"אני תמיד אופטימי"

בראיון חגיגי לפתיחת עונת 2018-2019 בכדורגל, מספר מאמן מ.ס אשדוד בובי מילבסקי, 47, על הקבוצה, על ישראל ועל מה שהוא מאמין שעוד יקרה. "אשדוד היא הבית השני שלי". המאמן שנבחר פעמיים כמאמן השנה במקדוניה נשאר אופטימי ואומר: "ראיתי במחנה האימונים מה הקבוצה שווה. אלה אותם השחקנים", וכן הוא חשוב שאנחנו מאוד מזכירים לו את הבית במקדוניה.

כשהודיעו  במ.ס אשדוד על מינויו של בובי מילבסקי למאמנה של מ.ס אשדוד ההפתעה הייתה גדולה. אשדוד טרפה את הקלפים ומינתה מאמן זר, מקדוני, לתפקיד מאמן הקבוצה. השם של מילבסקי לא היה זר לקבוצה, המאמן שיחק בעבר במשך 4 עונות בקבוצה כבלם והוא מכיר את כל הנפשות הפועלות. מי שהיה לצידו, כולל כותב שורות אלה, מאז מונה, לא יכול היה להתעלם מהמקצועיות שלו כמאמן שאפיינה אותו גם כשחקן בקבוצה בעבר.

מחנה האימונים היה מאוד מוצלח. אשדוד שיחקה לדוגמא מול ספרטק מוסקבה, אחת הקבוצות הטובות באירופה, אומנם עם הרכב ראשון שני של הרוסים, כשווה מול שווים. גביע הטוטו שבו הקבוצה ספגה 3 הפסדים ושתי תוצאות תיקו וסיימה אחרונה, עם יחס שערים של 11-5 מינוס, הכניסה ללחץ אנשים מסביב לקבוצה, אבל מילבסקי אומר בראיון לקראת פתיחת העונה: "אני אופטימי מטבעי".

מילבסקי שהתמקם כבר עם האישה ושני ילדיו באשדוד מודע למה שקורה מסביבו, לטוב ולרע, חוזר על בדיוק מה שכולם ראו עד לא מזמן במחנה האימונים בסלובניה, שהיו לא מעט שסיכמו אותו כאחד הטובים של הקבוצה עד כה. מילבסקי: "הקבוצה עשתה שני שלבים. שלב אחד אחת בהכנות המעולות בסלובניה ואחרי סלובניה היה שלב אחר, מה שראינו בגביע הטוטו. הסיבה לדעתי היא שיש מעט בעיות מנטאליות".

להיות טובים מהעונה שעברה. בגביע הטוטו עם הצוות שלו (צילום: טוטו פוטו)

ההכנה הייתה מדהימה מה קרה?

אלה אותם שחקנים,. הכל אותו דבר. אני מבקש אותו דבר במשחק ובמהלכו והם לא נראים אותו הדבר במגרש, אבל לא קורים אותם הדברים במגרש כמו שהיו במחנה. אדבר עם השחקנים ונעבוד על זה".

מילבסקי כבר ראה דבר או שניים במהלך הקריירה הארוכה שלו. הוא שיחק בקבוצות מטורקיה, יוון, סלובניה וגם במ.ס אשדוד. הוא פרש ממשחק עם קבוצתו וארדאר סקופיה, הטובה במקדוניה ואח"כ שימש שם כעוזר מאמן החל משנת 2011, אחרי שנה מונה למאמן הקבוצה וזכה איתה באליפות ובסופר קאפ המקדוני. אח"כ במשך 4 שנים היה מאמן הנבחרת המקדונית עד גיל 21  והוא חתום על ההישג הכי גדול שבכדורגל המקדוני, כשהנבחרת הזו העפילה לאליפות אירופה.

אימנת ושיחקת בכל כך הרבה מקומות ותרבויות מה אתה אומר על התרבות הישראלית?

"אני חושב שישראל היא מקום נהדר לחיו בו. אשדוד היא כמו הבית השני שלי, ישראל כמו הארץ השנייה שלי. אל תשכח הייתי כאן לא מעט זמן.  היו לי 4 עונות מדהימות והייתי שמח מאוד עם המשפחה שלי פה. יש לי פה חברים טובים. אני אוהב את התרבות והאוכל פה".

והאנשים פה?

"האנשים פה דומים מאוד לאנשים במקדוניה. אותו טמפרמנט, מעט מנטאליות שונה, אבל בעיקרון אותם אנשים חמים".

בובי הייתי אתכם במחנה האימונים. לא היה אחד שלא שיבח אותך ואת הקבוצה. ראיתי את אנשי ספרטק מוסקבה שאלו מי זו הקבוצה הזו מישראל שעשתה להם חיים קשים ורק בדקה ה-90 הרוסים השוו מפנדל. אבל אז הגיע גביע הטוטו. אומנם אמרת שהמשחק החשוב הוא ב-25.8 אבל אף אחד לא חשב שזה יהיה כל כך לא מוצלח.

"בספרטק בדקו מי זו הקבוצה מישראל". טום בן זקן במשחק מול מוסקבה במחנה.

את האמת, אתה אופטימי?

"אני תמיד אופטימי. כמובן שאנחנו צריכים לעבוד עוד הרבה. שוב, ראיתי את החלק הטוב של הקבוצה שלי בפעולה. לשחקנים יש פוטנציאל להיות טובים הם הראו לי את זה. הוכיחו את זה. הם ידעו לעמוד טוב לדוגמא במשחק מול ספרטק מוסקבה. זו הסיבה שאני אופטימי ואני מבין שצריך לעבוד עוד ולחזור להיות במקום הטוב שלנו.

מילבסקי חושב שהבעיה של הקבוצה היא מנטאלית בעיקר. הוא ראה את הקלות בה הקבוצה סופגת בגביע הטוטו אז ברוב המשחקים נשברת. הוא מבין שגם על זה הוא צריך לעבוד.

כל הפרשנים שוב מסמנים את הקבוצה כמועמדת לירידה. זה לא  מפחיד אותך. או מפריע לך?

"כמובן שאם לא נשנה את המנטאליות שלנו למגרש. אני מסכים עם זה. אבל אנחנו חייבים לשנות את זה. זו הדרך היחידה. אנחנו חייבים. צריכים גם שחקנים זה בטוח, במיוחד בהגנה, אבל העניין המנטאלי הוא חשוב מאוד".

מילבסקי מחובר למציאות הוא מבין מה הוא צריך. לדוגמא בסיום המשחק מול הפועל חדרה, בו נוצחה הקבוצה במשחק האחרון לפני פתיחת העונה אמר: " אני לא חושב שזה נראה רע. תמיד אמרתי שהמטרה שלנו זה הליגה וגביע הטוטו זה רק הכנה. ניסינו לעשות הכל כדי לנצח את המשחק אבל לא הצלחנו. יש לנו בעיות בעיקר בהגנה אבל יש לנו רק שבוע אחד כדי להשלים את הפער הזה". מצד אחד נשאר אופטימי מנגד מבין שהזמן לא פועל לטובת הקבוצה ובעיקר לטובתו. הוא רוצה לחזק את הקבוצה יש לו עד 17.9 אז מסתיימות העברות. דווקא ברגע הזה רצינו לבדוק עד כמה הוא מסתכל קדימה לעתיד.

מה תהיה הצלחה עבורך?

"הצלחה? אמרתי כבר מההתחלה כשהגעתי מהי הצלחה עבורי.  אמרתי שהמטרה שנהיה טובים מהעונה שעברה. זו תהיה הצלחה עבורי. אם נגיע לפלייאוף העליון זה יהיה גדול. אבל לזה אנחנו צריכים עוד 2-3 שחקנים בכדי להיות מספיק תחרותיים בליגה".

מה לאחל לך?

"בריאות טובה.לפני הכל. ולהיות תמיד אופטימיים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך