בלשי מצ"ח היכו חיילים מאשדוד: "היה להם מבט של טירוף בעיניים"

"הם התנהגו אלינו כאילו אנחנו אויבי המדינה, היכו אותנו בכל הגוף, עם מבט של טירוף בעיניים. עד היום אנחנו סובלים מכאבים עזים וגם מחרדות", כך אמרו שלושה חיילים בני טובים מאשדוד, שנעצרו לחקירה בחשד לשימוש בסמים קלים (גראס).
בלשי מצ"ח היכו חיילים מאשדוד: "היה להם מבט של טירוף בעיניים"

מדובר בפרשה שנחשפה ביום ראשון בבוקר, במסגרת חקירת היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות במצ"ח, שנערכה בליווי הפרקליטות הצבאית ובשיתוף משטרת ישראל. בפרשה עוכבו 40 חיילי צה"ל ו-23 אזרחים בחשד לסחר ושימוש בסמים קלים. סוכן סמוי פעל בשטח במשך מספר חודשים והפליל את הצעירים.

עשרות צעירים מאשדוד נעצרו במהלך המבצע הגדול, כולם בני טובים ללא עבר פלילי. חלק רכשו גראס מהסוכן הסמוי, חלק קנו מעבר לכמות המיועדת לשימוש עצמי (כדי לעשן עם חברים), ורק בשל כך הם חשודים בסחר בסמים.

כבר ביום הראשון של המעצרים, חלק מהחשודים שוחררו לבתיהם, מאחר ולא היו ראיות משמעותיות בעניינם. חלק אחר שלא התייעצו עם עורכי דין, נעצרו רק בגלל שהודו כי רכשו ועישנו גראס, ולגביהם אין חשד לסחר בסמים. הם אמורים להיות משוחררים ביממה הקרובה.

רוב העצורים הינם חברים שלמדו ביחד והתגייסו לא מכבר לצה"ל, חלק ליחידות מובחרות. הם סיימו את הלימודים עם תעודות בגרות מלאות ומעולם לא הסתבכו בפלילים. כל חטאם היה שהם עישנו גראס עם החברים פעם או פעמיים, וזה הספיק כדי לסמן אותם באמצעות הסוכן הסמוי.

במהלך גל המעצרים נרשמו כמה תקריות אלימות מצד חוקרי ובלשי מצ"ח. לאתר החדשות "אשדוד אונליין" הגיעו לפחות שלוש עדויות של חיילים שונים שטוענים כי הוכו נמרצות, באכזריות ובגסות בעת מעצרם, ובזמן שהובלו לחדרי החקירות.

אחד מהם, שכבר שוחרר לביתו, תיאר את מה שעבר: "הגיעו לעצור אותי מהבית ביום ראשון בבוקר, ולא הבנתי על מה כל המהומה, כי לפחות בעניין שלי אין שום הוכחה שרכשתי גראס מאותו סוכן סמוי. הוא התכתב איתי כמה פעמים, אבל בעניינים אחרים לגמרי. בזמן החקירה, ביקשתי לצאת לשירותים, ואחד החוקרים בעט לי ברגליים מאחורה, הסתובבתי אליו בעצבים ואמרתי לו שיעזוב אותי. הוא המשיך לבעוט בי ולא אהב שהסתובבתי לעברו. שחזרתי לחדר החקירות הוא קפץ עלי עם עוד שני חוקרים והם פוצצו אותי מכות. יש לי סימנים בכל הגוף, היה להם מבט מטורף בעיניים. הם אפילו לא הביאו אותי בפני קצין, ושחררו אותי כנראה בגלל שפחדו שהקצין יראה את החבלות בגוף שלי".

ל"אשדוד אונליין" נודע כי לפחות שתי משפחות של חיילים מאשדוד, מתכוונות להגיש קובלנה נגד אותם חוקרים, כדי שהעניין ייחקר במהירות. מעבר לכך, בני המשפחה שוקלים להגיש תביעות אישיות נגד אותם חוקרים.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "במסגרת חקירת היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות במצ"ח, שנערכה בליווי הפרקליטות הצבאית ובשיתוף משטרת ישראל, נחקרו ביום ראשון 40 חיילי צה"ל ו- 23 אזרחים בחשד לסחר, אחזקה ושימוש בסמים. בשלושה מקרים נאלצו בלשי וחוקרי מצ"ח להשתמש בכוח סביר לאור אלימות בה נקטו החשודים בעת הבאתם לחקירה, במהלך חקירתם ובדיוני הארכת מעצר. החיילים מיוצגים על ידי עורכי דין ובאפשרותם להגיש תלונה אם הם מעוניינים בכך. אם תוגש תלונה, היא תיבדק לגופה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך