ביה"ס הראשון לגלישת גלים לאנשים עם מוגבלויות נפתח באשדוד

עדי קלנג, אלוף העולם בגלישת גלים לגולשים עם מוגבלויות, ומשבוע שעבר מייסד בית הספר הראשון בישראל, באשדוד, שמיועד לגולשים בעלי מוגבלויות. קלנג רוצה לשכנע כל אחד ואחת, גם אם הם משותקים או עיוורים, שגם עבורם זה אפשרי.
ביה"ס הראשון לגלישת גלים לאנשים עם מוגבלויות נפתח באשדוד
עדי מתקבל בישבת מועצת העיר אשדוד לאחר זכייתו באליפות העולם.

בשבוע שעבר, פתח באשדוד, עדי קלנג, 51, אלוף העולם בגלישה לבעלי מוגבלויות, את בית הספר הראשון לגלישה לאנשים עם מוגבלות.

"מאז שאני גולש התלבטתי אם להפוך את הגלישה למקצוע או להשאיר את זה כתחביב", הוא מספר, "פחדתי שאם אתחיל להתפרנס מהגלישה, אני אהנה ממנה פחות. קרו הרבה דברים שהובילו אותי להחלטה לפתוח את בית הספר לגלישה, אבל השנה האחרונה הייתה הכי משמעותית בהקשר הזה".

אליפות ישראל הראשונה בגלישת גלים לאנשים עם מוגבלויות. (צילום: טוטו פוטו)

כשקלנג מדבר על השנה האחרונה בחייו, הוא מתכוון בעיקר להישג המדהים שאליו הגיע – הזכייה שלו במקום ראשון באליפות העולם בגלישת גלים לאנשים עם מוגבלות, ובמקום השני באליפות ארה"ב לאנשים עם מוגבלות.  "אני לא מבין איך יכול להיות שאני, מאשדוד הקטנה, שאין בה כמעט גלים, הפכתי לאלוף העולם. התחרויות הן חלק מהאתגר שלי, להגיד לעצמי כל פעם מחדש – הצלחת להגיע, למרות המוגבלות ולמרות הגיל. זה מה שמשאיר אותי צעיר בגוף ובנפש". אמר קלנג.

עד היום לא היה בארץ אף בית ספר לגלישה לאנשים עם מוגבלות, וקלנג מסביר שרצה לתת לכל האנשים הזדמנות לחוות את הכוחות של הים. "בלוגו של בית הספר יש אדם עם פרוטזה, עיוור עם כלב נחיה ובחורה בכיסא גלגלים, כולם מסתכלים אל הים עם גלשן, ובצד יש גלגל הצלה. הכוונה היא להראות שהים מציל אנשים, גם מבחינה פיזית וגם נפשית".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך