול ואין בכוונתנו לבלוש אחרי הגננות. אנחנו באים למנוע התעללות ופגיעה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך