רגע לפני: במעונות היום מאיימים להשבית את פתיחת שנת הלימודים

שבוע לפתיחת שנת הלימודים, והמשבר במעונות היום עדיין לא נפתר ובארגון מאיימים לפתוח בשביתה ולשבש את תחילת הלימודים
גן ילדים באשדוד

שנת הלימודים אמורה להיפתח בשבוע הבא ויש כאלה שכבר יפתחו את השנה בימים הקרובים, אך העובדה כי אין כל התקדמות במשבר במעונות היום מעמידה בספק את פתיחתה החלקה של שנת הלימודים הקרובה במוסדות החינוך.

לפני למעלה כשבועיים הודיעו הגופים המפעילים כי ישביתו את המעונות בגלל מחסור חמור בתקינותם, ולכן דורשים הארגונים תנאי עבודה ראויים למטפלות, הגדלת התקן למטפלת בכל כיתה והכשרות מקצועיות. לטענתם המחסור בכוח אדם מתבטא בבעיות קשות בגיוס עובדות חדשות ושימור של עובדות קיימות.

בימים האחרונים שלחו הארגונים מכתבים עם הדרישות שלהם לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ. "בכנס חירום של מפעילי מעונות היום המפוקחים, הוחלט לא לפתוח את המעונות ב-2.9.18 בתקני העבודה הקיימים" כתבו.

הארגון הוסיף וכתב "לנוכח המצוקה המתמשכת, אנו שבים ומדגישים את המחסור הקיצוני במטפלות, תנאי העסקה בלתי הולמים, תקינה שאינה מאפשרת מתן מענה ראוי לתינוקות ולפעוטות ובעיות מהותיות נוספות. המצב במעונות המפוקחים הגדולים, הבינוניים והקטנים אחד הוא והקשיים זהים לכל המעונות. אנו דורשים שינוי ותובעים התערבותך המידית כדי שנוכל לפתוח את שנת הלימודים כפי שמתחייב מתפקידנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך