תרומה בסך 18 מיליון ש"ח הוענקה לאסותא אשדוד

קרן הלמסלי מעניקה לבית החולים אסותא אשדוד ע"ש סמסון כ-18 מיליון ש”ח לטובת הענקת טיפולי רדיותרפיה לתושבי הדרום, בית החולים מעריך כי בעזרת תרומתה של קרן הלמסלי יוכל להעניק טיפול רפואי לכ-1800 חולי סרטן מדי שנה
שלט על בניין אסותא אשדוד
אסותא אשדוד.

קרן הצדקה ע"ש ליאונה והארי הלמסלי העניקה לבית החולים אסותא-אשדוד ע"ש סמסון תרומה בסך 18 מיליון ש”ח, לטובת הקמתה של מחלקת רדיותרפיה שתספק שירות רפואי מתקדם לאלפי חולי סרטן המתגוררים באזור. במדינת ישראל קיים מחסור חמור בציוד הרפואי לטובת הקרנות, ובכלל זאת מאיצי קרינה, המכשירים הספציפיים בהם נעשה שימוש בעת טיפולי ההקרנות לחולי סרטן, אשר חסרים במיוחד. למעשה, קיימים בישראל רק 3.1 מאיצים לכל מיליון אנשים, כ-50% פחות מהמלצת החברה האירופאית לטיפולי הקרנות (ESTRO). באסותא-אשדוד ע"ש סמסון מעריכים כי בזכות תרומתה של הלמסלי, יטופלו במחלקה החדשה כ-1800 חולים מדי שנה.

לפני כשנתיים תרמה קרן הלמסלי 18 מיליון ש”ח נוספים לבית החולים, על מנת לצייד שמונה חדרי ניתוח במכשור הרפואי המתקדם ביותר. חדרי הניתוח החדשניים מאפשרים לבית החולים לבצע יותר ניתוחים, כמו גם קיצרו את משך ההמתנה לניתוח באזור בו חיים כחצי מיליון ישראלים.

הצורך בציוד רדיותרפיה מורגש במיוחד בעיר אשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל. תושבי האיזור הזקוקים לטיפולי הקרנות נאלצים להרחיק עד מרכזים רפואיים בתל אביב או בבאר שבע, חלקם על בסיס יומי. לעיתים קרובות טיפולי ההקרנות מוענקים במקום ניתוח, כאלטרנטיבה לא-פולשנית לטיפול בשלבים מוקדמים של סרטן בריאות, בבלוטת הערמונית, בדרכי השתן, ובכבד.

"תרומה זו היא אחת משורה של תרומות שהעניקה קרן הלמסלי למרכזים רפואיים ברחבי ישראל, במסגרת משימתנו לגשר על הפער ולהנגיש שירותים רפואיים גם לפריפריה", אמר נאמן קרן הלמסלי, סנדור פרנקל. "מטרתנו העיקרית היא לשפר את איכות החיים בכל רחבי המדינה, וזאת באמצעות הנגשת שירותים רפואיים מתקדמים לתושבי הפריפריה של ישראל – הפעם בדרום הארץ".

פרופ' יהושע (שוקי) שמר, יו"ר בית החולים אסותא-אשדוד ע"ש סמסון: "שיתוף הפעולה בין בית החולים לקרן הלמסלי מבטיח שוויון לחצי מיליון אזרחי ישראל החיים באשדוד רבתי ע"י מתן שירותים רפואיים מצוינים בקרבת אזור מגוריהם. הקירבה לחדרי ניתוח ולטיפולי הקרנות בכוחה להציל חיים. בית החולים שלנו, הממוקם רק 40 קילומטרים מרצועת עזה, הוא ביה"ח הראשון בישראל הממוגן לחלוטין מפני פגיעות והוא תוכנן כדי לעמוד בפני מטחי שיגורים כמו גם לוחמה כימית או ביולוגית. ככזה, יוכל להמשיך ולהעניק טיפול רפואי מצוין 24/7 לאזרחים וחיילים בעתות משבר".

מאז 2010, תרמה קרן הלמסלי יותר מ-240 מיליון דולר לפרויקטים ולארגונים בישראל, התומכים בתכניות מחקר רפואי באוניברסיטאות, ובהנגשת שירותים רפואיים מתקדמים בכל רחבי הארץ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך