תקופת החזרה לבית הספר וחגי ישראל שיחולו בתחילת חודש ספטמבר השנה, האיצו בציבור להקדים ולהזמין חבילות מחו"ל. על פי תחזיות דואר ישראל לחודש אוגוסט, יחול גידול של מעל ל- 10% במספר החבילות וצפי גידול של כ-30% במשקל החבילות הכולל מול התקופה המקבילה אשתקד. לשם השוואה באוגוסט 2017 הצרכן הישראלי צפוי להזמין 4.7 מיליון חבילות מול 4.2 מיליון חבילות באוגוסט אשתקד וגם במשקל צפוי לחול גידול ל-950 טון מול כ-700 טון באוגוסט שעבר.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, אמר "מתחילת חודש יולי אנו רואים גידול בכמות החבילות שהוזמנו על ידי הצרכנים בארץ, מגמה שממשיכה גם לתוך אוגוסט. אנו מייחסים זאת לחגי תשרי שחלים השנה מוקדם, תקופה בה יותר אנשים קונים בגדים לחג, כלי בית ומתנות. בספטמבר מתחילה עונת מעבר ואנו רואים שהאתרים הבינלאומיים החלו להציע בגדים ארוכים. בנוסף הפריים דיי של אמזון ומבצעי אתרי הסחר המקוון וההזמנות סביב החזרה לבית הספר סייעו בגידול בהזמנות. השנה אנו צופים גידול משמעותי בהזמנת פריטים גדולים וכבדים יותר מול אוגוסט שעבר כמו לדוגמא: שמיכות מעבר, סירים וכלי בית, מתנות, כריות ועוד. על מנת להקל על הנוסעים לחו"ל במהלך ספטמבר הוחלט שלא להחזיר חזרה לחו"ל חבילות שלא יידרשו לאחר 14 יום, אלא רק לאחר 21 יום".
גולדשטיין ציין עוד, כי החברה נערכת לגידול בהזמנות לצד המיעוט בימי עבודה בחודש ספטמבר: עבודה במיון החבילות גם בימי שישי, בערבי חג ומוצאי שבת וחג; תגבור ההיסעים ליחידות; ויסות כח האדם ביחידות המיון השונות; הגברת הבקרה בשטח ועוד. כיום מציעה החברה 1,200 נקודות למסירת חבילות ודברי דואר רשום, מתוכם כ-500 בשיתוף רשתות ועסקים פרטיים מחוץ לדואר ברחבי הארץ. מרבית העסקים יהיו פתוחים בערבי חג ובחול המועד. בנוסף מציעה דואר ישראל בשיתוף "פז" אלפי אוטומטים בתשלום לאיסוף חבילות בכ-120 תחנות דלק "פז" ברחבי הארץ, מה שיאפשר איסוף חבילות בנוחות גם במהלך ספטמבר.
בדואר ממליצים להיערך ולהזמין תור מראש בטלפון או באפליקציה בנייד. מומלץ בעת הזמנת המשלוח גם לציין מיקוד בן 7 ספרות (הנמצא באתר הדואר או באפליקציה בנייד), וכן מספר נייד לצורך משלוח הודעה בעת הגעת הפריט ליחידה.