מאות פעוטות באשדוד לא פתחו את שנת הלימודים

כ-80 אלף תינוקות ופעוטות מתוכם מאות מהעיר אשדוד נשארו הבוקר בבית, בעקבות שביתה שחלה ללא הגבלת זמן - במעונות היום המוכרים
גן משחקים באשדוד

1,400 מעונות היום שבפיקוח לא יפתחו את שנת הלימודים ישבתו מהבוקר. זאת לאחר שאתמול בלילה נכשלו המגעים בין האוצר למשרד העבודה והרווחה למציאת פתרון.

אתר כלכליסט מדווח כי האוצר רצה לפנות לבית המשפט לעבודה להוצאת צווי מניעה אבל שר הקווחה חיים כץ סרב ושני הצדדים החלפו פתרון. ביום שישי הפותתה פגישת משא ומתן בין האוצר לארגוני המפעילים את מעונות היום זמן קצר לאחר שהחלה ובנעמת האשימו את האוצר שהוא מעוניין בשביתה.

הסיבה לשביתה היא דרישה לשיפור תנאי המטפלות במעונות, בין היתר במטרה להגדיל את מספר המטפלות. הארגונים מוחים על מחסור במטפלות, שרובן לא שורדות במקצוע יותר משנה, בשל שכר נמוך ותנאים עבודה קשים.

ממטה המאבק של הארגונים המפעילים את מעונות היום נמסר בתגובה להודעת האוצר: ״חבל שגם הלילה משרד האוצר עסוק בספינים על גב ההורים והפעוטות – במקום במשא ומתן רציני אתנו. מאות הפניות שאנו מקבלות הן ההוכחה הטובה ביותר לכך שהציבור לא נותן לשקרים הללו לבלבל אותו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך