מהפכה בבית העלמין באשדוד: רכב מרצדס יוביל את הנפטרים, נרכשו טרקטורוני שטח ללוויות לילה

ראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, חידש את פני בית העלמין * מדובר בשיפוץ ענק בכניסה לבית העלמין, פנים אולם ההספדים נבנה מחדש, גינות חדשים נטעו, ספסלים נוספו בכל האזור, אמבולנס חדש נרכש ל'חברת קדישא', השאלת ציוד 'חינם' למשפחות אבלים, קלנועית להסעת נפטרים ומלווים, טרקטרוני שטח ללוויות לילה
מהפכה בבית העלמין באשדוד: רכב מרצדס יוביל את הנפטרים, נרכשו טרקטורוני שטח ללוויות לילה
הרב דהן לצד האמבולנס החדש והרכבים הנוספים לשירות הציבור

בבית העלמין באשדוד נמשכים עבודות שיפוץ ובנייה לכבודם של הנפטרים ושל החיים כאחד. לאחר השיפוץ הגדול של אולם ההספדים, בו נעשו שיפורים כמו ריצוף חדש, תאורה, ספסלים, צמחיה, כיורים עם נגישות, מערכת הגברה מקצועית, שילוט הכוונה ועוד, כשהמטרה היא לייעל לרווחת ציבור המלווים ולהקל מעליהם בשעה קשה זו בה הם נמצאים. לאחרונה גם רובדו ונסללו כבישים חדשים כ-5000 מ"ר לרווחת אלפי הפוקדים את המקום במשך כל ימות השנה.

בחודש האחרון יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, רכש ל'חברת קדישא', רכב אמבולנס חדש מסוג מרצדס מהדגמים החדשים והמובילים בענף. האמבולנס החדש, צוייד ודוגם ברמת גימור גבוהה ע"י פלדמן איבזור רכב, שאף נרתמו מיוזמתם לסייע לצורך פעילות חשובה זו.

בפנים הרכב ישנם מושבים נוחים, כאשר גם בני המשפחה שירצו להתלוות אליו (במקרים מיוחדים) יוכלו לעשות זאת מתוך הרגשה אישית, תחושה של כבוד והערכה ללוות את יקיריהם. רכב החברת קדישא יפעל לתת שרות לנפטרים מאשדוד, ובמקרים מיוחדים יוכל לשמש גם כרכב ליווי עבור בני המשפחה.

ברכב הותקן ציוד חדיש ועדכני ראשון מסוגו בארץ בסטנדרטים גבוהים ומיוחדים. ברכב יש מערכת מיזוג מיוחדת. גם יש את כל הטכנולוגיה החדישה – מקרר אישי, תאורת לד חיצונית ופנימית, כל מערכות הבטיחות וההגנה המתקדמות, כשמעל הכל הותקנה בו מערכת לנגישות (מדרגות חשמליות לנוחות בני המשפחה).

יצויין עוד, כי בחברה קדישא אשדוד משרתים את ציבור המלווים 3 רכבי "בימבה-קלנועית" לרשות בני המשפחה, מלווים מבוגרים או מוגבלים שקשה עליהם ההליכה. שירות זה קיים כבר לשירות הציבור קרוב לעשר שנים.

ד"ר לסרי עם הרב דהן ליד האמבולנס החדש

עם צאת ההלוויה מאולם ההספדים, כשנושאים את הנפטר עד למקום הקבורה, יש לפעמים מרחק גדול, כמו כן יש מבני המשפחה שהם מבוגרים או מוגבלים אשר קשה עליהם ההליכה. עקב כך הרב עובדיה דהן רכש 3 רכבי קלנועית העומדים לרשות משפחות המלווים בהם נוהגים אנשי 'חברת קדישא', "זה מייעל ונותן הרגשה נוחה למשפחות, הקלנועית זה כלי נייד וקומפקטי שנכנס לכל מקום ניתן לנסוע עימו גם בשבילים צרים והכי חשוב שהוא מכובד ויפה" אומר הרב דהן.

עוד מוסיף ואומר הרב דהן: "אנו במועצה הדתית עם עובדי 'חברת קדישא', עושים הכל בכבוד וברגישות למען הנפטרים, כפי שנפסק להלכה וזאת ההנחיה הקבועה אצלנו. לכן אנו גם יוזמים שיעורי הלכה בכל נושא כבוד המת, במשך כל השנה כולה לכל עובדי חברא קדישא והמתנדבים".

סא"ל (מיל') הרב יעקב רוז'ה, רב חברת קדישא בתל אביב יפו והמחוז ויו"ר ועד רבני זק"א, ראה מקרוב את האמבולנס החדש שנרכש ע"י המועצה הדתית עבור החברת קדישא, וציין שזה מכובד ומתאים לכל הכללים למען כבוד המת וציין בהזדמנות זו, שעבודת הקודש של בית העלמין באשדוד והעומד בראשה הרב עובדיה דהן, צריכה להוות דוגמא ומופת להמון בתי עלמין ברחבי הארץ.

הרב חיים פינטו והרב דהן במוקד השאלת ציוד חינם למשפחות אבלים

גם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שנתקל באמבולנס החדש שהחל כבר לפעול, בירך את ראש המועצה הדתית הרב דהן העושה עבודת קודש ובכבוד הראוי לנפטרים בכל עת.
לאחרונה הוכנסו 2 טרקטרוני שטח ללוויות לילה, הנעים בכל שטח בית העלמין בצורה נוחה ויעילה, כשעליהם מורכבים מערכת תאורת לילה עוצמתית, המאירה את השטח בו נערכת ההלוויה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך