עם לוחמי מג"ב ומאות שוטרים: כך נערכת משטרת ישראל לפתיחת שנת הלימודים

משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ט, מרחב לכיש במשטרת ישראל השלים בימים אלו את היערכותו המבצעית לקראת אירוע פתיחת שנת הלימודים תשע"ט ביום א' הקרוב, כב' אלול תשע"ח, 2.9.2018
עם לוחמי מג"ב ומאות שוטרים: כך נערכת משטרת ישראל לפתיחת שנת הלימודים

ביום ראשון הקרוב תיפתח באופן רשמי שנת הלימודים תשע"ט במוסדות חינוך שונים ברחבי הערים והיישובים השונים בתחומי המרחב ואלפי תלמידים שלחלקם זו הפעם הראשונה, יגיעו לגני הילדים, בתי הספר היסודיים, חטיבת הביניים ולתיכונים, וישובו ללימודיהם בתום תקופת החופש הגדול. כבכל שנה, יום פתיחת שנת הלימודים מתאפיין בתנועה ערה של כלי רכב והולכי רגל בסביבות בתי הספר ומוסדות החינוך.

במהלך יום זה תיערך משטרת ישראל בכלל זה מרחב לכיש, בכוחות מתוגברים ברחבי הערים והיישובים. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, יתפרסו בקרבת מוסדות החינוך במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של הילדים ובני נוער שיחזרו לספסל הלימודים. השוטרים יפעלו לאבטחת התלמידים וההורים, לשמירה על הסדר הציבורי ולהכוונת התנועה והזרמתה במקומות שיידרש לכך.
לצד משימות האבטחה והסדרת התנועה, יחלקו השוטרים הקהילתיים מערכת שעות שהופקה במיוחד על ידי משטרת ישראל לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ט.

עם סיום החופש הגדול והחזרה ללימודים, להלן הנחיות והמלצות משטרת ישראל לשמירה על ביטחונם של הילדים:

? הסבירו לילדיכם כי אסור לדבר עם זרים ובוודאי שלא ללכת עימם.
? הדגישו בפני הילדים שיש לשים לב לאנשים חשודים בקרבת המוסד החינוכי. הורים, מורים וילדים, אנא דווחו למשטרת ישראל על הבחנה בחשוד.
? על כל מציאה או זיהוי של חפץ חשוד יש להתרחק מיד, לקרוא למבוגר ולהודיע למשטרה. בהקשר זה, יש להדגיש בפני הילדים גם את הסכנה בעפיפוני או בלוני תבערה.
? בחרו יחד עם הילדים את המסלול הבטוח להליכה מהבית לבית הספר ובחזרה. מומלץ לתרגל הליכה במסלול, תוך מתן הסבר על הסכנות שבדרך ועל כללי הבטיחות כגון: לא לדבר עם אנשים זרים, ללכת רחוק משפת המדרכה, לא להתפרץ לכביש, לבחור במעבר חצייה מרומזר או מעבר חצייה בו נמצאים משמרות זה"ב.
? אל תאפשרו לילדים מתחת לגיל 9 לחצות כביש לבד והסבירו להם את הכללים לפני חציית כביש.
? חשוב להדגיש בפני הילדים שיש להישמע להוראות משמרות זה"ב (זהירות בדרכים).
? בקרבת מוסדות החינוך, שימו לב לעומסי התנועה והקפידו על נסיעה זהירה: סעו לאט בסמוך למעברי חציה ומוסדות חינוך, תנו זכות קדימה להולכי הרגל, הימנעו מהסחת דעת בזמן הנהיגה.
? בסיום הנהיגה וודאו כי לא שכחתם אף אחד במושב האחורי. מומלץ להשתמש באמצעי למניעת שכחת ילדים ברכב.
? הקפידו על חגירת הילדים והתאמת התקני ריסון לגילם.
? הורידו את הילדים רק בצד המדרכה או בנתיב מסלול "נשק וסע".
?הסבירו לילדים הנוסעים ברכבי הסעה כי אין להוציא ראש או יד מהחלון, לעלות לרכב ההסעה בצורה מסודרת וללא דחיפות, לרדת מהרכב בזהירות בתם הנסיעה ובצד של המדרכה, יש להקפיד על התנהגות נאותה ולא להסיח את דעתו של הנהג.
? המשטרה מעניקה שירות לקהילה – מש"ק –(שוטר קהילתי) מגיע לבית הספר למענכם בעת הצורך, ניתן לפנות אליו לסיוע.

המלצות מיוחדות בנושא רכיבת ילדים על אופניים / אופניים חשמליים /הוברבורד / קורקינט וכד':

? הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 ואילך בלבד.
? על ציבור הנהגים לגלות ערנות מיוחדת בנושא.
? הסבירו לילדים על הסכנות, והקפידו שהם חובשים קסדה בעלת תו תקן בכל רכיבה. מומלץ ללבוש גם מגני ברכיים ומרפקים.
? הדגישו בפני הילדים שלא מסמסים בזמן הרכיבה.

צילום: דוברות המשטרה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך