מרכז ההזמנות של רשת המלונאות פתאל זוכה להצלחה מרשימה

בהתערבות אישית של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ובליווי של אגף התעסוקה והתעשייה בעיריית אשדוד, נחנך לפני כחצי שנה מרכז ההזמנות של רשת המלונאות המצליחה פתאל. המרכז האשדודי זוכה להצלחה מרשימה, עם היקף פעילות הולך ומתפתח, המייחד אותה מכל ערי ישראל כמרכז היחידי של החברה בארץ
מרכז ההזמנות של רשת המלונאות פתאל זוכה להצלחה מרשימה

מרכז ההזמנות הארצי של רשת פתאל, הנשלטת בידי המלונאי ואיש העסקים דוד פתאל, נפתח בחודש אפריל האחרון באשדוד. המרכז הינו סניפה המרכזי והיחידי של החברה בישראל ובנוי ממספר מחלקות, תוך שהוא אחראי על כל מערך רשת ההזמנות של פתאל. המעבר של רשת המלונאות הגדולה מהעיר תל אביב אל אשדוד, אפשרה מקומות עבודה רבים לאנשי המקום. כיום, כחמישה חודשים לאחר הפתיחה, מרכז ההזמנות מונה כ-200 עובדים שמתוכם כ- 85% מעובדי המרכז הינם עובדים מקומיים ומתגוררים באשדוד.

חבר מועצת העיר יהודה פרנקל, הממונה בין היתר על קידום תעשייה ותעסוקה בעיר, הסביר על תהליך המעבר של רשת פתאל ושיתוף הפעולה עם העירייה ונשמע חדור מטרה בנוגע לנושא: "אנחנו בד"כ צדים את המשתמש, במקרה הזה כנ"ל, פתאל הגיבו בחיוב רב ותוך חודשים בודדים העבירו את המרכז מתל אביב לאשדוד". כמו כן, פרנקל מתאר את התקדמות נושא מקומות העבודה באשדוד בשנים האחרונות בהצלחה יתרה: "במהלך 4 השנים האחרונות הבאנו כ-12 מקומות עבודה חדשים לאשדוד, ביניהם רשת פתאל, אך אין הנחתום מעיד על עיסתו והיד עוד נטויה, אנחנו עובדים במרץ".

המרכז, שהחל בתהליכי ההעברה שלו ממרכז תל אביב אל אזור התעשייה באשדוד בחודש פברואר, נפתח עם צוות קטן בלבד ועד לחודש אפריל גייס עובדים רבים ואפשר את ההעברה שלו אל אשדוד.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, איש העסקים דוד פתאל, רב העיר הר בשיינין ומכובדים נוספים, באירוע השקת מרכז ההזמנות באשדוד

"המרכז באשדוד לא נופל ממשרדים מפוארים בת"א"

טל גלעון, סגנית מנהלת בחברה מזה כ-7 שנים, מספרת על המעבר של הרשת והרעיון העומד מאחוריו: "ההחלטה לעשות את המעבר ולהקים את המרכז באשדוד, נעשתה מתוך רצון לעשות שינוי ולמצוא כוח עבודה יותר גדול". כאשר נשאלה למה דווקא לאשדוד, הבהירה כי זו הייתה הזדמנות נהדרת בשיתוף פעולה עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, למקום "טוב ונאמן". היא תיארה את המרכז החדש ואת העובדים במקום כ"כוח עבודה שכיף לעבוד איתו, אנשים באיכות טובה, מסורים וחרוצים, כיף להיות במקום שהשקענו בו הרבה מאמצים ואנרגיה, הוא לא נופל ממקומות יפים בתל אביב".

בלב אזור התעשייה באשדוד, ברחוב האורגים 24, ממוקם מרכז ההזמנות הארצי. לפני שתכנסו אל הבניין תחשבו שאתם הולכים להגיע לבניין משרדים פשוט ובנאלי. אך כשתעלו אל הקומה השנייה, תפגשו משרדים שלא מביישים משרדי היי טק מפוארים בתל אביב. לאחר סיור שערכו לי במקום, ניתן לראות כי רשת פתאל מקפידה על סטנדרט גבוה, תוך יחס חם ונעים לעובדיה.

סוניה נווה, בת 55 נשואה ואמא לארבעה ילדים, מתגוררת כבר 17 שנה בעיר אשדוד ונמצאת במרכז החל מקורס ההכשרה הראשון, שכלל את המעבר מתל אביב לאשדוד. תפקידה במרכז הוא נציגת שירות ודיגיטל במחלקת פתאל ישיר. סוניה מספרת כי היא מאוד שמחה שפתאל הגיעו לעיר, ותיארה כי קודם לכן עבדה 11 שנה בחברה לשיווק. ממש לקראת הסגירה של החברה בה עבדה, היא קראה את מודעת הדרושים של פתאל ושלחה קורות חיים לאיריס טננבויים, מנהלת משאבי האנוש של הרשת.

העובדים זוכים לתנאים של משרדי היי-טק בתל אביב

סוניה נווה ממשיכה ומתארת: "אני מודה לאל שהביאו אותי למקום הזה, אני גאה להיות חלק מהמקום הזה. באשדוד אין מקומות עבודה לאנשים בגילנו, מקום שמנהלים מכבדים. בשונה ממקומות אחרים, אין פה צעקות, אנשים באים ומדברים בגובה העיניים. הגעתי למצב שעבדתי במשמרות כפולות וכשהגעתי הביתה אמרתי לבעלי שאני לא עייפה. רק שלמות אני רואה במקום הזה, מייחלת לעצמי להזדקן פה".

סוניה מספרת כי במסגרת הקורס הראשון, שהכשיר את העובדים למעבר מאשדוד לתל אביב, הם נסעו כל יום בהסעה מאורגנת ע"י החברה והאזינו לנציגי המכירות שלימדו אותם את התפקידים השונים. "באחת מהנסיעות לקראת סוף הקורס, מצבו של אבי היה רע מאוד, לאחר שהגענו בערך מאה מטר מהמקום בתל אביב, גיסתי שולחת לי הודעה "אבא נפטר" ואז נתתי צעקה "אבא שלי נפטר". לא איבדו את הראש, הביאו לי מים והנהג שהביא אותנו הסיע אותי חזרה לבית חולים וולפסון כדי לשחרר את הגופה, זה לא מקום שיש אותו הרבה באשדוד", היא אומרת.

השתלמות מקצועית שעובדים העובדים במרכז ההזמנות של פתאל

בנוסף על דבריה של סוניה, אני פוגשת גם את נורית כהן, נשואה פלוס שתי בנות, שמבצעת בין היתר הזמנות במרכז ועובדת עם סוכנים ותיירות נכנסת. היא גרה באשדוד כבר ארבע שנים ועשתה עלייה מצרפת אל אשדוד בעיצומה של מבצע "צוק איתן". נורית מספרת כי היא חזרה לאשדוד בעקבות אהבתה לים, עקב ההתפתחות של אשדוד. "היא לא קופאת על שמריה, אלא מתקדמת ומתפתחת" כך טוענת, ובעקבות אחיותיה שמתגוררות בה. על המרכז היא מספרת כי לדעתה הוא מביא כבוד לעיר ומעלה אותה בכמה רמות: "שווה לי לבוא לעבוד, המשכורת היא לא רק הפקטור, הכל נקי, מודרני ומסודר. כל הזמן מפנקים אותנו, גאה להגיד שאני שייכת לרשת פתאל".

אם גם לכם הכל נשמע ורוד מדי, כך גם אני חשבתי וביקשתי להיפגש עם עוד מספר אנשים במרכז, אך יש לציין כי אכן כולם מרוצים ונרגשים מהגעתו של מקום עבודה כה גדול לעיר אשדוד. גם האנשים אשר עברו מתל אביב לאשדוד, מציגים כי עם המעבר נפתחה עבורם האופציה להכיר את העיר ולהיחשף יותר לאשדוד.

מרכז ההזמנות ממוקם ברחוב האורגים בעיר

רעות עירוב, נשואה פלוס שתיים, משמשת כמנהלת צוות אופרציה בתיירות הפנים במרכז, וגרה בבאר יעקב כבר 41 שנה. היא מספרת על המעבר של המרכז מהסניף שבו עבדה בעזריאלי ועל המרכז כיום: "כשהודיעו על המעבר היו לי חששות גדולים, הנסיעה והמקום. אבל השד לא כזה נורא, אני מאוד אוהבת את המקום, הוא כיפי לעובדים, שקט ונעים".

רעות מספרת כי מקום העבודה פתח בפניה את האפשרות "לתייר" יותר באשדוד ולהכיר אותה לעומק: "אם פעם הייתי באה לאשדוד פעם ב.., היום אני מוצאת את עצמי מתנהלת באשדוד, עם זה קוסמטיקאית, קניות בסופר, בגדים, ספר, זה עזר לי. אני מרגישה שאשדוד חיבקה את הרשת ואת הרעיון לבוא לכאן, הרגשתי את זה באנשים, מרגישים שזה עשה באז בעיר שפתאל הגיעה לפה".

טקס גזירת הסרט

כמו כן, ניתן לראות את הכוח הנשי בחברה שמורכבת מנשים רבות, ביניהן גם מנהלות המרכז, אשת משאבי האנוש והנשים שתוארו. התרשמתי מהמרכז כמקנה רוח גבית למגוון האוכלוסיות בחברה. כדוגמא לכך ניתן לראות את הצוות של רעות, אשר מורכב הן מאימהות ואנשים בוגרים יותר והן מרווקות.

אל תדאגו, הגברים לא מופלים לרעה…

אך נוסף לכך, המרכז עוסק בשוויון ולא מפלה גם את הגברים על אף הנשים בדומיננטיות שעובדות בו. ליאור לוי, מנהל המשמרת במרכז ההזמנות ואחמ"ש בכל המחלקות השונות במרכז, נולד באשדוד וגדל באיזור ד' ולאחר מכן עבר לאיזור י'. "אשדוד זה העיר, זה הילדות זה החיים, עיר מקסימה", כך הוא טוען. כשהוא מדבר על מרכז ההזמנות הוא מתאר את המקום עם שכר הוגן והסתכלות על העובד: "המקום נותן מוטיבציה לעבוד, קונספט הכניסה הוא סלון, נותן אווירה ביתית, כמו שנכנסת לבית". לוי מספר כי נכנס לענף המלונאות לאחר שנים רבות בעולם הביטוח, ועל אף החששות הוא מרוצה מאוד מתפקידו. על מה שהמרכז נתן לאשדוד לדעתו הוא מתאר כ"תענוג, אין הרבה מקומות תעסוקה באשדוד, מרכז ההזמנות עשה רק טוב, מביא מקומות פרנסה, ומשקף ומראה איך העיר מתחדשת".

מטבח חדיש עם כל הפינוקים עומד לרשות העובדים

נוסף לעשייה המרובה שכבר קיימת במרכז, המקום דואג להתפתח ולגדול כל הזמן. איריס טננבויים, מנהלת משאבי האנוש, מספרת כי "הכוונה הייתה שנעשה פה היי טק, מבחינת תנאים מאוד דואגים לרווחת העובד". ביום בו הגעתי למרכז יש לציין בהפתעה, התחיל קורס גיוס של הרשת אשר נועד להכשיר עובדים נוספים במרכז, "יש היענות, ויש תמהיל ומגוון גילאים, יש כאן אנשים שעובדים בגילאי 60 וגם צעירים. קהל היעד הוא טוב ואנחנו פתוחים לכולם ורוצים שיגיעו".

רוב מוחלט של העובדים הינם תושבי אשדוד

בקורס אני משוחחת עם מספר אנשים, ביניהם איגור שגר בעבר באשדוד: "הייתי בפרטנר, בבזק ויס. אני חוזר לאשדוד מבאר שבע וחיפה, יש כאן אווירה והשקעה, במרכז בינתיים התנאים הכי טובים שהייתי". בן חברו לקורס ההכשרה מוסיף: "הכל מדוקדק ומשפחתי, רואים שכיף לאנשים, כל האווירה של המוקד והיחס בין המנהלים לנציגים". נופר, תושבת העיר כבר 15 שנה, עבדה בבנקאות טלפונית באזור וציינה כי הנסיעות היו קשות, היא מסבירה על המרכז שרואים שיש בו יחס אישי וחמים.

יצאתי ממרכז ההזמנות של פתאל עם תחושה והבנה שאם היה למישהו ספק, אז אשדוד היא בהחלט אבן שואבת לעסקים בקנה מידה ביג טיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך